Stravování se ve školních jídelnách

Stravování se ve školních jídelnách

Anotace: napsáno někdy v zimě na přelomu 2018/2019

Stravování je pro mnohé z nás, více, či méně, častou činností. Většina lidí (alespoň v Evropě ráno snídá, odpoledne obědvá, večer večeří a mezi tím si občas dají svačinu.

Na toto téma jsem přišel, věřte, nebo ne, ve školní jídelně. Jedl jsem zrovna jídlo, které mě ničím nějak neoslovilo. Seděl jsem sám u stolu a přežvykoval ten, jak se říká „salát“ a viděl jsem jak u ostatních stolů, takřka stejným způsobem přežvykují ostatní.

Rozhodl jsem se pozorovat ostatní. Všiml jsem si, že většina se snaží se u jídla shromáždit se svými přáteli a bavit se s nimi, přestože je jim od mala vštěpováno, že u jídla se v jídelnách mlčí, aby nevznikal přílišný hluk. Když už někdo seděl sám u jídla, vypadal, že jej ani moc nezajímá co jí. O pár dní později jsem se zeptal, co to v té polévce, co právě jím, je. Moje spolužačka mi odpověděla: „sperma“. Po této odpovědi jsem měl třikrát větší chuť polévku dojíst.

Dnes již raději, jako jiní, nemyslím na to co jím. Myslím spíš ke komu si přisednout, aby mi chvíle strávená v jídelně rychleji utíkala. Popřípadě na to jakou novou myšlenkou, která se netýká jídla, se zabývat.

Tím se dostávám k otázce, zda by se jídlo ve školních (a potažmo i jiných) jídelen dalo vylepšit, aby se jednoduše dalo vychutnávat. Na tuto otázku jsem nenašel jinou odpověď, kromě té, že se jídlo v jídelnách postupně lepší, bohužel, cesta je pomalá, stejně jako jakákoliv jiná změna k lepšímu.

 

Autor Wahadahaku, 23.01.2020
Přečteno 264x
Tipy 1
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je krásné, že nad jídlem přemýšlíš, jsi jeden ze stá..(da)...:-) Problém je v hlavách, protože "lepší strava" je pro každého dnes něco jiného, takže se s každým o tom rád pohádá. :-) Nemluvě o stravě "zdravé". O "chutné" se ani nezmiňuji. Školy nemají ponětí, ani schváleno nic "nového či lepšího", proto vaří podle kdovíjak starých tabulek. A dostupné ceny samozřejmě. Kombinace přímo nechutná! :-D ps: název nevnímám jako chybu, to určitě znamená "nedokonalé saturování"..

23.01.2020 17:48:24 | Lighter

Nepravda. Tabulky jsou poměrně nové, mnohem více se dbá na zdravé stravování. Jenže není škola jako škola, vše je v lidech. Když jsou ředitelka školy a vedoucí jídelny stejné "staré struktury", pro něž jsou základem zdravé stravy flák vepřového a houskový knedlík, nezmůžeš nic.

23.01.2020 18:36:55 | Neklan

Vždyť přesně to píši. :-)

24.01.2020 11:06:58 | Lighter

Nemá to být Stravování?

23.01.2020 17:12:31 |

Děkuji za upozornění, příště si budu dávat větší pozor

24.01.2020 06:52:43 | Wahadahaku

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí