Co je to štěstí?

Co je to štěstí?

Anotace: Krátká úvaha o štěstí.

Co je to štěstí? Stav mysli? Něco, co bychom měli hledat? Na tuto otázku si jistě umí odpovědět každý z nás, ale odpověď bude u každého různá. Pro někoho je štěstí už to, co má - rodina, zdraví, láska. Pro druhého je to něco, co bychom měli hledat a usilovat, být pilní, protože přece "Štěstí přeje připraveným", ale kdo z nich má pravdu?
Mé vnímání štěstí a můj názor je takový, že je ingrediencí v našich životech. Někdy je s námi dlouho a jsme naplněni radostí, stává se pohonem v našich životech. Na co sáhneme, to se podaří! Podruhé však zmizí a stává se z ní přelétavá společnice a my po ní toužíme, jako po vzácném drahokamu. Voláme, prosíme, modlíme se, někteří z nás dokonce nosí symboly spojené se štěstím – čtyřlístek, protože věří, že jim přinese štěstí.
Myslím si, že štěstí je ingrediencí k naším přáním, které probouzí, tvaruje naše tajné sny a přináší nám je do našich životů.
Vše na světě má své póly a tyto póly většinou tvoří dvojice. Totéž se týká i štěstí, protože stav bez štěstí nazýváme neštěstí. Dokonce se můžeme ztotožnit se štěstím, když říkáme, že jsme šťastní, a nebo naopak nešťastní.
Pořekadlo "Každý je strůjce svého štěstí", může být do jisté míry pravdivé, protože my zodopovídáme za své kroky, avšak na své cestě nemůžeme ovlivnit všechno. Možná tady se převléká naše štěstí za pomocníka či učitele.
Autor Jeden_Z_Davu, 14.02.2016
Přečteno 1064x
Tipy 1
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Štěstí je, pořád, my jsme tady chvíli, jen někdy na zcela různých místech, nebo nevidíme, neslyšíme, nevnímáme, prostě chyba je na naší straně. Vždycky...:-)
Ale asi se to nezmění...

14.02.2016 16:52:26 | xlps

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí