Co pro nás znamená smrt?

Co pro nás znamená smrt?

Anotace: Zammyšlení se nad tímto pojmem

Pod pojmem smrt si každý představuje něco jiného. Pro někoho je to vysvobození z nudného a nenaplněného života, pro jiného tento pojem představuje doslova zděšení. Mnoho lidí vnímá smrt jako konec všeho, co jsme dosud považovali za samozřejmé. Je to ukončení veškerých vazeb s našimi blízkými, ztráta kontaktu s okolím, přestáváme být součástí tohoto světa...

Pokud se podíváme na jiné národy, které jsou více spjati s přírodou, pro mnohé z nás bude udivující jejich kladný přístup k smrti. Považují ji za přirozenou součást koloběhu přírody, který je nezvratitelný. Co se týká mrtvých, tak je jim projevována veliká úcta. My vnímáme pohřeb jako odstrašující proces, který je pro nás bolestný, neboť již více neuvidíme člověka, který nás opustil, nepřijímáme to jako fakt, který tu vždy byl, je a bude. Malé děti se často pohřbu ani neúčastní, protože rodiče to považují za něco, co by mohlo jejich děti traumatizovat a když je dítě požádá o účast na pohřbu, vysvětlují své rozhodnutí tím, že je lepší si uchovat mrtvého v paměti jako silného a zdravého a ne jako nemocného. Staví tak smrt na hranici něčeho nepřístupného dětem.

Se smrtí svého blízkého se všichni vyrovnáváme velmi těžce a protože v současné době, kdy všude pomáhá lidem technika a počítače, dají se předm určit možní dědičné předpoklady a choroby, se těžko vyrovnáváme s faktem, že smrt zastavit nemůžeme.
Autor Stýblo, 01.03.2007
Přečteno 407x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Smrt je přirozená,jako vše v přírodě jen lidi jí zdémonizovali jako něco čeho se musíme bát a s tím strachem žijeme dokud jí nepoznáme.Věřím že bude spravedlivá,nechtěl bych tady žít na věky a vidět umírat všechny okolo sebe.

07.08.2007 02:25:00 | mobo

Ano, smrt je přirozená součást života, ale mnoho lidí si snad ani nechce připouštět myšlenku na ni, protože se bojí, co bude až zemřou. Proto i v současné době, se o smrti v naší společnosti moc nemluví a obzvlášť, když si myslíme, že pomocí technologií jsme schopni zachraňovat a tudíž i měnit životy.

A jinak, ještě reakce na myšlenku, že pokud budeme žít dobrý život, tak se smrti bát nemusíme: není to špatná myšlenka, ale kdo nám řekne, co je správné a co není?? Kde je přesně napsané, co se smí a co ne?? Tohle je velmi těžká otázka a taky záleží na mentalitě a výchově.

Děkuji za komentáře.

Stýblo

14.03.2007 00:05:00 | Stýblo

Těžko říct co je po smrti,je to spíš otázka nějaké víry,náboženského směru či vlastního přesvědčení.Důležité je jak prožijeme ten okamžik života co máme před sebou a souhlasím s tebou,že smrt je součástí koloběhu života a bez ní by ani život nemohl být...uvědomit si co jsme...malá kapička v moři

04.03.2007 07:44:00 | Lupus

Na jednu stranu je smrt přirozená součást života. Teprve po smrti nastane ten opravdový život. Na druhou stranu máme ze smrti strach a to asi celkem oprávněně. Neboť jsme nikdy nemluvili s někým, kdo smrt zažil a tudíž si ji nedokážeme představit. A z toho máme strach. Smrt je opředená velikým tajmestvím. Pro ty, kdo žijí spravedlivě a dobře je ale smrt začátkem nového života.

S požehnáním

03.03.2007 21:11:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí