Cyril a Metoděj

Cyril a Metoděj

Anotace: K dnešnímu svátku

Dnes je státní svátek. To je asi tak vše, co většinu lidí zajímá. Volno v práci, klídek, relax, sluníčko. Už méně lidí se zajímá o to, že se jedná o svátek Cyrila a Metoděje, tedy dvou mužů, kteří byli pro naši zemi mimořádně zásadní.

Oba jsou nazýváni věrozvěsti, tudíž muži, kteří v naší zemi jako první zvěstovali křesťanskou víru. Proč je to pro nás tak důležité? Protože s křesťanstvím, jak víme, je spjat vždy mimořádný rozmach vzdělanosti, učenosti, rozvoje pomoci bližnímu, morálky. Jedná se o základní principy, na nichž je postavena demokracie. Bez křesťanství bychom se nacházeli v podobné situaci jako lidé v Africe, ne-li v ještě horší. Tedy bez takřka 100% gramotnosti, bez dostupného lékařského ošetření, bez základních demokratických principů chránících život, rodinu, majetek…

Právě z tohoto důvodu je dnešní svátek věrozvěstů Cyrila a Metoděje tak důležitý. A to už nemluvím o tom, že křesťanství ve své pravé formě by mělo vést k lásce k druhému člověku, odpuštění v každé situaci, pomoci nejpotřebnějším a dalším krásným věcem.

Jenže právě v dnešní době je naše země neblaze proslulá klesajícím počtem křesťanů. Mnozí to považují za fantastickou věc. Náboženství je přece zlo…Jenže je tomu opravdu tak? Podívejme se, jak dříve lidé více soudrželi pospolu, jak dodržovali mravní zákon jako něco zcela běžného, jak nepotřebovali psychology, antidepresiva. Právě neustále se zvyšující počet návštěv psychiatrů a spotřeba antidepresiv mluví o tom, že lidem něco podstatného chybí. Člověk je totiž tvořen nejen tělem a myslí, nýbrž i duší, avšak na to se dnes často zapomíná. A člověk, který žije jen pro tělo a případně mysl (v lepším případě), prostě není úplný. A ono se to časem projeví nejrůznějšími problémy.

Čím nahradíme víru v našem životě? Víru v Něco, Někoho, kdo nás převyšuje? Čím nahradíme onen cíl – tedy že po tomto životě snad existuje ještě život další, posmrtný, pro který stojí za to žít a bojovat a který je krásným ideálem? Kdo bude naším vzorem, ne-li lidé, kteří bojovali za lepší život jiných lidí a dokázali pro to i obětovat třeba svůj vlastní život? Muži jako Cyril a Metoděj. Kdo je zastoupí? Snad nějaké televizní hvězdy nebo popové hvězdičky? Sportovci? Kdo nám dá ideje? Nějaká politická strana? Není to trochu málo?

Stojí tedy za to se dnešní den zamyslet nad tím, co přinesli do naší země Cyril a Metoděj. Měli bychom přemýšlet na tím, jak jsme na tom my sami. Pro co a pro koho žijeme? Kdo je naším ideálem? Jaký je náš život a kam směřuje?
Autor Alda, 05.07.2018
Přečteno 353x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí