Kdy přijde ten čas, chtít dítě?

Kdy přijde ten čas, chtít dítě?

Anotace: V posledních dnech se hodně zamýšlím nad tím, kdy vlastě v mém životě přijde ta chvíle, kdy si řeknu "tak, teď už jsem přiravená mít děti"...

Letos jsem úspěšně složila maturitní zkoušku, za pár měsíců mi bude dvacet a čeká mě dlouhý běh na trase "vysoká škola". Když se nad tím zamyslím, moje mamka v mém věku měla už půl ročního chlapečka - mého bráchu. Ve věku mladším, než jsem teď já, se sama s mým taťkou rozhodla, že chce mít dítě. Byla na to připravená, otěhotněla schválně.
Minulý měsíc jsem si po sexu zapomněla vzít prášek. Vzpomněla jsem si na to až v práci, kdy jsem neměla možnost si prášek vzít a trvalo dalších 12 hodin, než jsem do sebe tu požadovanou dávku hormonů dostala. Měla jsem opravdu divný, nepříjemný pocit. Co bych dělala s dítětem? Ano, mám přítele, kterého miluji, ale vezmu si ho? Byl by to ten pravý muž, kterého chci mít po svém boku při vychovávání našich dětí? V práci jsem se nedokázala soustředit na nic jiného...příteli jsem to říct nemohla. Byl by naštvaný, že jsem "zapomněla" a že je tu velké riziko. Ani on ještě není připravený být otcem.
A tak jsem se svěřila jen své kamarádce a čekala jsem a čekala, dokud bude možné zjistit, jestli ve mě roste nový malinkatý tvor, a nebo jestli jen zbytečně plaším. Naštěstí jsem v té době měla objednanou prohlídku u své gynekologické lékařky a jelikož jsem si stěžovala na bolest močáku, udělala mi ultrazvuk.Kdyby tam něco bylo, byl by to pro mě opravdu průšvih. Mám plány na škole v Praze, vzdělání, užívání si mladého života. A co by na to řekli doma? Mamka by mě asi přetrhla.
Nic. Kdyby tam ten malinkatý tvoreček byl, po 18 dnech už by to tam musela vidět. Ulevilo se mi, ano.

Ale od té doby přemýšlím, kdy vlastně přijde ta chvíle, kdy si naschvál "zapomenu" vzít prášek, protože toho malého tvorečka opravdu budu chtít. Kdy nastane ta chvíle, že mi pani doktorka bude dělat ultrazvuk a já si budu přát, aby tam něco bylo - už to nebude průšvih, ale naopak, bude to to největší štěstí v mém životě.
Bude to až dokončím vysokou? Až budu mít dobré postavení v práci? Až se dostatečně pubertálně vyblbnu? Poznám tu správnou chvíli? Nevím..Tyhle otázky mi neustále běhají hlavou. Dnes, když jsem byla nakupovat, zkoušela jsem si jedno volnější tričko. Řekla jsem si, že až jednou budu čekat miminko a budu mít trochu bříško, to tričko mi bude slušet víc.

Žiju v představě, že miminko jednou chci. Chci mít svojí vlastní rodinu, svým dětem vytvořit krásný a útulný domov. Péct jim cukroví o Vánocích, o Velikonocích jim kreslit vajíčka a tak.. Ale bojím se, že až nastane ta správná doba, kdy budu chtít, už třeba bude pozdě. Kdy tedy nastane ten čas, kdy se budu opravdu cítit dospělá a tu zodpovědnost ráda přijmu?
Autor Lucienne, 31.07.2015
Přečteno 462x
Tipy 10
Poslední tipující: Frr, kudlankaW, Nikita44, Jort, AndreaM, hanele m.
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já myslím, že až nastane ta správná doba, tak to poznáš a nebudeš se sama sebe ptát, jestli je to teď správné nebo ne, jako ve spoustě věcí si tělo řekne samo. Rozhodně bych to ale nijak nelámala přes koleno a zbytečně bych se tím netrápila teď, když máš před sebou takovou životní změnu jako je nástup na vysokou :)

01.08.2015 10:57:15 | iluzionistka

velmi otevřeně a dobře napsané. jen mi trochu vadí (nejen tady, ale všeobecně) ty dvě jakože rozdílné možnosti: užít si (něco) x mít dítě. mám děti, i si užívám všemožně života, ovšem to největší užití mám vždy spojeno s dětmi, pařby a cestování s kamarády mi vždycky nějak tak vybledne, ale vzpomínky na "pařby", cestování a blbnutí s potomky mi připadají stále jasnější :-)

31.07.2015 18:15:04 | hledač

Rozumím ti, mít děti je nejspíš to největší užívání si na světě.. Jde spíš o to, že já bych miminko teď ani nedokázala zabezpečit, udělat mu pořádný domov a rodinu. Sama jsem ještě takový větší mimino ;-)

02.08.2015 12:11:45 | Lucienne

Přesně rozumím tomu, jak to myslíš, hledači, a z vlastních zkušeností souhlasím s tím, že s dětmi se život užívá taky úplně skvěle! Ale dokážu se vcítit i do mladinké slečny, která sotva opustila střední a čeká ji vysoká. Chápu její obavy, jak by jí asi nečekané těhotenství a příchod malého tvorečka otočil život naruby. A chápu i to, že si zatím chce užít život bez závazků, to přeci k tomu věku patří - pařby s kamarády, diskotéky, kempování, dámské jízdy, cestování... S dětmi si taky užije, to je jasný, ale zase to bude trochu jiné užívání si. A vidím to tak, že z čeho jsme my "ostřílení rodiče" nadšení, to může ty čerstvé maturanty i trochu děsit.

31.07.2015 18:58:54 | AndreaM

no jo, ono je to nějaké věkově posunuté, nebo co :-)

31.07.2015 23:54:35 | hledač

Velmi dobre Andreo

31.07.2015 21:02:57 | kudlankaW

...plnokrevně napsané zamyšlení k zamyšlení...

31.07.2015 17:45:01 | Jort

Ahoj, myslím, že když už nyní přemýšlíš o tom, že chceš mít jednou vlastní rodinu, dětičky, že jim budeš chtít vytvořit útulný domov a zázemí, tak se nemusíš bát toho, že bys nepoznala ten správný čas.

Je celkem přirozené, že si teď chceš ještě udělat školu a trochu si užít života, než se vdáš a vezmeš na sebe zodpovědnost za děti. Pokud budeš mít vedle sebe partnera, se kterým budete stejně naladěni, tak po určité době nejspíš i dospějete k rozhodnutí, rodinu založit a pořídit si miminko.

Přeji Ti hodně štěstí! :)

31.07.2015 17:07:39 | AndreaM

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí