Individualita, volba a závislost na technologiích

Individualita, volba a závislost na technologiích

Anotace: Krátký optimistický pohled na to, co nám technologie přináší, jako reakce na úvahu “Lenost, prokrastinace, závislost na technologiích” od laiknadruhou.

Technologie podstatně mění náš život k lepšímu. Pokročilá automatizace výroby nepřipravuje lidi o práci, ale námahu. Ještě nedávno byla jediným okamžikem mimo pracovní dobu nedělní mše v kostele, zatímco nyní si užíváme pět a více týdnů dovolené s volnými víkendy.

Žijeme v dostatečném přebytku, že si mladí místo práce na poli užívají volného času a věnují se studiu.

Již nemusíme sedět v tramvaji a počítat za oknem ubíhající lampy. Jsme v neustálém spojení s přáteli a celým světem! Knihu nemusíme držet v ruce, můžeme jít do práce či do školy pěšky a poslouchat ji v uších. Představa, že bez smartphonů by si začali cizí lidé v tramvajích a vlakových kupé povídat, k čemuž nám zlé smartphony nyní brání, je naivní.

Již nemusíme čekat, až v rádiu budou hrát naši oblíbenou píseň, můžeme si ji pustit kdykoliv chceme. Nejen, že máme volný čas. Nyní ho můžeme zaplnit tím, čím chceme.

Již nemusíme sledovat plané kecy moderátorů, kteří se snaží nafouknout délku pořadu. Čím dále častěji si můžeme vybírat jakým způsobem obsah konzumujeme. V počítačových hrách si můžeme vybrat, jak těžká má být, co dělat chceme a čemu se chceme vyhnout. Některé hry nabízí možnost ji projít bez boje. Čím dál více se klade důraz na právo konzumenta vybrat si vlastní cestu napříč obsahem, který zakoupil a ke kterému má právo přistupovat, jak on sám chce.

V přehršli obsahu internetu vidíme, jak obsah krystalizuje do své minimální formy. Můžeme vidět minutové video s receptem, které je opatřeno titulky, aby nebyl potřeba zvuk a shrnuje vše to, co by v televizním pořadu bylo pomalu, nudně a zbytečně okecáváno.

Díky internetu máme možnost vidět člověka, takového, jaký skutečně je, skrze obsah, který vytvořil a ne obsah, který mu byl nadělen shůry, ještě než se narodil.

Skrze volbu vyjadřujeme svoji individualitu a tříbíme svůj vkus. Nekonečným množstvím voleb, jež nám internet nabízí, vytváříme svou vlastní kulturu. Již nejsme součástí masy následující jednoho člověka v bedně, jsme občané otevřeného internetu a zároveň každý jednotlivec, národem.
Autor Fík, 07.04.2017
Přečteno 411x
Tipy 5
Poslední tipující: laiknadruhou, ewon
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako já ti nevím... i já jsem občas línej hledat a přemýšlet a tříbit a pro většinu ostatních... těch jednodušších... je to peklo. Chtějí hlavně následovat stádo.:D
...ty budeš chytrej kluk...takovejch tu moc není:D

04.12.2017 00:26:07 | Jezero

Díky za milý komentář :). Článeček je psaný hlavně jako reakce na pesimistický pohled někoho jiného. Nechci říkat, že pustit si televizi, která vybírá obsah za nás, je špatně. Naopak je to taktéž vyjádření svobodné vůle.

05.12.2017 22:01:41 | Fík

A za to platíme, krade nám to duši. :-))

08.04.2017 20:23:24 | Lighter

Já bych řekl, že spíše obohacuje :). Čím více budeme s technologií spojeni, tím větší šanci máme k pochopení toho, čím jako lidé jsme a co nám propůjčuje lidství.

09.04.2017 11:46:32 | Fík

"Číslo pět žije!" Zdravím novou generaci kyborgů. :-))

10.04.2017 12:30:51 | Lighter

Lighter, hezky jsi to vyjádřil :-))

20.01.2018 18:48:15 | Jeněcovevzduchukrásného

já nemám sílu to kritizovat, ber to jako tip čistě ze sympatií :-)).
Už ani nevím, co jsem chtěl laikovi napsat...

08.04.2017 00:17:44 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí