Cykly ženy nejen pro muže

Cykly ženy nejen pro muže

Anotace: Jste žena? Znáte své cykly? Jste muž? Orientujete se v cykličnosti své ženy? ;)

Jsem přecitlivělá. Alespoň dnes se mi to tak jeví. Každá hloupost mě dokáže rozhodit. Utrhuji se na svého syna za to, jak se mnou mluví. Odpovědí mi je "proč se mnou mluvíš tak ty, když se ti to nelíbí". No, chlapče, protože jsem v premenstruační fázi. Ale to pochopíš, až budeš starší a budeš mít přítelkyni. Nebo kolegyni v práci. Tedy alespoň doufám, že to pochopíš. Ono je totiž těžké chápat ženskou cykličnost z pohledy ženy, natož pak muže. Ale blýská se na lepší časy. O toto téma je zvýšený zájem a už i kdejaký muž ví, že není jen fáze menstruační, že žena je zkrátka čtyřcyklická. Napadá mě, kolikacyklický je asi muž. Taky přece dokáže být někdy milý a jindy protivný, někdy je pilný a jindy zase líný... no, nechme to raději být...

Jsem tvořivá. Dnes jsem například vytvořila sklenici s různými semínky, abych si do ranní kaše nemusela dávat zvlášť semínka slunečnicová, chia semínka, konopná semínka, sezamová semínka a semínka lněná. Teď už je mám promíchaná všechna hezky pohromadě v jedné sklenici a ještě kreativně popsaná. Když už jsem hledala ve sklepě tu správnou sklenici, rovnou jsem je všechny protřídila. Mám chuť uklízet. A dělám to. To asi pro to, abych v následující fázi mohla jen odpočívat a nedívat se na nepořádek kolem sebe.

Vtipné. Píši tento článek a dostávám se do menstruační fáze. Nejen pomocí písmenek, ale i fyzicky. Tak jo. Konec skvělých nápadů, konec výborné intuice, konec uklízení. Nastává stav meditativní mysli a odpočinku. Čeká mě teď období únavy. Těším se, že budu zalezlá doma, nebudu projevovat žádnou velkou aktivitu. Vše staré a nepotřebné nechám odejít. Je potřeba dopřát svému tělu dostatek odpočinku, aby nabralo nových sil a bylo připravené na fázi dynamickou.

V této fázi budu zase akční, no, jak název napovídá, dynamická žena. Už mám vyzkoušené, že to je čas, kdy přemýšlím a chovám se téměř jako muž. Myšleno tím racionálně a logicky. Stoupne mi (konečně) sebevědomí. Taky asi zase budu dost netrpělivá. Budu chtít pracovat, což ale neznamená, že s vařečkou u plotny.

Vaření si totiž budu užívat až v té další fázi, ovulační. To mívám takové pečovatelské sklony, ať už směrem k dětem nebo sobě. Ráda se dívám po chlapech a sleduji, jak oni pokukují po mně. Jsem v plné ženskosti. Plodná. A celkově jsem nejvíc v pohodě. Sama se sebou i s ostatními.

Tak tolik asi k mým proměnám během jednoho cyklu. Trvalo mi dlouhou dobu, než jsem se v tom sama zorientovala. Nemáme to, my ženy, jednoduché. Co potom ale muži? Jak oni se mají naučit v nás číst a rozumět nám? Zdá se to být složité, ale vlastně není. Stačí jen trochu trpělivosti a pochopení. A vzájemný vztah se může dostat do úplně jiné roviny. A pokud jste měli odvahu, dočetli až sem a jste muž, mám pro vás malý tahák...

Dynamická fáze (jaro)

- vezměte ji na výlet, podnikejte fyzické aktivity

- vyslechněte jí, když bude chtít mluvit o práci

- mluvte s ní na rovinu, jako chlap s chlapem

- neřešte, že nevaří a neuklízí

- uvařte za ni a můžete se rovnou postarat i o děti

- když sex, tak rychlovka :-)


Ovulační fáze (léto)

- buďte s ní

- mluvte s ní

- chvalte ji

- užívejte si její péči, krásu a sex appeal

- buďte romantický

- milujte se, hodně, ale s ochranou :-)


Premenstruační fáze (podzim)

- jděte spolu na procházku

- nechte ji uklízet, tvořit a odpočívat

- neberte si její řeči ani chování osobně

- neřešte zásadní témata, nehádejte se

- dopřejte jí prostor a čas o samotě

- nenuťte ji do sexu, pokud nechce


Menstruační fáze (zima)

- vezměte si na starost děti a nechte ji odpočívat

- nenuťte ji k aktivitě a výkonu

- přineste ji snídani do postele, uvařte oběd nebo večeři

- nevyčítejte ji, že nic nedělá

- ujišťujte ji, že odpočívat je v pořádku

- pokud se chce s vámi milovat, nebraňte se tomu

Jednoduché, že? Teď už jen zjistit, v jaké fázi se vaše milá nachází. To už ale musíte sami ;-)
Autor le-na, 19.04.2020
Přečteno 296x
Tipy 4
Poslední tipující: P.Balam, V.N.Losinský
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nedej bože, aby bylo něco jednoduché. :-) Dobrá úvaha. Ale víc to jako muž nechci komentovat. A tak je to u většiny mužů i s pochopením tématu cykly žen. Chápou jen první dvě fáze. Prostě zažívat "jaro, léto, podzim, zima" tolikrát v roce, je nad jejich chápání. (jen vtip) :-)

20.04.2020 14:05:09 | Lighter

Děkuji za komentář. Můj přítel by s Vámi souhlasil :D. Už se orientuje, ale dává mu to někdy zabrat ;). Krásný den přeji..

21.04.2020 09:13:26 | le-na

A orientujete se i vy v mužských náladových "hormonálních (ne)cyklech", které jsou ještě složitější? Nebo používáte tradiční lidovou na vše použitelnou taktiku "nakrmte tu bestii" a bude klid? :-D

22.04.2020 11:29:31 | Lighter

Orientuji se v cyklech svého přítele... Nevím, jestli to má každý chlap stejně nebo podobně :D

23.04.2020 10:18:15 | le-na

Chápu tvůj pocit a chuť se vyjádřit. Jsem také zajisté žena, jen odjakživa nesnáším návody a to doslova. Vím, že dnes se spousty žen cítí být nevyslyšeny a že cítí potřebu dát najevo, jak to máme těžké. To je příroda a muž má zase své. Tak už je to danné a pokud by měl jeden více a neustále přemýšlet, zda dnes je TA pravá chvíle ...udělat to a to..tady jsou rady přímo na tělo. Aby si to muž spojil se svými aktivitami, se svým rozpoložením, popř. I s ostatními důležitými pracovními povinnóstmu obou...to je věda.
K ničemu by nikdy nedošlo.
Je to jednostranné a to do vztahu..nepatří.
I pohled na muže je třeba brát.
Vždy budou víc citlivý a vnímavý jedinci a méně, ať se jedná o muže..tak i ženy takové jsou.
To je základ všeho: chtít souznít, chtít komunikovat, snažit se o vzájemné.
Ta cyklická žena..."jistě ", dobré vědět, ale neopirat se o to, jako o HLAVNÍ. Hlavní je láska a chtění spolu vycházet, VZÁCNÝ se stanou .jeden pro druhého a pochopíte..obě strany, je nutné. ;-)

20.04.2020 08:13:34 | jenommarie

Děkuji za komentář. Určitě souhlasím... Já to mám tak, že v počátku mi návody pomáhají, když se cítím ztracená a pak si to dělám podle svého. Navíc každý to vnímá trochu jinak a i ty fáze jsou u každého různě dlouhé. Přesto musím říct, že když mi cyklická žena přišla do cesty, hodně věcí jsem pochopila a proto sdílím dál (rozhodně nechci, aby to vypadalo, že my, ženy, jsme nějaké chudinky, určitě souhlasím, že vztah je o pochopení obou stran)... My s přítelem třeba už víme, že v premenstruační fázi nemá cenu se mnou cokoliv řešit a tato informace mu v podstatě stačí :D. Mějte krásný den ;)

21.04.2020 09:19:17 | le-na

Jestli to vašemu vztahu pomáhá, tak je to dobře. Já si myslím, že mnohé je o instinktu a komunikaci a není potřeba kolikrát i moc do důsledku vše řešit, vzájemná tolerance a respekt, to je vše.
A myslím si, že zajisté i muži přichází svými "fázemi".
Pak je tu i problém = dnešní nastavení pracovní a společenská
..mnoho toho, co je třeba vnímat
a chápat a doma by měl být pocit odpočinku od "těch" právě nesnadných kolem
...s kterými se člověk během dne musí vypořádávat.
Najít pak partnera, který chápe a mají vzájemný pocit radosti z blízkosti a i chvilek, je dar
..ještě si to vse zbytečně ztěžovat, ale samozřejmě je to každého páru..a na každém, jaké mají potřeby
= co pomáhá a každý prochází i různými obdobím. Také přeji pěkný den a děkuji za písmenka. ;-)

21.04.2020 16:13:40 | jenommarie

Chápat obě strany je nutné;-)

20.04.2020 08:31:10 | jenommarie

To rozhodně ;)

21.04.2020 09:13:57 | le-na

;-)

21.04.2020 16:04:50 | jenommarie

A nás, slabší mužské jedince, neustále frustrované sháněním tollarů pro své miláčky, nás se žádná na fázi neptá! Do roztrhaných chatrných tělesných schránek pak zavěje vítr a odvane do nehostinných pouští zapomnění...

20.04.2020 07:25:10 | Lesan

Ale kdepak ;). Jde samozřejmě o pochopení obou stran. A tam kde je láska, to pochopení nastává přirozeně... Má to být spíš inspirace, než dogma :). Můj přítel například ví, že v premenstruační fázi je zbytečný se mnou cokoliv řešit a tato informace mu stačí... Mějte krásný den a přeji přítelkyni, která se ptát bude ;)

21.04.2020 09:22:17 | le-na

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí