Valentýn

Valentýn

Anotace: Svátek zamilovaných

Někdy před padesáti lety o svátku zamilovaných téměř nikdo nic nevěděl a ani nikoho nenapadlo zamilovanost oslavovat v určitý den.

Pak se doba změnila a svátek zamilovaných byl na světě i v našich končinách.

A protože je Valentýna zrovna dnes, tak jsem se nad ním trochu zamyslela. Toto jméno v kalendáři dříve bylo, ale málokdo se takto jmenoval, vybavuje se mi Váleček v podání Marka Ebena z černobílého seriálu Kamarádi a film pro pamětníky Valentýn dobrotivý. Jinak nic.

Ovšem už za vlády Claudiuse ll. v Římě žil kněz Valentýn, který tajně oddával mladé páry, protože ženění i zasnubování bylo zakázáno.  Byl zatčen a 14. února popraven. Tolik legenda.

Domnívala jsem se, že svátek zamilovaných k nám přišel odněkud z Ameriky a ono správně je z Říma. I tak tento svátek neuznávám a Valentýna neslavím a považuji ho za importovaný. Nějak mi nepasuje do českých tradic a myslím, že tam ani nepatří.

Ovšem  zamilovanost je krásná věc a nepotřebuje k tomu svátek, ale dva lidi co si rozumí a váží si jeden druhého celý život.

Autor Jarka, 14.02.2018
Přečteno 553x
Tipy 5
Poslední tipující: Iva Husárková, Fany, Šípková Růženka, KeepTheFlameBurning
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejsem sice už malá, ale jsem ráda, že se tento svátek slaví. Najednou to v té šedé zimě rozkvete a lidé vidí srdce, růže, květiny. Možná je to umělé, ale moc, moc pěkné. Ale každý můžeme mít úplně jiný názor. O tom je ta naše svoboda.

14.02.2018 18:26:29 | Šípková Růženka

Určitě, já zrovna tak nemám ráda i Helloween, tady taky proto, že ten název není český. Ale z Tvého pohledu je Valentýn určitě pochopitelnější.♥

15.02.2018 10:26:32 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí