Intifáda

Intifáda

Anotace: Nebe není pro každéo modré...co se děje, když z Davida se stane Goliáš

Otázka lidských práv je hodně široká. My, jenž vyrůstáme v demokratické zemi a nezažili jsme totalitu nebo nějaké jiné strašlivé omezování, si jen těžko dokážeme představit, jaké to je, když někdo vtrhne do našeho domova a začne si diktovat podmínky. A jak už jsem řekla, o lidských právech by se vskutku dalo mluvit do nekonečna.
Příkladů z historie je opravdu spousta. Ale je vidět, že snad nikdo se nepoučil z chyb. Jako by citát: Historia - magistra vitae, snad ani neexistoval. Ještě ne ve všech zemích mají to štěstí, aby se mohli svobodně rozhodovat. Aby obyčejní lide nedopláceli na války do kterých jsou zapleteni aniž chtějí. Nemohu mluvit o všech nebích, které nejsou tak úplně modrá a proto jsem si vybrala jeden ze součastných problému v našem světě – Intifáda.
Intifáda je arabský výraz pro povstání. Používá se v souvislosti s ozbrojeným bojem Palestinců proti Izraeli. Příběh židovského obyvatelstva naší země sahá skutečně až do dávné historie. Je to několik tisíc let, kdy se Alexander Makedonský rozhodl vyhnat židy z rodné Palestiny s jejich posvátným Jeruzalémem.
A když potom dostali volnost, už si nevytvořili svůj vlastní stát, protože neměli šanci. A není to zase tak dávno, kdy se jeden muž rozhodl jim zase trochu ztrpčit život. Judaismus není národnost, je to pouze náboženství. Proč by nemohli normálně žít? Proč se Hitler rozhodl, že jsou špinaví a k ničemu? Proč jich tisíce a tisíce vyvraždil? Snad se jim ani nemůžeme divit, že po tom všem co zažili se rozhodli získat ,,svůj“ stát zpět - násilím. Kdo by řekl, že z Davida se stane Goliáš.
Když si roku 1945 všichni nacisté sbalili svoje batůžky a utíkali do úkrytů, se židé rozhodli, že chtějí zpět Palestinu. A bylo jim jedno, co kvůli tomu musí udělat....a kolik lidí zavraždit. Co bys dělal ty, kdyby tě vyhodili z tvého bytu bez práva na stížnost?
Pošlapali tvoji kulturu, nechali tě ponořit se do šílenství kvůli ztrátě důstojnosti? To všechno židé dokázali a stačilo jim k tomu málo. Snad se sem hodí ještě jeden citát: Nečiň jiným to, co sám nechceš, aby ti bylo učiněno.
Ať už to bylo 15.století a obrovská inkvizice ve Španělsku nebo Hitlerova hrůzovláda, měli to židé vždy těžké. Ale proč za to musí teď někdo trpět? V květnu roku 1948 byl vyhlášen židovský stát Izrael na úkor Palestiny, které zůstal jen západní břeh Jordánu a pásmo Gazy. Snad jim zbylo ještě trochu z jejich kultury. Ale když vidím fotky školáků, jak házejí kamení na pancéřované tanky. Jak bojují proti bohatství Izraele...
I když bojují za svou zemi, domov, svojí vlast. I když bojují za boha, ve kterého věří celým svým srdcem, stejně se najdou zrádci. Chudí arabští feláhové se vzdávají svých tradic, svých žen a zrazují své přátele. Chtějí se zbavit bosých nohou, bídy a bahna na košili. Izraelské organizace s nadšením zaplatí každému takovému nemalou sumu za to, že jim prozradí místo dalšího plánovaného útoku se zastaralými puškami. Tyto feláhy hodně rychle začne trápit svědomí nebo kulka v srdci z hlavně pušky jeho ,,přítele“. Ve světe, kde jsou lidi na lidi jako vlci, zůstáváme rytíři ve svém srdci.
Proč se mladé izraelské děti musí učit zacházet se zbraní? Proč musí od počítačové hry vstát a jít rovnou do armády? Zdá se to tak absurdní. Asi tak absurdní jako když Jásir Arafat dostal Nobelovu cenu za mír, ačkoli se stal ,,otcem“ terorismu.
Judaismus proti Islámu - je to bezvýchodná situace. Mám z ní pocit, jako by nikdy neměla skončit. Když už Izraelci dosáhli čeho chtěli, proč nenechají Palestince zase žít? K čemu staví bezpečnostní zeď, která ještě více krade prostor Palestincům. Proč je čím dál tím více teroristických útoků? Nerozlišujme lidi podle rasy, kultury nebo náboženství. Odsuzujme utrpení, nespravedlnost a zneužití moci !!! Palestina trpí ….
Autor Skalain, 28.02.2007
Přečteno 416x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to velmi slozite,tyhle vztahy mezi zememi.. vsak je to vsechno jen v lidech. Napsal jsi povidku moc hezky!

25.07.2007 09:03:00 | carodejka

Složitá otázka. O to složitější odpověď. Nikdy jsem v těchto zemích nebyl a informací nemám dostatek na to, abych se odvážil soudit, kdo je či není v právu. Myslím, že jistá pochybení jsou na obou stranách. Válka je vždy zlo, ale co když je někdy boj jediná cesta, jak si uchránit vlastní život a svobodu? Co pak?
Každopádně se mi líbí tvůj postoj. Odmítat válku a utrpení jako něco špatného a ponižujícího. S tím naprosto souhlasím. Dle mého názoru je situace daných zemí otázkou ne měsíců nebo let, ale desetiletí.

S požehnáním

03.03.2007 21:19:00 | Hippy

Akorát mě dost mrzí tvoje neznalost.
1. židy z palestiny nevyhnal Alexander Makedonskýˇ. Ten proti nim nic neměl. Židé se poprvé dostali do světa za Makabejského povstání asi 50 let po Alexandrovi a to proto, že vedli úspěšný náboženský odboj.
Jeruzalém byl vyvrácen až ca roku 70 po Kristu, kdy při protiřímském povstání byl zničen Chrám a Jeruzalém byl srovnán se zemí. Tehdy byl židovský stát zrušen a Palestina se stala definitivní římskou provinncí a židé rozehnáni do celého světa.
2. Izrael nemá žádnou organizaci Fatah. Fatah je politická strana Jásira Arafata, tedy palestinská.
3. Problém palestiny není ani tak v území jako v tom, že žádný z oklních států (Libanon, Sýrie, Egypt, Jordánsko) Izrael na jeho historických územích nechtějí. A Izrael si zase nemůže dovolit pustit palestinský stát k jediné sladké vodě v okolí a to je řeka Jordán.
4. Izrael žije neustále ve válečném stavu. Izraelci ale odcházejí do armády (na 3 roky muži a na dva roky ženy) dobrovolně a berou to jako službu vlasti. Kdyby neposílali děti na vojnu, už by dávno neexistovali.
5. jinak vřele souhlasím s tvým postojem k válčení všeobecně. Tvé osobní hodnocení je rozumné a hodnotné. Bohužel v dané oblasti Předního východu zatím nepoužitelné.

01.03.2007 09:12:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí