Síla myšlenky

Síla myšlenky

Anotace: Inspirace vnuknutá bráškou.

JAk probíhá lidké myšlení? Nesnažte se to pochopit, protože každý člověk myslí jinak. Ale v jednom jsme stejní, a to v tom, že ty myšlenky máme. Ano, existují různé teorie o tom, jak naše myšlení funguje a jak se na psychiku pohlíží z úhlu biologie. Ale samotná myšlenka existence, je strašně důležitá. Člevěk myslí, tedy žije. Dokážeme si představit život bez myšlení? Být jen prázdnou schránkou, která plní úkoly a vykonává biologické potřeby.
Jak tedy chápat lidské myšlení? To nepochopíme, pokud nepochopíme sami sebe. Dokážeme vypnout myšlenky a na nic se nesoustředit? Ono "vypnout" je jen jakýsi příkaz pro mozek, aby navodil myšlenku prázdna, tedy - že na nic nemyslíme. Máme nějakou myšlenku zvanou tabula rasa, ale co když si máme tento stav uchovat co nejdýl? Být čistí od negací a vnímat podstatu bytí. Můžeme ji najít třeba ve víře, síla myšlenky je velmi silná a může zhmotnit prakticky cokoliv. Nesmíme si to ale vykládat po vzoru televizních seriálů, jako je třeba Hvězdná Brána - ne tak, že si budeme přát peníze a peníze se před námi zjeví. Musíme věřit a vědět, že peníze potřebujeme a přát si práci. Když budeme věřit, práci najdeme a budeme mít i peníze. Stejně tak v lásce, když budeme mít i peníze. Stejně tak v lásce, když vezmeme v úvaze počet rozvodů, stotožníme se s tím a rozvod nás opravdu dostihne a bude mu jedno, že partner je ten pravý.
Lidé mají hodně různorodých myšlenek, ale neberou je v potaz, ovlivněni okolím. A jedna taková zapuzená myšlenka by třeba mohla změnit ten lidmi kritizovaný bordel v politice.
Lidé se bojí, jiní provolávají anarchie, ale ve chvíli, kdy bvy je mělo být nejvíc slyšet mlyčí. Jsme tedy jen ovečky a někdo nahoře tahá za provázky? Naše myšlenka něco změnit je sice silná, ale není ji slyšet. Malá organizace může být snadno zapuzena, ale co kdyby celý stát jako jednota promluvil? Ale lidé se bojí, proto k tomu nedojde.
Autor Liquid vamp, 04.03.2014
Přečteno 605x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí