Úspěšný podnikatel

Úspěšný podnikatel

Anotace: O úspěchu a závisti

Každý z nás si pod slovem “úspěšný” představí něco jiného. Někomu se vybaví člověk, který je nejenom vyrovnaný s tím, kým je, ale je i s touto (často) nezměnitelnou záležitostí spokojený. Další varianta úspěšného člověka může být například vědec, jenž strávil dlouhé hodiny ve své ponuré laboratoři, aby se mu po mnoho nezdárných pokusech podařil vymyslet lék na záchranu nemocných lidských životů. Většině z nás se však pod pojmem “úspěšný”, vybaví podnikatel. Podnikatel, kterému se daří a vydělává velké obnosy peněz, za které si může koupit prakticky cokoliv, i to, co mnohdy vůbec nepotřebuje.
Jak už to u lidí bývá, často vidí jen to, co je na povrchu. Vidí obří vilu s bazénem, nádherné auto drahé značky, nebo třeba luxusní hodinky na pravém zápěstí. Pociťují zášť a v hlavě vymýšlejí milion cest, jak tito lidé ke svému majetku přišli, všechny cesty jsou podle nich samozřejmě nelegální. Avšak nevidí a ani si neuvědomují, co to onoho úspěšného podnikatele stálo a že za všechno musel zaplatit jistou daň. Jak dlouho asi musel strávit zabořený v učebnicích? Jak dlouho asi musel přijímat pracovní nabídky, které se doslova vysmívaly jeho červenému diplomu, aby získal potřebné zkušenosti a vypracoval se na vysoké místo, které zabírá nyní? Kolik svého volného, či rodinného času obětoval, aby se stal úspěšným? Ne nadarmo se totiž říká, že za úspěch se platí. Nýbrž lidé, kteří závisitvě střádají plán na rozpíchání pneumatik zaparkovaného auta, značky Aston Martin před luxusní vilou, jsou tyto legalní cesty k úspěchu naprosto nepřipustitelné. Neuvědomují si, že navzdory tomu, jak moc je tento podnikatel bohatý, oni jsou bohatší. On má drahé věci, vysoko postavený pracovní post a finance, avšak mnohdy kvůli pracovnímu vytížení nemá rodinu, ani čas.
Věci, na kterých opravdu záleží nenalzneme v Pařížské ulici, avšak uvnitř sebe a uvnitř druhých. Tak proč tedy závidět?
Autor Ellie Hazelnut, 06.02.2013
Přečteno 426x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

"za úspěch se platí"
vezmu to trochu neosobně, jak je v očích veřejnosti viděn, kdo:

a) peníze evidentně nakrad
b) peníze "nakrad", ale legálně- tj. neporušil v té době platný žádný zákon, měl věci právně ošetřené
c) nenakrad, ani "nenakrad", ale získal peníze a přitom nevytvořil žádné hodnoty- "vyhrál ve sportce"

d) vidělal prací, tvrdou prací, ale to že je vidělal zrovna on určila náhoda. (jinými slovy, spousta jiných lidí, kteří se dřeli stejně jako on, zůstalo chudých).

07.02.2013 21:23:07 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí