Za dobrotu na žebrotu

Za dobrotu na žebrotu

Anotace: Geny nepředěláš, a nebo, že by rasizmus?

Už za hluboké totality se u nás gádžové(po cikánsku-bílí, jiní) a cikáni od sebe cíleně oddělovali.Bydlel jsem v Nuslích a tam, stejně jako na Žiškově, na Slovensku v Michalovcích, se tito, sestěhovávali do domů dohromady.
Toto nebyl vůbec špatný nápad, ba naopak to byl nápad skvělý, lepší a lidštější se již asi nevymyslí.
Dnes se toto uplatňuje všude ve světě, nejvíce v USA(černošská geta), jelikož místo cikánů tam mají problémy s černochama.
Je to prostě jasný, lidé se zkrátka odlišují(Vietnamské komunity-bezproblémové), čínské jakbysmet.
Dnes mají v Německu s přistěhovalci velký problém, a čím více jich do své země pustí, tím více se tento problém bude stupňovat.Nejsem žádný rasista, ale za tímto si pevně stojím, (už jak jsem uvedl vyrůstal jsem v Nuslích)a tvrdím, že jinak nežli oddělené bydlení, chceteli segregace, nebude dělat dobrotu.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 03.05.2018
Přečteno 385x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jevevzduchuněco:
"Dnes se toto uplatňuje všude ve světě, nejvíce v USA(černošská geta), jelikož místo cikánů tam mají problémy s černochama. "

Nejsem expert na menšiny v Americe... Ale zhruba řečeno, segregaci v jižních státech chtěli odstraňovat v 60. letech, protože segregace je zkrátka proti lidskejm právům. (ale co to ty lidský práva jsou, žejo...)
Byli lidi tuším jako Martin Luther King... Ti něco říkali.

Tvoje řešení aspoň tak mu rozumím, stojí na několika předpokladech:
1) tvoje "olej a voda": jisté kultury se nesnášejí. To, které to jsou většinou určuješ ty, ale to nebudeme řešit. Je to zkrátka předpoklad.
2) řešení, aby nedošlo ke konfrontaci je pak izolace (to vlastně asi nebude předpoklad, spíš důsledek předpokladu jedna). Což zní vpodstatě rozumně, ale opět musíš stoprocentně věřit tezi "olej a voda". Pokud olej a voda neplatí nebo platí jen někdy, proč segregovat?

K segregaci:
Ač s tím nesouhlasím, neumím to ani vyvrátit, nicméně si myslím, že tohle jde aplikovat např. na Černochy v Africe, těžko to aplikuješ na obyvatelstvo v jedné zemi, to naopak povede k prohloubení problému, který ve společnosti je. Bude z toho větší rasismus, větší nezaměstnanost, víc vyloučených komunit, víc nezaměstnanosti. Tj. myslím si, že řešení segregace je špatné i v případě platnosti teze "olej a voda". Ale připouštím, že moje teze není zcela logicky čistá. Píšu to spíš narychlo.
Co bys v případě segregace musel vybudovat je národní stát té dané menšiny. Aby byla skutečně plnoprávná, ne to že je někam uklidíš, aby "nevadili".

05.05.2018 11:05:37 | ewon

Ewone, chtěl by jsi bydlet v jednom domě s cikánama, ale upřímně.Chápu, že Fíkovi nejsem pochuti, ale já píši otevřeně a to na základě mích letitých zkušeností.
Jinak jsem jeden čas jako kluk dokonce kamarádil s jistým Štefanem, cikánem a rád na to vzpomínám.

06.05.2018 18:38:06 | Jeněcovevzduchukrásného

Tento příspěvek mě naštval hned na několika rovinách. Jsem Rom, vysokoškolák, s technicko/matematickým vzděláním a mohu autora ujistit, že moje geny jsou sakra v pořádku!

Obsah příspěvku jako takový by možná jako rasistický vnímán být nemusel, ale anotace rozhodně ano. Ale to je za mě úplně ok. Mě nevadí, že jsou někteří lidé rasističtí. Daleko víc mě ubíjí absence logiky.

A přesně logiku tento příspěvek nemá. Žádnou. Autor totiž nepochopil rozdíl mezi korelací a příčinou. Je to totiž opačně. Ti lidé jsou na tom mizerně a chovají se mizerně, protože žijí v ghetu. Ne naopak.

Jak se mají přistěhovalci naučit zvyklostem země, do které se přistěhovali, když budou žít jen mezi svými? Proč je sestěhovávání "lidské" ba dokonce "nejlidštější"? Autor by nás možná mohl obohatit svými myšlenkami, kdyby přidal vysvětlení ke svým tvrzením a ne jen deklaroval tvrzení.

Vím, že můj komentář je poněkud prudký, ale tento příspěvek si nic jiného než prudkost a jasný nesouhlas nezaslouží. Na druhou stranu nabízím diskusi. Jsem ochotný změnit svůj názor. Jsem ochotný autorovi příspěvku dát ve všem za pravdu. Když své postoje vysvětlí a přesvědčí mě.

04.05.2018 23:10:44 | Fík

Vyrůstal jsem mezi gádžema(po cikánsku jinými-bílími), a mezi cikánama.Nemám nic proti cikánům, dokonce mě jeden naučil cikánskou píseň na kytaru-:-)androverdan drukoznáne, mapiraňi šukarnáne, lolipapaj prečinava, hop, hop, hop jepaštuke jepašmange hop, hop, hop:-).Bydlím na Barrandově a zde bydlí opravdu jen jedna rodina cikánů.Paní a její manžel a tři dcery- úplně v pohodě.No, někdo by řekl, tak vidíte spolusoužití v jednom domě taky jde, že?Tato rodina je však vyjímečná a to podle mích letitých zkušeností.Cikáni se i tak sami od sebe nejraději stahují mezi své, nechtějí bydlet s gádžema a proto jsou jich plný Žiškov, Nusle, Libně ... .Takže co se týká segregace, většinou je to jejich volba.Komunisti sebrali cikánům povozy, a snažili je "násilně přesídlit do gádžovských sídlišť"a výsledek již známe:-(( je to problém.Naštěstí však cikáni bydlí spolu na Žižkově,..... a je jim dobře a nám gádžům také.
Cikáni jsou zkrátka živější, jak sami tvrdí- jsou jiní a my jsme podle nich jiní, bílí-prostě gádžové.
To, že nás cikáni berou jako gádže, to já vůbec nepovažuji jako rasizmus, ale za jejich pravdivé vidění světa.Jsem velmi rád, že žiji v poklidné, Barandovské čtvrti a ne na Žiškově nebo v Nuslích.Co se týká Černochů, za to, že s nima mají v USA problémy, za to si ostatně můžou bílí sami.Když jim dřeli na plantážích za nelidských podmínek, tak jim byli dobří.Teď se bílí musejí hold s touto problematikou vypořádat, ale prosím lidsky.

05.05.2018 13:16:43 | Jeněcovevzduchukrásného

Cikáni byli exkomunikováni v Evropě už od středověku, výrazná data jsou od 16.století.
K odebrání kol kočujících cikánů došlo po uvedení tohoto zákona: Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. zákon č.117/1927, k vládnímu návrhu zákona (tisk 1135) o potulných cikánech a podobných tulácích.
Komunisti /tak se nazývali, nevím co to přesně vyjadřuje/, vydali zákon v roce 1958 o začlenění.
Zažil jsem na stavbách při konání autorského dozoru všelicos. Když byl přede mnou člověk starší než já, pozdravil jsem první. Jedno, zdali to byl kopáč, řemeslník, ouřada. Většina dobrých a schopných. Pár netáhel bylo vyhozeno a už nikde si v našem rankingu neškrtli.
Pokud autor mířil na současnou migrační vlnu, je to závažná věc. Matně si pamatuji, dle ročenky UNICEF / OSN, že jen v Africe umíralo ročně 12 mil. dětí do 15let (cca před 20lety). Kdo si myslí, že je to nepravda, může dohledat.

05.05.2018 14:03:31 | Lesan

Na současnou vlnu jsem nemířil, to je kapitola sama od sebe.Je smutné, že umíralo a ještě umírá velké množství Afrických dětí, ale zkusme se zeptat proč.Mentalita Afričanů, Černochů je od nás bílých velmi rozdílná.U nás když má někdo tři, čtyři děti, tak je svým způsobem vyjímečný.U Afričanů je však běžné, že má rodina dětí mnohem více, bez toho, jestli je schopna takto početnou rodinu vůbec uživit.Proto tak velká dětská úmrtnost dětí:-(

05.05.2018 15:35:55 | Jeněcovevzduchukrásného

Mě taky naštval... s jevevzduchu má jednu výhodu, dá se s ním aspoň trochu mluvit. Někteří jiní si to napíšou a tím to hasne. :-)

tohle by tě možná mohlo bavit... btw. je to součástí širší diskuze na blistech o tom, co by se v ČR mělo:

https://blisty.cz/art/90841-lidi-nejsou-racionalni-bytosti-jednaji-na-zaklade-emoci.html

Byl tam i jeden takovej rasistickej:

https://blisty.cz/art/90803-zrusme-neziskovky-omezme-vliv-lidi-se-zahranicni-zkusenosti-a-zavedme-prisnou-ostrahu-hranic.html

Ale nechci to zcela rozebírat, bych se v tom moc utopil.

05.05.2018 10:53:04 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí