Žít život svůj, svých blízkých, nebo půl napůl ?

Žít život svůj, svých blízkých, nebo půl napůl ?

Anotace: Po rozhovoru se svým kamarádem, který je pyšný na to, že svůj život cele věnuje jen své rodině,mi hlavou víří myšlenka, jak by měl člověk správně prožít svůj život. Užít si ho sám, bez omezení,plně jej žít za své blízké a nebo jej rozdělit mezi ně a sebe?

.
No tak dumám a dumám, zda jsem jej žila správně a nikomu tím neublížila.

Říká se, měj rád sám sebe a jen tak budeš umět mít rád i lidi kolem sebe a své blízké.

Je tedy člověk sobecký, když jej chce trochu věnovat občas i sám sobě?
Svým zálibám, svým koníčkům, svým přátelům ?

Ale pokud se tedy člověk má mít rád, aby věděl, co to je a uměl tak mít rád i své blízké, musí se přeci také věnovat i sobě, ne?

Já svůj život žiji napůl za sebe a napůl za rodinu. Vše, co mé děti potřebovali od své matky dostali, pozornost, spoustu mého času, péči a lásku.
Totéž ode mě dostali i moji partneři.

A já jsem od nich na oplátku vyžadovala a vyžaduji, aby mi nechali prostor i pro sebe. Pro mé záliby a koníčky.
Bylo a je to špatně? Jsem snad sobecká?

Jsem toho názoru, že člověk má právo na to žít i svůj život a ne jej celý věnovat druhým a prakticky být jejich obětí.

Ano je to tvrdý výraz - obětí, ale já cítím, že bych to tak viděla.

Tak co vy na to? Jak prožíváte vy své životy a máte pocit, že je to tak správně?
Autor vandule, 21.11.2015
Přečteno 608x
Tipy 5
Poslední tipující: Marsinka, enigman, Frr, Laurel
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

napadá mne hned několik odpovědí, ale každý je na jiném životním schodě a tak existuje spousta úhlů pohledu
když za vším budeme hledat jen lásku, takovou tu čistou, co nic nechce, neočekává, nesoudí, nesvazuje a miluje bez podmínek, věřím, že budeme vědět, co je správné

08.01.2016 00:06:21 | Marsinka

No asi je dobře žít své životy tak napůl s našimi milými ;) Jen opravdu potřebuji i svou svobodu.

10.01.2016 14:24:31 | vandule

prožít život tak aby nežádal ani nebyl vyžadován...

24.11.2015 12:25:54 | enigman

Souhlas, i já tak žiji a chci dožít ;)

24.11.2015 20:23:11 | vandule

sobecký asi ne...čert ví, ale napsaný to žel moc dobře není...

21.11.2015 17:09:43 | Car

Tak nám to napiš lépe panovníku :D

21.11.2015 23:15:01 | vandule

Neumřu v kruhu rodinném, nebudu pohřben v rodinné hrobce
A to mě činí klidným

21.11.2015 13:55:33 | VEDz RVAHEs

No mě by to klidnou nečinilo, ale pokud to tak chceš ;)

21.11.2015 13:57:12 | vandule

Kdo jiný by o mne měl dbát víc, než já sám, že ano? Takže v tom nevidím nic sobeckého. Kdo se cele věnuje své rodině, tak se snad věnuje i sobě, vždyť je její součástí. A obětovat se pro ostatní není nic dobrého, stačí případná pomoc v rámci běžného života.

21.11.2015 13:34:32 | pedvo

Souhlas a díky ;)

21.11.2015 13:55:54 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí