K čemu vede dnešní svoboda slova?

K čemu vede dnešní svoboda slova?

Anotace: Aneb další školní úkol a téma zadané ve škole na ZSV :) a moje zamyšlení nad ním :)

Od začátku lidských dějin se lidé hlásili o svobodné slovo. Ale vždy tu byl někdo, kdo jejich „svobodný“ hlas nějak umlčoval- ať už vláda, režim nebo jen svědomí. Také strach z vyřčené pravdy a trestu za ni. V dnešní době, si myslím, je svoboda slov skoro neomezená. Neměla by tu nějaká zábrana fungovat?
Myslím si, že totální svoboda slova by fungovat neměla. Slova totiž dost často ubližují, protože jsou naší největší zbraní, kterou máme. Vždyť, jak se říká: „ Slovo občas dokáže poranit hůř než ostrý meč“. Dle mého názoru je, ale nejhorší pokrytectví. Člověk může říct svůj vlastní názor, ale radši se schová do své ulity nebo za dav. Nebo nedokáže říct druhému pravdu do očí. Takže je vlastně stejně trochu omezená svou volností. Kvůli tomuhle pokrytectví mě mrzí, že tak často čtu statusy na Facebooku, které si stěžují na nekonkrétní lidi. Ale proč by to měl vědět celý okruh „přátel“? Není to věc jen těch dvou?
Podle mě je smutné, že pravdu musí číst kupa cizích lidí a k člověku, o kterém je řeč, se to ani nedostane. Chápu, že právě internet nám dává možnost svobody slova, ale dotyčný člověk by si měl rozmyslet, s čím se sem může svěřit „přátelům“. A nestěžovat si na svět, že je v něm sám. On má přátele, ale jen ty, kteří ho občas politují na Facebooku, kde projevuje svou svobodu slov. Bohužel mu moc lidí soucit v reálném životě nevyjádří a neobejmou ho. Začíná žít ve svém vlastním světě.
A k čemu tedy dnešní svoboda slov vede? Myslím, že vede k odloučení a samotě člověka v dnešní společnosti. O dětech nemluvě. Děti budou mluvit vulgárně, protože to uslyší od svých rodičů a v televizi. Dříve bychom hrubá slova ve školkách nebo na táborech neslyšeli tak často. A budou osamocené, protože s rodiči budou už komunikovat jen přes internet nebo mobil. My se budeme svěřovat blogům a Facebooku a svým „FB přátelům“, místo toho, abychom svobodně svěřili svá trápení nejlepšímu příteli, který nás obejme a řekne, že všechno bude dobré. A ne jen dá tzv. lajk k našemu příspěvku. Bohužel, si myslím, že svoboda slov nás tím i svazuje. Protože, přestože se budeme svěřovat se svými názory, okolí nás pomalu přestane vnímat (ve změti všeobecných mínění) a naše názory se vytratí.
Autor veverka.danca.007, 21.09.2013
Přečteno 527x
Tipy 1
Poslední tipující: RyxiraAmyGinger
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí