Marys meals

Marys meals

Anotace: Marys meals

Nedávno jsem se setkal s organizací Marys Meals (Mariina jídla). Musím říci, že jejich myšlenka mne velmi zaujala. O co jde? V podstatě by se to dalo shrnout takto:

„Dejme hladovějícím dětem jedno jídlo denně“.

Děti, které hladoví, nemohou chodit do školy. Když nechodí do školy, nemají vzdělání. Bez vzdělání je jejich život stále tentýž začarovaný kruh. Jedno jídlo zachrání děti od smrti hladem a zároveň dá možnost chodit do školy. Jedná se tedy o vklad do budoucnosti těchto dětí.

Mohlo by se zdát, že se jedná o jednu z dalších organizací, které poskytují pomoc. Myslím, že tomu tak není. Zakladem této organizace je muž, Skot jménem Magnus Mac-Farland Barrow a jeho rodina. Doporučuji k přečtení jeho bestseller Bouda, která krmí milion dětí. Magnus tam popisuje, jak nejprve začali pomáhat při válce v bývalé Jugoslávii, pak v Africe a dalších zemích. Právě v Africe pak potkali chlapce, kterého se zeptali, co by v životě chtěl. Odvětil, že by jednou nechtěl mít hlad a rád by chodil do školy. Tato myšlenka vedla k založení Marys meals.

Vůči různým dobročinným a humanitárním organizacím jsem vždy krajně nedůvěřivý. U Marys meals je mi sympatická především jedna věc – a sice to, že je zaměřena na děti a jejich nejzákladnější potřebu, dám jim jídlo. Dnes se hovoří často o migraci. Marys meals je vklad do budoucnosti dětí. Když budou mít jídlo a vzdělání, získají obživu a nebudou mít důvod utíkat ze své země (výjimkou jsou samozřejmě válečné stavy).

Marys meals v současnosti poskytuje jídlo 1,2 milionu dětí. To vše za přispění armády dobrovolníků. To je pro mne rovněž velmi důležité, neboť případné dary jdou opravdu napomoc dětem a ne na přebujelou administrativu a platy mnoha lidé. Marys meals tedy spojuje lidi, dovoluje jim podílet se na krásném díle lásky, zachraňovat životy, dávat vzdělání…To není málo.

Pokud jste někdy přemýšleli nad tím, kde poskytnout pomoc, kam zaslat nějaký dar (upřímně, skoro každý v naší zemi je zajištěn tak, že se o tom většině lidí v Africe ani nesnilo, a máme tedy možnost pomoci finančně i jinak), zkuste se zamyslet na Mary meals.

Nejde jen o to poskytnout peníze (pouhých 421 Kč stačí na nasycení jedním jídlem denně pro jedno dítě; to je směšná částka pro většinu z nás), ale také podpořit třeba baťůžkový projekt, šířit povědomí o tomto díle, propagovat, dělat přednášky atd.

Kdo by chtěl bližší informace, nechť si opatří Magnusovu knihu Bouda, která krmi milion dětí a navštíví stránky http://marysmeals-podporovatele.cz/. Jsou zde k dispozici nejen informace, ale i filmy o práci Marys meals apod.
Autor Alda, 29.08.2018
Přečteno 375x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí