Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství

Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství

Anotace: Máloco hýbe v poslední době naší společností více než téma uprchlíků. Někteří politici na tom vybudo...

Máloco hýbe v poslední době naší společností více než téma uprchlíků. Někteří politici na tom vybudovali celou svou kariéru. Současný prezident jich neváhal použít jako vlastně hlavní zbraně ve své kampani. A to přesto, že v ČR není jediný uprchlík, pokud se bavíme o zemích jako Sýrie, Irán apod.

Povězte mi, co byste udělali, kdyby vám ve vaší vlasti hrozil někdo násilnou smrtí? Vaše žena by mohla být snadno znásilněna, stejně tak vaše dcery. Všude okolo se bojuje anebo se bitevní linie velmi rychle přibližuje.

Co byste udělali v zemi, kde jste rádi, pokud máte jídlo ráno a večer? Kdy vaším jediným majetkem je pole a jedna kráva a najednou přijde katastrofální sucho?

Já bych utekl. Vzal bych rodinu a vydal bych se někam do sousední
země, kde bych hledal větší jistotu. Ano, časem bych se rád vrátil do vlasti, avšak nyní to prostě nejde, protože riziko smrti nebo násilí je příliš vysoké.

Domnívám se, že to je to, co hledá většina těch, kteří prchají. Nikdo neopouští svou zemi v přeplněném člunu, kde mu hrozí smrt, jen tak z legrace. To je nesmysl. Že se mezi těmito lidmi mohou vyskytnout teroristé? Ano, mohou…

Tito lidé nás žádají o pomoc. Někdo říká, že uprchlík přece nemá mobil nebo peníze. To je úsměvné. Vždyť první, co bych udělal při útěku, je, že bych posbíral všechny cennosti, drahé oblečení, mobily, abych je případně v budoucnu mohl zpeněžit nebo nějak využít – ale o to vše mi nejde.

Jaký je náš postoj vůči lidem v nouzi? Češi jsou bohužel nárůdkem, který si zvykl na to, že je bílý, chráněný ostatními většími státy v srdci Evropy a není zvyklý na jakékoli zásadnější změny. Většina Čechů se podívá sem tam do Polska nebo Německa na burzu nebo přinejlepším jede v létě na dovolenou do Chorvatska, ti movitější do Řecka. Setkání s jinými kulturami, národnostmi a barvami pleti je pro Čecha bohužel často věcí naprosto neznámou.

Co je neznámé, to automaticky vyvolává strach. Češi dali rovnítko mezi slova cizinec = muslim = nebezpečí. Případně černoch = muslim = nebezpečí. Je to velmi nešťastné dělení, ale ve své malosti a neznalosti skutečně jinak nerozlišujeme.

Navštívili jsme s manželkou mnoho zemí, kde žijí hlavně černoši nebo Asiaté a převážným náboženstvím je Islám nebo buddhismus či hinduismus. Vzpomínám na Lemoua, který nám dělal průvodce na Kapverdských ostrovech a byl to fantastický černošský usměvavý chlapík. Navštívili jsme s ním ghetto, kde žil a místní nám udělali kávu zadarmo a vzali nás do místní školky a ukázali nám, kde bydlí. Jeden muslim ve Spojených Arabských Emirátech nás vzal do baru a zaplatil celou útratu, autem jsme jeli do hor, kde nám vykládal o proroku Mohamedovi a nakonec nás zval k sobě domů na jídlo. Na Jamajce jsme si každý den vykládali s místními, kteří chodili na veřejnou pláž z pralesa a bylo to naprosto super. Na Kubě za mnou přišel chudý muž a mému synovi s bezzubým úsměvem daroval obrovskou mušli a jiný muž mu vyrobil z rákosí kobylku. Nikdy a nikde jsme se nesetkali s násilím nebo nevraživostí, a to vždy využíváme služby místních, nikdy ne cestovní kanceláře. Jistě, že všude existují lidé dobří a zlí, ale tak je tomu i u nás.

A tito dobří lidé z různých zemí jsou najednou ve svrabu. Potřebují pomoc, protože nemají v důsledku klimatických změn vodu (na Kubě v některých místech musí chodit 10 km pro vodu, tak si to představte) nebo jídlo nebo protože se nějaký náboženský fanatik rozhodl, že jeho život je cennější než život někoho jiného. Nebo chtějí jen prostě slušně a dobře žít a mít své děti v bezpečí. Kdo by to nechtěl?

Měli jsme těchto uprchlíků podle jakýchsi kvót přijmout asi 2600. Odmítli jsme. Národ, který má deset milionů lidí, odmítl pomoci jiným lidem (označení lidé je důležité, neboť mám pocit, že v Čechách je užíváno málo – častěji jsou to ty černé kurvy apod.). To se tak bojíme, že by nám někdo mohl ukrojit z toho našeho krajíce? Nebo že by mezi těmi 2600 lidmi byli teroristé? Nu, pochybuji. Na místě v dané zemi jsou naše bezpečnostní složky a věřím, že dokáží poměrně solidně prověřit pouhých cca 1000 rodin, které by k nám přišly.

Čeho se vlastně tak bojíme? U nás neobstojí argument, že by tu přišlo tolik muslimů, že budou mít nějaké zásadní slovo ve společnosti, jako je tomu třeba v Německu nebo Francii. I kdyby to bylo 10 000 lidí, tak to není nic zásadního. Bojíme se jiné barvy pleti? Jiného náboženství (nebo snad toho, že někdo věří v Boha, kterému my už vůbec nerozumíme)? Že by stát těmto lidem dal něco z rozpočtu? Jsme takoví srabi? Nevíme, že i my jednou třeba budeme potřebovat pomoc někoho jiného, jak se v minulosti již mnohokrát prokázalo?

Lidství člověka se pozná tehdy, jak dokáže pomoci druhému člověku v nouzi. Zatím jsme bohužel neobstáli a naopak – necháváme se masírovat lidmi jako Tomio Okamura, který hraje na nejnižší struny našeho strachu. Stále ještě máme možnost reparátu. Nemyslím, že se to stane, na to je většina z nás příliš zbabělých, ale stále doufám, že se najdou alespoň někteří, kteří nebudou mít strach a řeknou – tohle je nesmysl. Nevyvolávejte v lidech zbytečných strach. Prostě tady těch 3000 mužů, žen a dětí vezměte a my jim pomůžeme.

Jak bych po tom všem, co se teď děje, chtěl být na náš národ alespoň jednou hrdý. Kdybychom alespoň jednou ukázali odvahu, kdybychom alespoň jednou i v rámci Evropy dokázali, že s naším státem a našimi hlasy v rámci EU se musí počítat.
Autor Alda, 28.01.2018
Přečteno 409x
Tipy 2
Poslední tipující: hanele m.
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Použít slovo "Nárůdek", pro České království?
Ale jděte, můžeme se podívat zpětně do 13.století. Pátý Český král Přemysl Otakar II., zvaný železný a zlatý (přesněji železný a stříbrný) razil mimořádně kvalitní měnu, pocházející z dolů Hor Kutných. Bála se jej celá Evropa, částečně i Turci. Král, který založil cca 35 měst v této zemi. Tedy pochopitelně vydal písemný dekret a poslal na místo určení své rytíře.

Pokud jde o uprchlíky je třeba si uvědomit, že velká část bohatsví Evropy a Britského impéria vznikla když ne přímo drancováním, tedy alespoň mimořádně výhodnou směnou zboží převážně v průmyslové revoluci 18 + 19.století. A především Britové přiváželi nejschopnější část místní populace z kolonií a umožnili jim studium na svých školách. Nikoliv nezištně, potřebovali střední a nižší úředníky do míst odkud přišli. Nezapomínejme, že do kolonií se značně investovalo vybudováním infrastruktury (třeba koleje a mosty a vozový park za místní produkt). Především železnice, silnice, vodovody, základní školy, správní objekty. Tím pochopitelně rostly manufaktury a posilovaly výrobní továrny v Evropě. Jako nejcennější – kolonizace umožnila odbourat stovky řečí, nářečí a zavést jednotnou řeč a měnu a srozumitelný státní aparát a řídící správu.
Pokud značně pokročíme v čase- drancování inteligence se řešilo formou head hunterů. Náklady na dodání /objednaného/ odborníka se cenily v 1.pol.20 století na dnešních cca 20000 USD. V té částce byla cena studia v původní zemi fin.kolonizátorem, převoz do Evropy-celé rodiny, poskytnutí bytu a potřeb do začátku a tučná odměna „lovce lebek“. Vše zorganizovat nebyla maličkost. A i za tyto náklady se vyplatilo špičkového odborníka získat a usadit v nové vlasti.
Pokud jde o USA tak pokročili v náboru perspektivního studenta nabídnutím - získáním stipendia na univerzitách USA a vys.techn. školách typu MTI. Potom se nemůžeme divit, že cca 85 pct. nejvyšší produktivní mozkové kapacity je v této zemi. Stačí si projít rejstříky (u nás řečeno) statutárů, členů řídících, správních, majitelů (korporací) a jiných, a pod. Nenechme se mýlit- např. Ind, ovšem občan USA, popř CAN.
Zkuste pátrat nejprve v Německu, budete se dost divit.
--- Řízený přísun imigrantů je prostě výhodný pro importéra (když už nemá oficiálně kolonie). Stačí poměr 1:20, vzal bych to kupeckými počty. Pokud to někdo neví, head huntering děláme i my, rovněž formou stipendia a umožnění studia na vysokých školách s následným ukotvením v ČR.

Politika exploatace cizí inteligence je jasná, stačí ukázat na Švýcarsko. Je tam silná enkláva (celkem cca 4pct. obyvatel) lidí z Pakistánu, Indie, Bangladéše a vůbec okolního teritoria Asie. Jsou to však majitelé prádelen, barvíren, klasických továren průmyslového zboží, především textilek a podobně. Také ovšem právníků, lékařů apod. Pokud někdo narazil na nějaké slumy chudých, uvítám informace, kde jsou v CH jsou dislokovány.
Právě tahle země je ukázkou, jak se řeší imigrační politika. Bez přijetí a respektování místní reality, jazyka, obecných zvyklostí a úplné asimilace je příchozí následně nežádoucí a nedostane trvalé občanství. Celý proces je důkladně a důrazně kontrolován.
--- ČR může přijmout politické i hospodářské migranty v poměrně velkém množství. Z předchozího doufám jasně vyplývá, že pro tuto zemi je to výhodné. Jenže státní správa ČR nemá bussines plán a ani neví, jak jej smysluplně sestavit a připravit zázemí pro trvale příchozí ( s právním podtextem). Pochopitelně ten, kdo neprojeví zájem o smysluplnou asimilaci, bude vrácen do výchozího bodu. Není o tom taktické mluvit ale je to „v proudu“ v multi-kulti zemích.
--- Nezaměňujme naše stigma ´48, ´68 se současnou situací. Pro západní země to bylo samozřejmě gesto lidství ale i politicky a ekonomicky značně výhodné a „osvěžující“. Odešla k nim hotová, aktivní a progresivní velká část inteligence, v počtu cca 250 tis. Došlo samozřejmě k rozvratu a částečnému umrtvení zbylé společnosti doma. Kdo tomu nevěří, může se zaobírat situací na současné Ukrajině, je to obdobné (a pro nás výhodné).
Nejsem politik. Jsem pragmatik a celoživotní technik, 2+2 jsou 4.

28.01.2018 21:04:32 | Lesan

Jak píšeš - bez přijetí a respektování místní reality, jazyka, obecných zvyklostí a úplné asimilace je příchozí následně nežádoucí a nedostane trvalé občanství. Celý proces je důkladně a důrazně kontrolován.

28.01.2018 21:18:20 | paulmatthiole

Už můžeš reagovat, Jezero... nejde o to, jestli nějakého uprchlíka znáš nebo ne.

V tom je právě problém, teoreticky vymahatelné zákony. V praxi to potom může (říkám může) vést k "no go" zónám a k poněkud přihlouplým instrukcím, jak si někoho udržet od těla na délku paže. Jako skromný student bojových umění s třicetiletou praxí si dovolím poznamenat, že jde o nesmysl.

Ohledně těch dokladů samozřejmě připouštím, že ojediněle může dojít k jejich ztrátě, případně neexistenci. A na základě čeho potom budeš dělat u takového člověka nějakou kontrolu? A dále - jde skutečně o ojedinělé případy?

28.01.2018 20:00:21 | paulmatthiole

A naše občany prověřujeme jak? Já znám moře nebezpečných lidí... pokud prověřovat, tak snad všechny, ne.
Jinak asi takhle...mně se migrace taky nelíbí, ale holt to je a bude a my s tím nic neuděláme a měli bychom si prostě zvyknout...čim víc budem kopat, tim víc dostanem přes držku...jak s těmi cikány, co tu jen slušně seděli a pili.:)

28.01.2018 20:11:36 | Jezero

Samozřejmě že všechny, Jezero. Jsem pro všemi deseti, jak se říká. Pokud stát není schopen zajistit kontrolu ani u vlastních občanů, jaká by potom byla pravděpodobnost, že to na sto procent svede u cizích? Ale kontrolovat vlastní a pomíjet cizí, to by v pořádku nebylo...

Já si klidně zvyknu - s výcvikem, co mám, nemusím být nijak paranoidní a věř mi, že konflikty nevyhledávám, pokud to jde, vyhnu se jim. Co budou dělat ti, kdo se bránit nedovedou, jako tehdy v Kolíně, ale netuším.

28.01.2018 20:26:48 | paulmatthiole

Já zase ne. Nemám žádné testy a prověrky rád. Připadají mi otravné a ponižující a vůbec se tedy nedivím, když štvou i někoho jiného a že se jim třeba vyhýbá.

28.01.2018 20:34:27 | Jezero

Ty má rád málokdo, nejsem výjimka.

Ale na druhou stranu je to zase o tom, že jsem se jako jedinec vzdal některých práv s tím, že je stát převezme na sebe. K tomu ale potřebuje určité mechanismy, které by měly fungovat. Pokud ne, zrušme je a vyhlašme definitivní svátek s tím, že si každý může dělat, co se mu zachce.

A asi to není jen o tom státu - tuhle chtějí doklad o vzdělání, výpis z rejstříku trestů, támhle chtějí zdravotní průkaz, po dětech na školu v přírodě třeba papíry o bezinfekčnosti a očkovací průkaz a školu jsme v době vyučování zamykali...

28.01.2018 20:43:08 | paulmatthiole

He...zrovna koukám na registr hráčů, kteří mají zákaz do heren a vidím tam jednu holku, co jsem ji kdysi znal...už je to spousta let. Má zákaz, prej krade (jo, možný to asi je, ale fakt bych to do ní neřekl), je tam napsáno... :D...jo, prověrky jsou krásný, zvlášť když má oprávnění prověřovat kdokoli kohokoli a kdokoli jiný to může vidět ... no, příště, pokud jí potkám, tak si budu dávat pozor na šrajtofly. Tady jsou vůbec perly v tohle registru, když si vezmu, že to bude jednou někdo brát fakt vážně a dělat podle toho nějaká rozhodnutí.

Většina těch papíru je stejně k ničemu a je jich čímdál tim víc.:D

28.01.2018 20:58:03 | Jezero

Tady už uhýbáme od tématu - já třeba do heren nechodím a nijak mě to netrápí :-)

28.01.2018 21:03:47 | paulmatthiole

Ani, ne...si vem, že ti někdo do tý tvý slavný prověrky(jakékoli) napíše třeba, že jsi kretén a smrdíš...a ty to ani nemusíš vědět a přitom podle toho budou rozhodovat o tvém osudu.

28.01.2018 21:10:44 | Jezero

Dnes to o mně mohou napsat kdekoliv na netu a nemusím se to dozvědět, na to netřeba registru, stačí FB :-)

28.01.2018 21:14:45 | paulmatthiole

Ale tam se těžko jedna o cokoli oficiálního, podle čeho by ti někdo, kdo tě nezná, například odmítl poskytnou nějaké služby.
Ostatně stačí, že třeba na letištích si tě úchylný člen ochranky může oficiálně vyprstit jak chce...

28.01.2018 21:24:23 | Jezero

No, podle prezentace na netu třeba můžeš nezískat pracovní místo, firmy si své zaměstnance a uchazeče - alespoň v některých případech - "lustrují" (je to ošklivě napsáno, ale momentálně mě nic lepšího nenapadá) na FB i jinde...

Ochranka už je zase trochu jiný problém.

29.01.2018 15:26:37 | paulmatthiole

Tak dodržovat zákony dané země má teoreticky povinnost každý... a přitom neznám snad nikoho, kdo by všechny zákony a nařízení dodržoval... a to neznám ani jednoho uprchlíka.:D

Pak ty doklady....počítá se s možností, že někteří ti lidé často prostě nikdy žádné doklady neměli...pak kde je vzít a nekrást, že.

28.01.2018 19:47:44 | Jezero

Aldo, částečně máš pravdu. Problém je právě v tom, že částečně. Je to na děsivě dlouhou debatu a doufám, že ten strohý koment, který tu postnu v odpověď, nebude, jak se stalo módou poslední doby, označován za xenofobní, rasistický a podobně.

Takže:

Píšeš třeba, že první, co bys udělal při útěku, je, že bys posbíral cennosti, a tak dále, a tak dále. Kam se Ti, ve vší úctě, z toho seznamu poděly doklady, na jejichž základě se bude odvíjet v hostitelské zemi vše další? Pokud mám čas na to, abych posbíral všechno, co píšeš, potom mít u sebe (pravé) doklady je asi to nejmenší. Skutečnost je poněkud jiná.

Za druhé – píšeš „chráněný ostatními většími státy“; o tom bychom mohli vést delší debatu, jak jsme v minulosti byli chráněni, kupříkladu před A.Hitlerem, případně v roce 1968. Nebudu to rozvádět, napsáno o tom bylo dost a dost.

Za třetí – dost dobře nevím, jak si paní Merkelová představovala, že se do Německa dostanou tito lidé po jejím v podstatě pozvání. Ať se dívám na mapu, jak se dívám, tak ti lidé museli projít i suverénními státy, kde slovo paní Merkelové nemá žádnou váhu.

Za čtvrté – to, co píšeš, totiž že Češi kladou rovnítko mezi cizinec, muslim a nebezpečí, je hodně paušální a přinejmenším diskutabilní tvrzení. Mě do toho pytle, prosím, neházej.

Za páté – jsme stále ještě suverénní stát a já osobě odmítám naplňovat jakési kvóty, kolik lidí musíme na naše území přijmout. Jednak mi to přijde hodně zvláštní a jednak – nikdo mi nikdy nedokázal vysvětlit, jak by tady ty lidi udržel. To by jim nařídili, že nesmí mimo hranice ČR?

Za šesté – pokud přijdu na území cizího státu, jsem povinen bez debat dodržovat jejich zákony a (kupodivu) často i místní tradice či zvyky. A nepokoušej se mi namluvit, že při svých cestách po světě tyto záležitosti ignoruješ, to bys asi velmi rychle docestoval. Klidně se o svých zkušenostech z cest můžeme pobavit, mám jich dost.

Za sedmé – píšeš tu o jakýchsi prověrkách. To je kapitola sama pro sebe – nedokázali to v Německu a podle všeho ani jinde; příkladem může být příběh jednoho novináře, který na zkoušku měnil totožnosti jako na běžícím pásu.

A tak bychom mohli pokračovat.

28.01.2018 19:35:08 | paulmatthiole

Víceméně souhlasím...škoda, že některým ani tak zřejmé věci jako to s tím mobilem prostě nedojde.
Ale čistě literárně je to dost nuda.

Jinak kdyby jen uprchlíci...zrovna včera tu sedím s klukama. Poloviční cikáni (na jednom to nebylo vidět, byl bílej jak stěna, ale hlásil se k tomu, že je cikán)a všichni celkem v pohodě (jeden teda trochu otravoval, ale ne víc než průměrnej bílej), nic nevyváděli...na Hrádek prostě slušní kluci. Zastavil tu týpek s dodávkou, bílej a plešatej, šel si pro colu, a hned do nich začal něco kérovat, že tu nemají vysedávat a maj si najít práci (ti hoši se předtím o práci bavili, takže podle všeho normálně pracovali...vypadali i slušně oblečení, upravení, všechno...jen prostě chlapi, co v sobotu vyrazili na tah) a on se do nich tak cpal, že vyprovokoval rvačku... a to byl střízlivej a bílej, kdežto oni už nalitý. Dokud nepřišel a nezačal se do nich cpát,byli ok. Jenže prostě pan Čech nadčlověk, co má právo ostatní otravovat, protože on je přece lepší ...a pak určitě ještě bude tvrdit, že za ten konflikt mohli ti cikáni.

28.01.2018 19:17:53 | Jezero

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí