Jaro

Jaro

Anotace: Patřilo to někomu, komu už to nepatří, tak ať to patří všem.

 

Jaro je kouzelný čas, kdy se příroda budí po zimním spánku. Tak, jako zimu symbolizuje sněhová vločka, symbolem jara je do široka rozevřený květ. Poslední vločka sněhu dopadla na zem. První déšť nemilosrdně smývá poslední důkazy zimy. Jaro je krásný čas. Čas očisty a probuzení světa.  Stromy si oblečou smaragdové koruny a vyzdobí se květy. Vítr vymění mrazivé aroma ledu za nekonečnou paletu květinových vůní, a i ti nejmenší tvorové spěchají pozdravit první hřejivé paprsky slunce.

 

Rád se procházím jarní krajinou. Pozoruji, jak se příroda dává do pohybu. Při pohledu na tu vznešenou poezii života, je snadné představit si tančícího Satyra a zvuk jeho flétny. Žádné roční období nezmění tvář světa tak, jako právě jaro. Pestré barvy roztančí svět,  roztočí koloběh života i přivolají z dálek stěhovavé ptáky. Ti se jako poutníci nebes vracejí a s nimi i teplo a zpěv. Tak, jako zimu symbolizuje praskání sněhu, můžeme právě ranní zpěv ptáků považovat za charakteristický zvuk jara. Je to posvátný čas jako stvořený pro nové začátky. Symbolika obrody se odrazila i do zvyků našich předků. Tradice, obyčeje i rituály jsou oslavou nového života - budoucnosti. Způsoby se různí, ale princip zůstává stejný.

 

Moderní člověk nemusí čas zimy přežívat, tak jako museli naši předkové. Dnešní pohodlný život nám nosí každodenní stereotyp. Stereotyp, ve kterém se původní význam jara vytrácí. Pro dnešního člověka, kterému přes zimu žádné nebezpečí nehrozí, to již není čas díků, štěstí a radosti.

Pojďte se teď se mnou trochu zastavit a rozhlédnout po jarní krajině. S obdivem sledovat, jak pučí pupeny, listy mají svěží barvu. Sledovat zázrak znovuzrození světa. Pojďme se stát součástí toho novorozeného světa. Pocítit tu sílu jara. Zbavme se smutků a trápení včerejšků, tak jako se i příroda deštěm zbaví sněhu. Protože teď je ten nejlepší čas. Čas znovuzrození a lásky. 

 

Autor Kortan D´Mordraghull, 13.07.2016
Přečteno 364x
Tipy 4
Poslední tipující: JenTakNěkdo, hanele m., Frr
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jeden můj kamarád mi jednou napsal něco o své náladě a počasí a mimo jiné jsem četla: ..teplokrajinoufrnklouni.. :o)
tak jsem si tu na něho vzpomněla u tebe

13.07.2016 21:33:06 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí