Němá tvář

Němá tvář

    … mého psa mě nutí zamyslet se nad tím, proč my, lidé, máme ten dar namluvit spoustu prázdných slov a hloupých myšlenek, když dorozumívání se pouhým pohledem, dotekem, objetím, fackou je rychlé, jasné a daleko přesnější. Naše ústa, která jsou v dnešní době spíše bohužel než bohudík obdarována rty, mají nadání vyřknout urážky, jež tak mnohdy ani nemyslí, stupidní narážky v opojení žárlivosti nebo jako plody závisti či nenávisti. Bezesporu nejlepší, co naše rty mohou dokázat je polibek. A proto, pokud máte někoho opravdu rádi - člověka, jenž bydlí ve vašem srdci a každý večer si ustýlá na měkkých nebesích z vašich vzpomínek, tužeb a přání - nečekejte, až vaše rty dostanou příležitost plivat jedy a budete zraňovat milovanou osobu, potažmo sebe. Zkuste to ticho vyplnit projevy něhy, porozumění a vášně. Nikdy nevíte, kdy máte tu možnost naposledy. Ne nadarmo se říká, že dva lidé, kteří by spolu rádi vystavěli základy pro hezkou budoucnost, musejí si být navzájem nejlepšími přáteli – vedle milenců. Poskytnout jeden druhému bezpečnou náruč, moře trpělivosti, oceán pochopení a vesmír plný lásky. Nejsme sice němí, ale každá bytost tohoto světa svým způsobem promlouvá. I my to nejlepší z nás řekneme většinou tělem, posunky, očima nebo rty. Mysleme raději tisíckrát, než se něco rozhodneme “pokonit“, a ještě lépe slova záště raději polkněme a dejme mu/jí pusu. Za všechny ty momenty, kdy jsme mohli, chtěli, ale neudělali to.

 

    P.S. Možno doplnit o jedno dlouhé vřelé objetí – iniciativě se meze nekladou :)

Přečteno 452x
Tipy 13
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, mkinka, TJD, Nespavec, asitmp, enigman, bogen, Madanik
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezké.V mládí jsem byl častěji horká hlava, teď už tak patnáct let,(skoro před smrtí:-) vím, že problémy se dají řešit v klidu a s nadhledem:-)

31.01.2022 19:18:21 | Jeněcovevzduchukrásného

Slova dokáží jen zraňovat, to hezké lze "říci" jen činy. :)

P.S. A objetí ode mne za hezkou úvahu.

19.04.2020 00:00:19 | TJD

Děkuji mnohokrát. Je pěkné to číst. Ano, za člověka mluví lépe jeho činy. Ještě jednou děkuji :)

23.04.2020 21:40:12 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

Tak za tohle máš u mě objetí hned dvě ;)

08.03.2015 05:30:59 | Nespavec

Považuji si :)

14.04.2015 14:52:07 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

já většinou oněměl...

19.01.2015 19:15:58 | enigman

Němost dá nejspíš procitnout našim smyslům. Občas není špatné šetřit slovy.

19.01.2015 20:11:00 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

to mi povídej...

19.01.2015 22:41:58 | enigman

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí