Flame war a troll

Flame war a troll

Anotace: díky bože za wiki. takový nepřímý komentář, konec konců nejenom k literu. ...s updatem :)

(strašně dlouhá citace)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Flame_war


"Usenet, internet

Flamewary byly typickým fenoménem Usenetu (Net News) a e-mailových konferencí v první polovině 90. let 20. století, ale prostor pro flamewar poskytuje kterékoli médium umožňující debatu. V současnosti se flamewary v českém internetovém prostředí často odehrávají v diskusních fórech pod články webových magazínů. Je předmětem četných spekulací, zda se na vzniku flamewarů podílejí rozdíly internetových diskusí oproti diskusím ve fyzickém světě, například nepřítomnost neverbální komunikace, používání nicků, možnost založit si několik identit jen pro účely diskuse.

Průvodním znakem flamewaru je obvykle řádový nárůst počtu příspěvků, což zvláště u e-mailových konferencí obvykle obtěžuje účastníky, kteří se hádky neúčastní. I proto mohou být flamewary v internetových komunitách vnímané dosti negativně.

„Ryzí“ flamewar se vyznačuje zvláštním účelem zasílaných příspěvků – cílem je protivníka nikoli přesvědčit, ale porazit, případně naštvat. Pravý „flame“ bývá úmyslně nepřátelský a urážlivý k oponentovi a flamewar roste dalšími reakcemi, které opět mají podobu flamování. Průvodním rysem takové flamewar bývá zhoršení sociálních vztahů v komunitě.

 

Témata a obsah

Častým tématem flamewarů jsou dlouhodobé spory, nebo kontroverzní otázky související s osobním přesvědčením, např. spory horlivých zastánců operačních systémů Microsoft Windows, Linux, či Mac OS nebo zapřísáhlých odpůrců prohlížeče Internet explorer.

Námětem flamewaru ovšem může být v podstatě cokoli – pro příspěvky, které v dané komunitě téměř jistě musí vyvolat prudkou reakci, se někdy užívá označení flamebait. Obvyklým případem je příspěvek antagonistický k zaměření komunity.

 

Účastníci flamewaru

Pro charakterictické způsoby v chování v online fórech se vžila zvláštní označení.

Grammar nazi

Grammar nazi (též grammar natzi, grammar nazzi, spelling nazi) je v anglickojazyčném prostředí typ internetového trolla, který je nemístně zaměřen na spisovnost projevu. Grammar zde označuje gramatiku a nazi odkazuje k nacismu.

Grammar nazi například využívá náhodné překlepy k agresivnímu zpochybňování kulturnosti a celkové intelektuální kapacity ostatních diskutujících.

Flamer

Častý účastník flamewarů, jehož příspěvky flamewar často začínají, bývá označován jako flamer. Na rozdíl od trolla, který především vyhledává konflikt, flameři úporně hájí své názory v tzv. svatých válkách, někdy i přes generace."

 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

 

Troll (internet)

 
 
Nekrmte troly!

Troll je v internetovém slangu účastník online diskusních fórchatů či blogů, který zasílá provokativní, hanlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům, jejichž hlavním smyslem je vyprovokovat ostatní uživatele k vytoužené emotivní odezvě[1] nebo jinak narušit normální věcnou diskusi.[2] Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním. Trollové neškodí, jenom jsou otravní. Trollovy úmysly jsou vedeny čistě pro zábavu trolla. Pokud pobaví i někoho jiného nebo se snaží škodit tak se nejedná o trolla ale o flamera či diskuzního kašpara.

Obsah

  [skrýt

[editovat]„Trolls trolling trolls“

Provokace trolla se ve většině případů setká s trollováním od dalšího účastníka. Inspirací k takovému kroku je většinou touha po dosažení tzv. ultimátního trollingu, tedy stavu, kde již není poznat, kdo koho trolluje a více méně je diskuze všem jen pro smích, pak je to z pohledu iniciátora tzv. win. Tedy vítězství.

[editovat]Lovec trollů

Na provokaci trolla obvykle reaguje některý účastník diskuse, který se domnívá, že „toto není možné nechat bez odezvy“. V anglickém prostředí pro tuto úlohu v debatě existuje specifické označení trollhunter – lovec trollů. V horším případě má jeho příspěvek sám podobutrolla a konflikt se může dále rozrůstat. Trollhunter však není taky troll, jelikož jeho cílem není trollovat ostatní účastníky, ale pouze zesměšnit či zneužít iniciátora infikované diskuze.

[editovat]Ignorace trollů

Jiným přístupem je „toto je nejlepší ignorovat“ – pokud bude podle tohoto názoru komunita trolla ignorovat, přestane jej jeho činnost bavit. V angličtině pro vyjádření tohoto postoje existuje několik ustálených rčení a zkratek, například:

  • DNFTT. – Do not feed the trolls. – v češtině nekrmte trolly, smyslem je nedělejte to, co troll chce (tj. reakce které troll očekával).
  • YHBT. YHL. HAND. – You have been trolled. You have lost. Have a nice day. – Doslova Byl jste potrollen. Prohrál jste. Pěkný den.Používá se jako odpověď na příspěvek lovce trollů, který se nechal vyprovokovat k reakci.

 

drobný komentář:

Sám jsem označení flamewar párkrát použil, ale celkově bych řek, že jsem ho zkopíroval od jednoho uživatele tady, neznaje definici od wiki. Zajímavé je, že "plamené války" jsem tu zažil, k minimálně jedné jsem i přikládal. K těm ostatním jsem moh přikládat nevědomky. Osobně mě překvapil pojem "grammar nazi", jelikož takoví se tu taky objevují a mě osobně se to taky dost týká. :) Když píšu, tak píšu klidně s chybama, ale číst se to pak nedá. :) -pěkný heslo z wiki...

 

další možná ne až tak drobný komentář:

Přemejšlel jsem nad nějakým českým ekvivalentem slov troll a "účastník flamewaru"=(flamewarrior). Pak jsem taky přemejšlel nad tím, jak se tu lidé chovají a pak taky, co pozoruji u sebe. Abych byl přesnější, tak vím že v jedné diskuzi jsem si zatrollil. Tj. snažil se přispět k vytvoření mnoha příspěvků a nutno říct, že se to povedlo. Troll tedy pro mě je někdo, kdo si dělá srandu, chce vyvolat hádku, protože ho to baví. Ve skutečnosti se nemyslí, to co říká. Dělá si hezky česky šprťouchlata. Přiznám se, že moc trollů jsem asi neviděl zde na literu (ale možná se pletu :). Ve většině případů jsem spíš v pozici flamewarriora tedy někoho kdo vnucuje svůj názor. Tady jsou určitě formy a odrůdy. Ale zkusím nejdřív podat svoji definici. Flamewarrior si skutečně myslí, to co píše, protože jeho cílem není vyvolávat hádku a z té pak mít radost, případně si říkat, jak někdo naletěl. Jeho cílem je šířit nějakou ideu (a to je hodně široká definice). V jistém smyslu je každý spisovatel takový flamewarrior. Rozdíl je asi v tom, že právě ten internetový tuto myšlenku obhajuje v diskuzích.

Má logicky vzato dvě možnosti s kým se přít: s trolly a s jiným flamewarriorem.

definice flamewariorra je ne zcela určitá. Může jít o člověka, který se rád hádá- ale ne trolla, který ví, že lže. Zde beru, že je přesvědčen o své pravdě. Nebo může jít o člověka, který věří své pravdě, která ale nemusí být většinová a tak, jak se říká, jde hlavou proti zdi. (ještě že nejsme na facebooku).

Zajisté se nám fauna internetové jungle ještě rozroste. :)

 

A pro rozjitření diskuze se zeptám: vídáte často trolly a flamewarery nebo jiné? 

Autor ewon, 10.01.2013
Přečteno 1254x
Tipy 2
Poslední tipující: J sh' T r' k
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (31x)

Komentáře

Zajímavý článek,
Z toho co jsi popsal bych mohl usoudit, že odrůdou grammarnazzi může být i běžný učitel, učitelka jazyka :)))
Upozorňuje tě na gramatické chyby a navíc zpochybňuje tvou kulturnost sníženou známkou...
Ale na rozdíl od typického internetového přemoudřelého individua je učitel za svou práci placen :)))
Trochu jsem šprýmoval, pardon.

Je to dobře napsané.

16.01.2016 16:26:13 | Slav Milo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí