Příběh

Příběh

Anotace: ...co přijde po smrti a proč je dobré naslouchat dětem...

Přemýšlím o tom celý den. Přinutila mě k tomu vlastně jen náhoda. Prošla jsem příběhem, který nelze jen tak přejít.
Jedné staré dámě zemřela kočka, měla ji velmi dlouho a byl to dárek od dcery, když se stěhovala od matky.Ženu to zlomilo a přišla za mnou, abych jí pomohla překonat krizi. Co prý se stane s někým, kdo nás navždy opustí. Neuměla jsem jí odpovědět a celý večer přemýšlela, co jí druhý den, až příjde znovu, odpovím. Mého trápení si všiml můj šestiletý syn a zajímal se o to, co je příčinou mého smutku. Po krátkém mém vyprávění mi pohlédl do očí a s naprostým klidem mi řekl: " Maminko, to je přece snadné, tělo pohřbí a duše jde k soudu do nebe. Tam rozhodnou, jaký život ten člověk vedl. No a podle toho se usoudí, kam duši pošlou." Zůstala jsem s otevřenou pusou a přemýšlela, co tím myslel. A jelikož mám velmi bystrého chlapce, ihned pokračoval. "Když vedeš dobrý a správný život, můžeš se vrátit ke svým lidem, ale jako někdo jiný, víš. Narodíš se znova a máš ještě další šanci dokončit, to co jsi nestihla. Jenže musíš vyrůst, všechno se znova naučit a pochopit. Ale když jsi špatným člověkem, tak tě zanese vítr daleko od domova a ty se ocitneš úplně mezi cizíma lidma a už ti nezbyde nic jiného, než žít líp. Jenže to nevíš a tak se asi nepolepšíš." Pak mi dal pusu a odešel si hrát.
Druhý den jsem té staré ženě přetlumočila synova slova a ona (jakoby zázrakem) mi se slzami v očích poděkovala a spokojeně odešla domů. Dnes jsem s ní mluvila opět. Vyprávěla mi, že v noci ve snu mluvila se smrtí. A ta jí řekla ..."užívej života". Žena mi přišla poděkovat, zachránila jsem jí prý tehdy život.
Myslím si, že je dobré někdy naslouchat svým dětem...ať už jde o problémy, které je trápí, nebo prostě jen o jejich radostech v bezstarostném dětství.
Autor mamina, 09.02.2007
Přečteno 776x
Tipy 4
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, jammes, jedam
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

No, nechme se překvapit co bude po smrti, jedno však vím jistě, že se již konečně delší dobu snažím držet této věty, a to, nedělej druhým to, co nechceš aby oni dělali tobě, a je to opravdu fajn.:-)

12.08.2015 11:32:50 | Jeněcovevzduchukrásného

Myslim si to stejne co syn. Zivot se musi uzivat co nejvic, protoze cas uz nevratime, ale zustanou nam vzpominky a ty uz zustavaji navzdy:)

24.08.2007 18:54:00 | N.Ryba

Děti mnohdy vidí mnohem víc než si dospělí zaslepení zkušenostmi chtějí připustit

14.08.2007 18:38:00 | TerA

Děti říkají věci které bychom měli poslouchat,je škoda že jim mnohokrát neumíme naslouchat.

06.07.2007 17:51:00 | mobo

Chytry klucina, ja si myslim to same :-)

23.06.2007 21:40:00 | Montynka

co dodat... nádhera

22.06.2007 20:30:00 | xxx xx s

Velmi krásný příběh o indigovém dítěti. Docela bych byl zvědav na jiné jeho názory.

11.05.2007 23:58:00 | Arth

Tož toto sem si přečetl celé děvča, vidím, že sa ktem vrátím zas. Pěkně píšeš do řádkú a já Ti dávám celý slúpec bodíkú. Krásný deň.

22.04.2007 12:21:00 | stryc

myslím, že bychom měli naslouchat svým dětem, protože někdy mají lepší nápady než mnozí dospělí.

21.04.2007 18:57:00 | Terysekkk

Pořád to říkám, jsou věci a děje mezi nebem a zemi!Ale jen málo kdo tomu věří, a pak to považují za zázraky! Jen děti umějí naslouchat srdcem a bez přetvářky, a proto mají na ty zázraky plné právo!

Milá mamino, skoro se mi chce říct, co básnička to pohlazení po duši!Ještě se mi libí jeden človrdíček má přezdívku grey, také ho navštěvuješ?

08.03.2007 12:37:00 | sluníčko sedmitečné

laskavý příběh...a na šestiletého syna moudrá slova.

16.02.2007 22:56:00 | Raphael

něco podobného, neli stejného mi před lety vykládala kámoška psycholožka, baví ji astrolog.magie, okultní vědy,...zvláštní...:-)), žeby synova prozřetelnost, je nositelem pravdy, vidí věci ve své podstatě, to by byl geniální,... je to možné?

15.02.2007 17:28:00 | Jarky

jo, jo to je podle pravdy...skutečně se mi to přihodilo a ta slova skutečně patří mému synovi

12.02.2007 18:47:00 | mamina

.. to je podle pravdy, "mamko"? :)

12.02.2007 18:27:00 | Zamilovaná do nezamilované doby

ktonu není co dodat :-)
gratuluji k synovy se poved:-)

10.02.2007 23:05:00 | jedam

Co ti sem k tomu napsat mám...
snad jen, že... mlčím, poslouchám...
:o)

tak to prostě je... :o))

10.02.2007 15:26:00 | Cecilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí