Odložení dítěte do babyboxu

Odložení dítěte do babyboxu

Anotace: zločin nebo jediná možnost?-úvaha-moje pololetní slohovka :)

Jmenuje se Norbert a narodil se v Plzni. Jmenuje se Věruška a narodila se v Kolíně. Jmenuje se Šimon a narodil se v Ostravě. U kterýchpak rodin mají teď svou postýlku? Prožívají šťastné a spokojené dětství? To se asi nedozvíme, jedno ale víme jistě. Všichni z nich a mnoho dalších dětí odložených do babyboxu dostali novou šanci na život. Bylo ale zabudování těchto „schránek“ rozumné?

Ačkoliv se spousta lidí domnívá, že odložení dítěte do babyboxu je činem proti přírodě, já mám opačný názor. Kolikrát se matky mohou ocitnout v zoufalé situaci, kdy otec zbaběle uteče a ztratí veškerý zájem o potomka, samotné nemají dostatek financí uživit sebe a své dítě a nemají pro něj ani zázemí, kde by mohlo vyrůstat. A pokud jsou tyto matky příliš mladé, otěhotněly neplánovaně, necítí se dost silné vychovat ratolest a chtějí si nejprve zajistit životní kariéru a až později založit rodinu, je právě odložení dítěte do babyboxu možná jediné řešení.

Pro někoho se může zdát nepochopitelné, jak biologická matka dokáže vzít svého čerstvě narozeného potomka, zavřít ho do této bílé schránky a navždy se s ním rozloučit. Žít s pocitem, že její dítě budou vychovávat cizí rodiče. To dítě, které devět měsíců vyrůstalo v jejím těle. Upřímně, já tomu také ne zcela rozumím, ale to bude nejspíš tím, že jsem se s jejich situacemi nikdy nesetkala. Myslím si, že tyto ženy jednají unáhleně a zbrkle a momentálně nevidí jiné východisko. Možná toho později litují, ale nic už nelze vrátit zpět. Možná že to dítě, které vyrůstá v nové rodině, si postupně během života začne pokládat otázku, proč mě má vlastní maminka nechtěla? Nelíbil jsem se jí? Možná že k ní začne pociťovat i nenávist.

Já ale doufám, že někdo těmto dětem časem vysvětlí, že jejich biologické matky tohle provedly snad jen s dobrými úmysly. Chtěly dát svému dítěti plnohodnotný život, ale samotné mu ho nemohly zajistit. Chtěly, aby mohlo plně rozvíjet své vlohy a možná že babybox se stal jedinou volbou. Možná ano, možná ne. Kdo ví, co se matkám vlastně honí hlavou. Tato role mě teprve čeká.
Autor Jiná, 14.01.2013
Přečteno 2336x
Tipy 8
Poslední tipující: Robin Marnolli, Berry, Inna M., ewon
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Naprosto souhlasím, myslím, že je to mnohem rozumnější než třeba potraty. Zajímavé je, že právo je defakto proti babyboxům. Asi to teď nevysvětlím správně, už si to moc nepamatuju, ale studovala jsem to s jednou právničkou do školy a zákon se defakto staví proti, že jsou babyboxy něco špatného (je to proti zákonu, který praví, že každé dítě má práco znát svůj původ. Proč by ale mělo dítě cítit něco k někomu, koho celý život nevidělo, jen v jeho těle 9 měsíců vyrůstalo? Vždyť to jsou dva cizí lidé...). Stejně myslím, že je to lepší než aby děti skončily v popelnici...

16.01.2013 21:42:35 | Berry

fakt? to jsem nevěděla že to je protizákonné..ale nechápu, kdo to teda vymyslel..jako uznávám že to je možná proti přírodě, matka s otcem zplodí dítě a to dítě se sžívá s tou matkou už v břiše, ale pak ho dá do babyboxu a co? dítě neví..lepší než popelnice, to máš pravdu..a jelikož je v ČR rok od roku malinký úbytek populace, tak doufám že ty babyboxy rušit nebudou

17.01.2013 17:49:27 | Jiná

Ne že přímo protizákonné, ale problémové s tímto zákonem o tom právu znát původ. Líbí se mi takový ten příběh, kdy děti rozebírají, jaké mají rodiče a holčička povídá, že je adoptovaná. A že její maminka ji nenosila v bříšku, ale nosí ji v srdíčku. Tohle je to nejdůležitější...

17.01.2013 20:38:14 | Berry

je to docela netradiční téma.

15.01.2013 11:45:16 | ewon

správně :)

14.01.2013 21:02:30 | CCGREE

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí