Deprese - mor 21.století

Deprese - mor 21.století

Anotace: Je to můj osobní pohled na věc. Pokud nesouhlasíte a nebo se chcete podělit o svojí zkušenost, napište to prosím do komentářů. PS: Omlouvám se za případné chyby.

Dnešní epidemií lidstva nejsou sociální sítě, ani rýma, ani mobily ale samota a s ní související deprese. Ačkoli žijeme v nejvíce propojené době lidstva, v době kdy se člověk může jednoduše spojit s člověkem na druhé straně světa. A to jen pár kliknutími. Ironicky tato doba přináší nejvíce pocit osamělosti.
Stále víc se osobně potkávám s depresí. Nikoli však na mojí osobě. Ale na okolí. Sám jsem se jí zbavil přijetím faktu že nic není dokonalé a že nemá cenu se tím zabývat. Jelikož to ale postihuje velký okruh lidí tak jsem se tím začal zabývat. Podle internetu je deprese duševní stav který je reakcí na stresovou situaci či událost v životě. Jedinec trpí pocitem méněcennosti, beznadějí, zmar, nulovou motivaci a také ztrácí schopnost cítit potěšení z jakékoli činnosti. Přesná specifika ale nejsou uvedena. Po přezkoumání docházím k závěru že deprese může vzniknout z mnoha důvodů. Ale podle mého pozorování a vlastní zkušenosti je velmi častým důvodem samota a šikana.
Pocit samoty může přijít nejen kdy je člověk opravdu sám ale i když se cítí být sám. Tenhle pocit může vzniknout z mnoha důvodů. Často je ale výsledkem působení sebecentrického jedince ve společnosti jenž stahuje pozornost na sebe a ctižádostiví jedinci kteří mají potřebu býti vnímáni mají najednou pocit vyčleněnosti. Nejdříve z toho obviňují okolí. Poté ale přijde jakési osvícení a jim "jako" dojde že si za to můžou oni. A tak se ze cílevědomé a sebevědomé osoby stane sama-sebe-se-obviňující troska jenž trpí pocitem méněcennosti. Gratuluji, právě zde máte další zárodek deprese. Ze začátku není moc těžké se toho zbavit. V této "fázi" si dotyčného nikdo moc nevšímá a tak se jedinec začne stranit lidí a deprese se prohlubuje. Nakonec dojde do fáze kdy pro něj veškerá činnost ztrácí smysl a tak se přestává věnovat všem jeho zálibám. Nejhorší možný scénář může končit i sebepoškozováním a dost možná i sebevraždou.
Toto byl ale jeden z mnoha možných scénářů deprese. Možností a cest jak se k pocitu deprese dopracovat je nespočet. Pravá otázka je, jak se jí zbavit? No a zde nadchází subjektivnost. Pro každého je to jiné a také záleží na tom jak hluboká deprese je. existuje několik způsobů jak s depresí bojovat, tím častým jsou prášky. Já osobně si ale myslím že nejdůležitější v boji s depresí je vůle a motivace. Pokud se jedinec bude dál utápět v depresi a nebude mít jedinou kapku vůle, či jakoukoli motivaci. Nezbaví se jí.
Tato úvaha neměla za úkol vám dát přesný návod jak pracovat s depresí. Ale měla vám vysvětlit co to je a jak je možno s tím bojovat. Sám jsem se s hlubokou depresí osobně nesetkal, pouze pozoruji na okolí a stále si jejími vlastnostmi nejsem jistý.
Autor HonzaMar, 20.02.2019
Přečteno 389x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám tady o ní báseň. Můžeš si jí najít. Jmenuje se Deprese.

11.02.2022 15:35:32 | mkinka

Našel jsem pouze báseň Těžká Deprese, rád bych jen upozornil že je to dlouho co jsem psal tyto úvahy, ani nevím jestli s ní ještě souhlasím, nechávám ji tady jen pro to abych sledoval jak se mění moje myšlenkové postupy. Ale rád bych řekl že tvá báseň má určitě něco do sebe. Těžkou depresi jsem osobně, díky bohu, nezažil, proto nemohu říct jak moc skutečně odráží mysl člověka s těžkou depresí

13.02.2022 22:21:27 | HonzaMar

Ano. Našel jsi správně. Básní s touto tématikou mám přes šedesát, ale jsou tak intimní, že jsou jen na papíře. Přeji Ti, aby jsi žádné postraumatické stavy nezažil.A nepřeji to ani nikomu dalšímu.

22.04.2022 10:04:09 | mkinka

https://www.youtube.com/watch?v=nZhaX3DBV80
Koule má ten, kdo ví,umí. A s noblesním nadhledem ještě vkládá humor do pochmurných témat. "PAN" psychiatr a gastroenterolog Radkin Honzák tohle splňuje.
Začít se může i tady: https://www.youtube.com/watch?v=ViC8v9wM8VY

21.02.2019 09:48:39 | Lesan

Deprese nejvíce chápou ti co je prožívají, pokud tě skutečně zajímají, můžeš se jich zeptat, co si o ní myslí, pokud se ti otevřou dozvíš se to.

21.02.2019 09:46:35 | Slav Milo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí