Proč šikana, přoč ponížení?

Proč šikana, přoč ponížení?

Anotace: ...

Celý náš život je plný otázek.
Časté dotazy v mládí se u většiny lidí týkají lásky, rodiny, přátelství, ale také šikany.
Zamyslete se nad tím, jaké bylo vaše mládí? Zda jste byli šikanováni, nebo jste byli šikanisty, předpokládám však, že nikdo se nevyhnul ponížení, avšak to je mnohdy úzce spojeno s šikanou.
Proč však se lidé do šikany pouštějí? A proč si vždy vyberou slabšího? Co si tím chtějí dokázat? A proč si vybrali zrovna mě?
Tohle jsou časté otázky toho, kdo se již stal obětí šikany, ale jak jim můžeme pomoci a jak si pomohou oni sami?
"Opovaž se to někomu říct, nebo dostaneš nakládačku, jakou si ještě nezažil!" nebo " Jenom cekni a uvidíš!" - Člověk se po tomto bojí a málo kdo se odváží o tom komukoliv říci, svědci převážně jen nečinně přihlížejí!
Na otázku první se dá poměrně lehce odpovědět. Do šikany se pouštějí hlavně ti, kteří si potřebují něco dokazovat nebo ti, u kterých byla zanedbána výchova, kdokoliv kdo má nějaké psychické problémy či nějaké podobné buď uvíznou na drogách, alkoholu, šikaně druhých, avšak ne všichni jsou takoví ti, kteří jsou hodně silní se obejdou bez psychických poznatků po kterých, dělají takové hlouposti, takové lidi bychom měli respektovat!
Slabšího si vybírají hlavně proto, že nechtějí být sami ohroženi. Kolikrát člověk šikanuje a neuvědomuje si to, protože existuje i slovní šikana, takže i to, že do někoho neustále rýpete, nebo v kruhu svých kamarádíčků se někoho snažíte shodit, či se do něj navážet se již dopouštíte jisté šikany.
Dokazovat si tím chtějí jistou vůdčí osobnost vůči ostatním, zde platí "Přidej se ke mně, jinak jsi ztracený." nebo "Přežije jen ten nejsilnější."
Myšleno je to hlavně tak, že ti kteří se přidají na stranu toho, kdo šikanuje, šikanován nebude, ale nedej Bože se přidat na stranu toho obětního beránka, pak je oheň na střeše a vlk si za svou kořist vybere i vás.
Často jsou terčem šikany tak zvaní šprti neboli chytřejší děti. Ne však jen oni, ale i tiché děti či takoví, kteří mají nějaký talent. Protože pro šikanistu je velmi těžké, překousnout to, že je někdo lepší!
V dnešní době se můžete vidět plno vtipů na herce a zpěváky, často to přechází meze. Kdybych však mluvila o školách, tak se šikana netýká jen žáků, kteří se mezi sebou šikanují, či šikany učitele svým zasednutím si na žáky, ale také nevhodného chování žáků vůči učiteli. Já se s tímto problémem potýkám dennodenně a nevím proč to tak je... Čím hodnější učitel, tím je to horší! Kdysi byli žáci ve škole tělesně trestáni, ale dnes to neplatí a pak to tak vypadá! Zkuste se zamyslet nad tím, jak jste se chovali, či chováte k učitelům a srovnejte si rozdíly mezi mládeží kdysi a teď. Nejspíše se zhrozíte! Je jen pár výjimek, kteří se šikany v životě nedopustili a tito lidé mají a budou mít můj obdiv!
Můj obdiv mají ne proto, že bych šikanovala, troufám si říci, že jsem nikdy nikoho nešikanovala, neměla jsem k tomu důvody a proto vím, jaké to je, ale obdivuji tyto lidi proto, že mohou mí doma jakékoliv problémy, ale nějak se s tím dokáží srovnat bez hloupostí, které by ublížily ostatním!
Autor Adrilus, 28.03.2013
Přečteno 1032x
Tipy 1
Poslední tipující: Morgenstern
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí