Summer storm

Summer storm

Anotace: Úvaha na téma film

Když jsem poprvé slyšel téma slohu, na něž máme psát tuto úvahu, nepřemýšlel jsem o tom, zda si vyberu film, který mě fascinoval, pobavil, nebo uvedl do rozpaků. Však po zvážení jsem se rozhodl napsat pár „řádků“ o filmu, který si jen tak nikdo nevybere. Někteří se i o tom bojí psát. Já však nemám co ztratit.

Summer strorm režíroval Němec Marco Kreuzpainter. Po pravdě nikdy mě německé filmy neoslovily, ale tentokrát jsem rád, že mi ho má přítelkyně pustila a já ho sledoval až do konce.

Lidské touhy cirkulují životy již dlouho. Ale co když si někdo vybere jiný cíl a od života čeká něco jiného? Odsoudíme jej? Někteří by se měli nad sebou zamyslet. U každého člověka během období dospívání naleznete kousky myšlenek, kteráže sexuální orientace je tou správnou volbou. Není hrdinství říci vtipnou poznámku na téma homosexualita a bisexualita. Každý by si měl uvědomit, že člověk sám o sobě dlouho hledá tu vlastní cestu a není lehké najít ty správné stopy k přiznání se. Sexuální identita je podle mne soukromou záležitostí každého z nás a já s tím plně souhlasím.

Nedokáži posoudit, zda opravdu „filmové přátelství“ obou hrdinů působilo skutečností, avšak domnívám se, že filmová role byla zahrána skutečně výborně. S klidným svědomím mohu tvrdit, že tak dobrou filmovou postavou bych zajisté nebyl. Něco mi na tom, ale stále nehrálo. Za několik dnů po shlédnutí filmových recenzí a článků jsem se dozvěděl, že hlavní představitel Tobiho, se po uvedení filmu do kin přihlásil ke své bisexuální orientaci…

Co myslíte? Skrýval v sobě tuto pravdu, nebo to byly emoce, které získal při točení tohoto banálního příběhu. A je ten příběh opravdu banální? Jen těžko se dozvíme pravdu, jelikož to lidi moc nezajímá. Většina z nás zná slovo gay pouze tak, jak je popisují média a jiné bulvární zdroje. Generace od generace mění názory, třeba jednou ostatní pochopí, že každý má právo volby. Proč zbytečně nahlas trousit vulgární výroky, když se na váš názor nikdo neptá? Proč hledat jehlu v kupce sena, přihlouple se smát? Proč se to děje? Třeba se jednou probudím a bude všechno jinak. Ovšem prozatím, hledáním tohoto rozmaru se vzdávám. Nejsem z těch, kteří odsuzují. Je mi i docela jedno, jestli je můj kamarád heterosexuál, či ne. Není přece hlavní podstatou sexuální orientace, ale úplně jiné věci, kterých si je potřeba vážit.

Na závěr bych chtěl podotknout, že po shlédnutí filmu jsem se rozhodl o takovýchto lidech přemýšlet a už necítím tak velikou zášť a odpor, jako to doposud bylo. Jako to ve většině filmech bývá je konec šťastný, tak i v této verzi tomu není naopak. Naučil jsem se nesoudit podle ostatních a utvořil jsem si svůj vlastní názor. A myslím, že o to tady šlo…
Autor Gamy, 14.01.2007
Přečteno 370x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Souhlasím. Čím více člověk pochopí, tím tolerantnějším se stává. V mládí na mne velmi zapůsobila kniha Studna osamění...

09.04.2007 23:06:00 | Juhunka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí