Pletu se

Pletu se

Anotace: Úvaha o mě, o mé naivitě, nevyrovnanosti.. no prostě jsem se chtěla vypsat.

Vždycky jsem si myslela, že jsem docela chytrá. A nemyslím jen po stránce vědomostní, ale hlavně té psychické. Myslela jsem, že jsem vyvinutější, vážnější, mám ujasněné názory a vím co chci. Také jsem si myslela, že umím vnímat lidi, číst v nich jako v otevřené knize. Nevím, jestli to teď vysvětluji přesně, no snažím se. Prostě jsem žila s vědomím, že i když mi daný člověk neřekne, co se v něm odehrává, já to z jeho řeči těla a náznaků poznám. Proto jsem uvažovala o práci psycholožky. Byla jsem si jistá, že umím poradit, že znám řešení na daný problém. Spletla jsem se. Když se teď na to podívám, říkám si, že jsem strašně naivní. Kdo ve třinácti letech, umí znát odpovědi na problémy, které možná ještě nepoznal, kdo umí rozhodovat za druhé a vědět, že to rozhodnutí je právné? Možná nějaký génius, nebo člověk, který má neuvěřitelný rozhled. Já to však nejsem. Zjistila jsem, že jsem neuvěřitelně nevyrovnaná, a že když za mnou přijde někdo s problémem, často vlastně nevím, co mám dělat, jakou radu mám navrhnout. A ten člověk třeba ani radu nepotřebuje, chce se prostě jen svěřit, ujasnit si své myšlenky tím, že mi to řekne. Ale já vždy hledám nějaké řešení, myslím, že za každou cenu mám tomu človíčkovi poradit a slyšet od něj uznání, že mám pravdu. Sakra, jak já jsem se spletla. Také jsem si vždy myslela, že své kamarády znám. Že vím, co od nich mám čekat, že poznám, kdy mám držet pusu a kdy zas říct nějaký kompliment. Zase jsem se spletla. Ale asi je to dobře. Teď vím, na čem mám zapracovat, nad čím mám přemýšlet, co si ujasnit. Také vím, že psychologie pro mě nebude zřejmě vhodný obor. Asi se zaměřím na něco mnohem jednoduššího...
Autor Gabika, 11.02.2007
Přečteno 549x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máš úžasný talent psát to, co lidi rádi čtou, protože to působí přesně tak skromě, jak by si to přáli napsat oni sami a k tomu vždy přihodíš trošku jednoduché moudrosti světa, po které je hlad pořád. Možná na tom postavíš svůj život a bude to fajn, ale já ti přeju, abys poznala opravdovou lásku, protože to bude jízda..jsi otevřená změně a to láska potřebuje, aby mohla přijít. Good luck:-))

19.02.2007 13:41:00 | Martin.ek

Co třeba matika?
:-))

18.02.2007 00:29:00 | La Suneteto

Děkuju moc za komentář, přesně tohle jsem si přála, aby to někomu pomohlo.
Myslím si, že máš hodně dobře vyvinuté mozkové buňky a srdíčko na tom správném místě. :-)

16.02.2007 21:31:00 | Hejky

Pokud ti je skutečně třináct let, tak neházej flintu do žita. Teprve se to v tobě vše probouzí. A myslím si, že právě ta sebekritika, to že jsi v sobě objevila nedostatky, ti může pomáhat v další cestě. Většinu lidí nic z toho, co jsi napsala ani nenapadne !

13.02.2007 14:48:00 | Portobella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí