Hrdinové

Hrdinové

Anotace: ***

Kde se stala chyba? Lidé už nehledají hrdiny, statečné postavy se lvím charakterem, se smyslem pro spravedlnost a patriotismus. Teď lidé hledají peníze, dobré bydlení a práci, co je baví. Slovo hrdina se omezilo pouze na dobrodružné romány, na které si stejně jen sedá prach, protože kluci, co by je měli číst, sedí u počítače a hrají countera, bo to je „fakt hustá hra“.
Proč by také někdo hrdiny potřeboval? Už nejsou žádní loupežníci v lese, už nejsou ty časy Robina Hooda, statečných rytířů a Hloupého Honzy. Tak na co hrdinové?
Jako malý jsem hltal všechny příběhy o mužích, co zachraňují dámy v nesnázích a hájí spravedlnost. Ale podle mě takové časy vymizely. Jako malý jsem si přečetl snad všechny foglarovky a chtěl se podobat Hochům od Bobří řeky. V té době tyhle knížky četla většina kluků. Ale teď? Teď když se řeknou Rychlé šípy, tak vám každý kluk řekne „Jó, to je to s tím ježkem v kleci.“ Ale slova jako Stínadla, Jan Tleskač, Mirek Dušín, to už nikdo nezná.
K čemu se teda upínají dnešní kluci? Copak oni nemají potřebu hledat hrdiny? To jim opravdu stačí rozdělit se na „teráče“ a „fízly“? Copak to nikomu nepřijde divné?
Autor dark_stuff, 27.02.2007
Přečteno 331x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nemůžu než souhlasit ;) s vámi oběma, pánové ;) nemám co dodat ;) snad je... myslím, že někteří lidé někdy hrdiny vyhledávají. Ve chvílích, kdy je k nim osud krutý, se potřebují něčím uchlácholit. Připadá jim, že svět je černý a není na něm nic dobrého a všechna spravedlnost zmizela. Pak vyhledávají staré hrdiny, kde tyto hodnoty hledají. A nacházejí.

01.06.2007 17:49:00 | Emis

Netvdím, že hrdinové nejsou. Jen, že lidé už hrdiny nevyhledávají, ba naopak. Hrdinství považují za bláznovství, za honbu za prchavým snem a za snahu zavděčit se okolí svými činy.

04.03.2007 12:18:00 | dark_stuff

Hrdinové existují a je jich moc. Možná by ses divil. Hrdina je podle mě člověk, který jde cestou lásky, pravdy a spravedlnosti, i když to ostatním není po chuti. Namátkou vyjmenuji pár hrdinů současnosti.
Maxmilián Kolbe - kněz, který v koncentračním táboře Osvětim vydal život za otce rodiny. Chtěli zastřelit otce, Kolbe se dobrovolně přihlásil a řekl, ať si vezmou jeho. To je pravé hrdinství.
Matka Tereza - žena, který se celý svůj život starala o nemocné a umírající v indické Kalkatě. Dokonalý příklad vroucí lásky ke všem lidem. Hrdinka.
Robert Schuman - v 50. letech 20. století působil jako předseda Evropského parlamentu. Urovnal vztahy s poválečným Německem. Dostal titul "Otec Evropy".
A co u nás? Kolik hrdinů bylo vězněno pro své názory a způsob života v době komunistického Československa. Ať už to byli obyčejní lidé, členové hudebních skupin nebo pronásledovaná církev? Tito lidé mnoho vytrpěli a spousta z nich by nám mohla být příkladem.

Ba ne, hrdinové žijí dodnes.Příklad jejich života je třeba následovat.

S požehnáním

03.03.2007 21:31:00 | Hippy

Někomu jo, třeba mně, ale to je hold svět...začíná to s ním být vážný, mylím, že jsem prokročil pomyslný vrchol a teď svými skutky, jednáním a výtvory začínáme padat do katastrofy globálního měřítka, či ne?

28.02.2007 17:28:00 | Muta cum liquida

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí