FENOMEN DNEŠNÍ DOBY -OBEZITA

FENOMEN DNEŠNÍ DOBY -OBEZITA

Anotace: malé zamyšlení, jak z toho ven...

Máme zázračné pilulky
Máme špičkové kouče a trenéry
Kliniky, specialisty
Diety – podle pravěku, ketonovou, podle skupin krve…
Styly životní – vegan, vegetarián, gurmán…

JAK JE POTOM MOŽNÉ, ŽE LIDÍ S OBEZITOU STÁLE PŘIBÝVÁ, VČETNĚ DĚTÍ?
(někdy mi připadá, že někteří jsou na sebe pyšní… „bíle cévy plné tuku nejsou vidět“…)

ON JE NÁDHERNÝ BUSINESS…
Nikdo nehubne, ale stále to potřebují, kupují…
(sem tam udělají liposukci nějaké celebritce a pak řekne, podle jaké diety hubla)

PROČ TO JE?
Jsme pohodlní a mlsní
Kolik sladké vody každý vypije denně? Naši předkové pili vodu…

LENOST
Jezdíme autem, vlakem… neříkám- choďte z Brna do Prahy pěšky (šlo se to 14dní běžně)
Ale každodenní hodinová procházka místo zpráv mi udělá líp… naši předkové chodili až 50km denně

BÍLÝ SEX
Vždy otevřená náruč, vždy mi dá, neklá, čeká na jak ve 20 večer, tak i 23 hodin…


CO SE NEŘÍKÁ
Každý ví, že pokud chci hubnout, můj příjem musí být nižší než výdej…

Tělo umí odbourávat tuky, ale ne cukr, náš předek znal cukr z ovoce, do cukrovaru mlsat nechodil

Tělo „pouští“ tuk na posledním místě seznamu, obětuje vše, včetně svalů, tuk je energie těla

Tělo je úžasné, že se stále mění, kosti co nepoužívá- ztenčí, svaly co nepracují ochabnou, u dětí, co se nehýbaly, neochabnou, oni skoro žádné nemají, takže se jednou pod tíhou svého těla zbortí…

Pokud někdo chce mít velké svaly co do objemu, dosáhne to tím, že sval přetíží, on se „natrhá“ pak se zahojí a časem nabobtná…

Orgány těla nejsou stavěny na jídlo, ale na dlouhodobý hlad, zhruba po třech dnech řízeného hladovění, pocítí člověk euforii, orgány se konečně zastavily…

Orgány těla jsou stavěny na velmi rychlý výkon při zpracování potravy, náš předek neměl čas dvě hodiny odpočívat ve spánku a zažívat. Musel být stále ve střehu, aby on nebyl obědem.

Jak to fungovalo? Lovec týden nic neulovil, orgány spaly… pak se poštěstilo a zabil králíka. Toho zbaštil a orgány se daly do práce. Vše bleskurychle zpracovaly a založily. Tukové buňky se roztáhly a energii v tuku založily, aby mohl dál běhat, neumřel zimou…. A orgány se zastavily.

Co my dnes? Nehladovíme, neběháme, nelovíme. Ale orgány to neví. Chovají se stejně, jak kdysi.
Každé jídlo bleskurychle zpracují a založí. A je jedno, jestli jednou denně, nebo pětkrát denně. Akorát s tím rozdílem, že dnes využívá navíc největší úložiště v těle - cévy.

Mozek je šílený – tučné jídlo vyvolá slast, ošizený jogurt depresi
Jídlo vnímá silněji jak heroin, my se musíme naučit s tím to heroinem žít

Až za rok se změní metabolismus organismu ve spalování energie z tuků, tukové buňky po hubnutí nezmizí, pouze se vyprázdní, teprve po sedmi letech prázdnoty odumřou…




JAK Z TOHO VEN?
Hodně studovat – složení potravin, ovoce zeleniny, sacharidů, tuků…..
Najít si nové kamarády
Obrnit se trpělivostí a na bolest si zvyknout

A HLAVNĚ POCHOPIT FILIZOFII – NECHCI HUBNOUT, ALE BÝT HUBENÝ
(nevnucuji, je to můj případ, někdo chce být "jenom" zdravý)
Chci docílit takové váhy, vyřešit své sekundární problémy

KAMARÁDI
HLAD
Mám rád uzeniny, ale nejím je, jednou za rok si taky dám
Mám rád kolu, voda je milejší, hlavně hlubinná, nemá v sobě hormony
Mám rád maso a jím ho, nejlépe na vodě a bez obalů
Piju mléko od krav, v něm jsou látky, které mi chrání svalovinu
Snídám bohatě, včetně tuků a vajec, večeři jedině když jdu z posilovny
Obědvám přiměřeně
Někdy cíleně den hladovím
Raději si dám 40% Goudu, než 20% Ajdam (je mi milejší tuk, než cukr)

KOPEC A BOLEST
Jezdím na kole – výzva je pro mě každý kopec vyšlapat
Chodím do posilovny – je to můj životní styl
Chodím pěšky, kdykoliv je to možné (s vhodnými botami)
Když to tělo honím, někdy to bolí, ale pak to přejde…

HLAVA
Mám v hlavě cíl a k němu se chci dostat…
Mám v hlavě trpělivost, je lepší shodit kilo trvale, než 10kg v jojo efektu
Vážím se každý den – musím mít přehled, ale není podstatné, svaly jsou těžší…
Některé váhy, centra životního stylu mašinku mají, změřit orientační množství tuku, svaloviny a kostí


VÝHODY
Nefuním ani do kopce, ani posteli
Mám tlak 120/70
Fyzičku, že mohu jezdit maratony pro radost
A NEJLEPŠÍ POCIT na hubnutí je, že je vám starší oblečení VELKÉ !
Autor Perseus, 08.08.2015
Přečteno 597x
Tipy 5
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, tato22, Nikita44, Frr, Lighter
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Řečeno "stručně"
Je to hlavně o Hlavě.Dále pak o tom, že nebudu žrát, ale jíst.Jde především o smrštění žaludku a pak, pokud se to povede, nebudete mít hlad, který jse dříve mívali(žaludek je "druhý mozek").Vyhýbat se cukru, tukům, a bílému pečivu.Poslední jídlo jist nejpozději do 19h a střídmě.Nepít pravidelně pivo.
Dnes navíc pltí Smutné To, že čím více toho sníte, tím více do sebe dostanete chemii všeho druhu(předražené malé jogurtíky - samé chem.sra... .Stačí koupit slušný bílý jugurt, červený tvaroh(ostatně toho tuku tam moc není), trochu slušné marmelády a je to "nejzdravější" a nejlevnější
pošmáknutí, které múžete u nás pořídit.Je to především Všechno o hlavě, tak, že přemýšlet co budete jíst, je to nejdůležitější.:-)Jo, a ovesné vločky do tohodle "jogurtu", taky fajn.:-)

08.11.2016 20:41:15 | Jeněcovevzduchukrásného

sohlasím, ale poznatky chodí stále a v tomto "humorném píchnutí" se už neobjevily...jinak děkuji

13.11.2016 18:51:49 | Perseus

:-)

14.11.2016 20:43:25 | Jeněcovevzduchukrásného

Po dlouhé době hodně pravdy v jednom "článku o hubnutí"...moc pěkně napsané

08.08.2015 20:55:08 | Nikita44

Dobré téma. Ale nezapomeň, že příčina obezita, prostě "nenažranosti" je neurotická závislost, mentální porucha (podobně jako mentální anorexie) a každý "feťák" si těžko odvyká. Jedině změnou ve vlastní hlavě. Trvalou, dá se říct osobnostní. A to je to nejtěžší. A s tou motivací jsi trochu mimo. "Být hubený" je modní nesmysl, obezita je psychosomatická nemoc, (která zhoršuje i všechny ostatní) takže cílem je přirozeně prostě "být zdravý". ;-)))

08.08.2015 14:05:48 | Lighter

mou motivací bylo být geneticky hubený... pomohla mi tím jedna sestra v dietologii, když jsem přišel tlustý, tak mi řekla: to máte dobrý 136 kg není moc, vy jste geneticky hubenej člověk, a to mi nejvíc pomohlo...
souhlasím, že jde o zdraví především, ale mám pocit, že většina národa zdravá být nechce, cukrovka je rýma, velkou prdelí se chlubím a že mám bílé žíly...no a co, mě tak chutná ...konkrétní osoba, žena cca 120-140kg odhad...

08.08.2015 15:21:23 | Perseus

"Být stejný jako většina (národa)" přece předem neznamená něco dobrého. Co když je ta většina špatná? Nechat se zkazit?

09.08.2015 11:20:42 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí