Vánoce

Vánoce

Anotace: Dílko mého kamaráda Thora, a tak trochu na tom něco je, když se nad tím člověk zamyslí, což je důvod, proč mu to tady vystavuji Vám, drazí čtenáři...

Za okny zasněžené ulice, děti se kutálí ve sněhu, vytvářejí tzv. andělíčky, staví sněhuláky, sáňkují,chytají sněhové vločky do pusy a všechny se nemůžou dočkat osudného Štědrého dne. Nemůžou se dočkat té hromady dárků pod vánočním stromečkem. Rodiče zacinkají na zvoneček.
„Děti! Byl tu Ježíšek!“
Svátky klidu a míru? Opravdu?! Lidé se nahrnou do supermarketů, ulice jsou plné a neprůchodné. Ženou se jako stádo ovcí. Stádo ovcí vedené zrozením mesiáše, Ježíše Krista. Ale moment,kde že se to narodil? V chlévě… Správně, máte bludišťáka. Ale kde přesně? Že by v Jeruzalémě? Ano, opět správně, ale jestli prameny nelžou, tak tuším, že to bylo někde poblíž dnešní Palestiny. Nuže, v dějinách či v dějepise, se ve školách učí, kdo že byli našimi předky na našem území. Byli to západní slované. Konkrétně na Moravě založily Velkomoravskou říší. A pojďme dál. Germáni. V době stěhování národů se na našem území proháněli především Langobardi a Markomani. Sem tam se tu proběhl i nějaký Hun, Avar nebo Tatar. A nesmíme také zapomenout na jedny z prvních obyvatelů, Kelty. O palestincích však ani zmínka a téměř celá planeta oslavuje tenhle svátek a spoustu jiných dalších. Samozřejmě jako vždy jde o prachy, o obrovské nadnárodní korporace a tou jednou z nich je Církev. Najdou se i větší svině, ale o tom příště. Jen si vzpomeňte kolikrát už jste se nechali zlákat reklamou a kolik vás už Vánoce stály peněz. Myslím, že každý ví, o čem mluvím.
Autor Santinan Black, 17.12.2012
Přečteno 517x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé.. ono je to ale asi trošku ještě jinak.. :-) Dřív se slavil svátek zimního slunovratu - 21. 12. - pohanský svátek :-) a protože se to církvi nezamlouvalo, tak si "vymyslela" Vánoce - narození "Ježíška" :-) aby tenhle nový svátek přebil ten starý.. Mno a že je z toho teď taková komerce - to už si musí každý přebrat sám v sobě :-) - protože pořád platí, že jaký si to uděláš, takový to máš :-) A je jedno jestli se slaví rovnodennost nebo Vánoce :-)

24.03.2013 15:57:24 | Jiřina

Je to pravda jsem stejného názoru. Vánoce jsou a budou jenom biznis.

21.12.2012 07:10:17 | rigranit

Bohužel... U Vánoc se prostě zapomnělo na původní smysl.. A je to škoda.

22.12.2012 10:51:53 | Santinan Black

Je smutné, jak hluboce se mýlíš.

19.12.2012 10:02:06 | Inna M.

Když nic jiného, tak se nemýlím já, ale autor článku a jak jsem psala, tak autorem je kamarád... A každý na to má jiný názor.. Já si třeba Vánoce rozhodně nepředstavuju tak, že budu šílet kvůli úklidu, kvůli dárkům, kvůli rodině, která vás stejně nechce na štědrý večer u večeře, ale ze slušnosti se zeptá.. Pro mě jsou Vánoce jen a pouze o tom, že je to den, jako každej jinej a letos bohužel nemůžu být v práci..

19.12.2012 21:10:25 | Santinan Black

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí