Ve Vývoji?...

Ve Vývoji?...

Anotace: ...

Byl jsem se vykoupat a když jsem pak ležel u vody pod korunami stromů
napadlo mě kam se lidstvo za celou svou éru díky evoluci posunulo a najednou mi došlo
že vůbec nikam...

Kdysi někdo prohlásil že na tomto světě jsme proto abychom se dokázali povznést nad svou přirozenost,
jenže to je stejné jako tvrdit že pocházíme z opic…nepocházíme…my opice jsme…
Jestli se cítíme být nějak nad přírodou je to totéž jako nad hladinou
i kdyby jste nikdy neuklouzli /což je blbost/ vaše vnitřní přirozenost vás může kdykoli stáhnout na zem nebo pod hladinu…

Přemýšleli jste někdy nad tím jaký byl zásadní mezník v lidských dějinách?
Pád meteoritu?...Zrození Ježíše?...Vědecko-technická revoluce?...samá voda…
Co se z nás stalo od té doby asi před 200 00 lety co jsme se usadili a začali se věnovat zemědělství?
Jsme bohatší?
Jsme zdravější?
Jsme tvořivější?
Jsme šťastnější?
Jsme láskyplnější?
A co jsme udělali pro Zemi?

Nejspíš si jako já řeknete…nic…podělali jsme co se dalo…

Zemědělství proměnilo naprosto všechno…ať už jde o podstatu moci a společenského postavení
nebo strukturu rodiny a společnosti…vztah k přírodě nevyjímaje…

Původní model společenství lovců a sběračů fungoval dva miliony let /a někde funguje dodnes/…
panovalo v něm rovnostářství…ve všem…
a obzvláště v něm platí ono okřídlené ,,nad nikým se nepovyšuj před nikým se neponižuj,,
žena měla byla vážená a uctívaná…
co dokázalo zemědělství?
zemědělci se báli čehokoli divokého tak to zlikvidovali
z ženy se stal majetek muže cosi co je třeba získat a bránit stejně jako dům otroky dobytek…

o bohatství...
říká se že v pravěku byli lidé chudí...omyl..
chudoba je produkt společnosti...dřív si byli lidé rovni...neměli majetek...nezáviděli si...
pokud to někoho napadlo polil se studem...o všechno se dělili...nedřeli pro majetek ale užívali si zábavu...
byli bohatí duchem...

o zdraví...
říká se že v pravěku se lidé dožívali jen čtyřiceti let podléhali chorobám a kdoví čemu...omyl
v pravěku žili lidé zdravěji a dožívali se stejného věku jako dnes...měli výživnou stravu pohyb a čistou mysl...
dnes jsme zesláblí obézní chcípáci plní stresu neuróz parazitů a nemocí které jsme sami přitáhli...

o rozumu...
v pravěku prý byli lidé hloupí…omyl
lidé tvořili společenství radost lásku bytí...
co jsme vytvořili my?...nic…žádné ,,vynálezy,, žádné ,,velebení,, žádná ,,vyspělost,,..
po staletí jen sajeme jako klíšťata a zabíjíme sebe i Zemi...

o štěstí...
v pravěku prý lidé trpěli...omyl…
radovali se z každého dne všichni se milovali a milovali všechno kolem sebe...
měli štěstí že přečkali všechny rozmary přírody...
jaké štěstí máme my?...žádné...trpíme od narození tím
že se nás někdo snaží zformovat zneschopnit zneužít a zotročit jako ovce béééé

o lásce...
v pravěku se prý lidé soustředili jen na bezcitné přežití...omyl…
muži i ženy si byli rovni...všichni...doslova...milovali se navzájem a milovali všechny děti...
co milujeme my?..kromě svého ega nic...
nevšímáme si jeden druhého obalujeme se majetkem pornografií a děti dřepí u obrazovek...

o dělání...
v pravěku prý lidé pro Zemi nic nedělali...omyl…
oni se prostě jen pohybovali...byli to lidé okamžité obnovy…
nekáceli lesy...nezasírali vodu...neničili vzduch...
to děláme v současnosti my….

jaký je nejnápadnější rys člověka když v ničem moc nevynikáme
spousta zvířat běží rychleji jsou silnější potápí se hlouběji
dál vidí cítí víc vůní slyší co neslyšíme…čím jsme tedy výjimeční?
To jak na sebe navzájem působíme…
Kdyby se lidé místo bojů o moc více věnovali milování nebylo by tolik stresu a agresí
naopak více empatie laskavosti spolupráce zábavy a přátelství

Dlouho jsem se domníval že evoluce znamená vývoj nebo proces
který směřuje od horšího stavu k lepšímu…omyl…
Teorie přirozeného výběru tvrdí jen to
že živočišné druhy se přizpůsobují trvale proměnným životním podmínkám a tím se mění
Nevím jak na vás ale na mě to zapůsobilo…

Víte co bylo neštěstím pro Adama a Evu?
Asi vás napadne vyhnání z Ráje…omyl…
Kletbou pro Muže a Ženu je proměna
z docela bezstarostného a radostného života lovců a sběračů
na nekonečnou dřinu zemědělců obdělávajících ,,svou,, zahradu…

co z toho vyplývá?
za celou dobu od vzniku zemědělství a takzvaného rozmachu jsme nedokázali vůbec nic...
jen se z člověka rozumného a milujícího stal chamtivej perverzní sobeckej zabijáckej úchylnej hajzl
co touží po moci majetku ovládání druhých a okolí…

klidně mi někdo může argumentovat tím
že jsme lepší vyspělejší tvořivější láskyplnější šťastnější a já nevím čím...
ale když si uvědomíte co se z nás stalo...jediné na co jsme přišli je
jak se líp spláchnout...
Autor enigman, 28.06.2020
Přečteno 332x
Tipy 13
Poslední tipující: mkinka, Malá mořská víla, Helen Zaurak, Frr, Marten, jenommarie
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na něco jsi zapomněl...taky otrokářská mrcha chichichi... naučili nás makat, dřít na svém kousku země, abychom zapomněli na celek...zotročila jsem sebe, manžela i děti a když si svobodný duch jednou za čas "dovolí" ...je hned ouvej chichichi, dyť máš v podstatě pravdu synečku posrali jsme co se dalo...ale máme naději Jiří ... ony ty děti, už nam to tolik nežerou :) ...já věřím na víly a jo a jo!!!

29.06.2020 07:49:31 | Malá mořská víla

Možná takový text je jakýsi únik. Jen tak si zašermovat na chvíli se svou myslí, vrýt jí do rozhalenky svoje Z, její rapír odhodit nonšalantně stranou, něčeho se zbavit, ulevit si, ....... pak se zas zvednout, oprášit kalhoty a třeba dokosit zahradu, prořezat suché větve, natrhat třešně ........... cokoliv. Nelze to tlačit do formiček a obsáhnout všechno a všechny. Myslím, že se jedná o proces, při kterém jsme zapomněli poslouchat „sami sebe“, protože jsme podlehli omylu, že správné je poslouchat někoho jiného a zoufale toužíme po tom, aby nás taky někdo slyšel. Občas se stane, že se zaslechneme, leč často nepochopíme a dějí se věci milé či nemilé, hrozné či fantastické. Dostat se z toho kruhu není vůbec jednoduché, práce na víc než jeden život. A synchronizovat se tak, aby to v jednom časovém období docvaklo všem, už je vůbec utopií. Důležité je však vědomí, že to přesto jde. Možná, to že to jde tak blbě, má taky svůj důvod. Zázrak totiž nikdy netrvá věčně.

P.S.: Nějak mi to od tebe nesedí, jako vážně. Spíš jemně nadsazeno, takové odfrknutí. No ale co já vím, jen z přebírání textu, dokonce mám pocit, že tato má reakce je zde nepatřičná. Něco jako trousit bobky do pistole, protože kdo vlastně jsem? Nejsem filozof ani mentor, jenom ženská s trochu prošlou záruční lhůtou a dneska jsem byla taky máma barakuda, pan prdítko, kulaťoučká černobílá slepice wyandotka, krásně slzičkovitě kropenatá a popelila se za pletivem v kurníčku a pak jsem asi deset minut stála před výběhem kočky bengálské a dělala na ní čičí a ta číča na mě házela kakáč. Uzenáč :O)

28.06.2020 23:54:36 | Tichá meluzína

Podle mne autor příliš širokým záběrem sebereflexe nestíhá jít do hloubky jednotlivých segmentů téma úvahy a to jej vede k jednostranným a rychlým odsudkům. Navíc dost zjevně sleduje stanovený cíl, tedy vyjádřit nelichotivé /záporné/ stanovisko. Úvaha by měla mít otevřený konec pro zamyšlení čtenářů s tím, že autor navrhuje a vyjadřuje možná /vstřícná/ řešení.
Já osobně mám docela radost, že zatím, slovy autora, se ze mne nestal "chamtivej, perverzní, sobeckej, zabijáckej, úchylnej hajzl co touží po moci..."

28.06.2020 15:11:56 | Lesan

Enigmane,

děkuji za tuto Tvoji úvahu, chceš-li si přečíst moji reakci na ni, prosím, tu:
https://www.liter.cz/ostatni-ostatni-867753-cist

Hezký den :-)

28.06.2020 13:44:33 | Helen Zaurak

...sami sebe jsme vyhnali z Ráje...ST* :-D*

28.06.2020 12:22:22 | Frr

...říkáme si rádi, že jsme jako lidé lepší...ale jako opice jsme v mnohém horší než opice...;-)

28.06.2020 11:11:21 | Marten

nejsme ani vyspělejší už vůbec moudřejší jsme destruktivní a láska ? toužíme po ní ale vlastně jediný co chceme je ovládat ty druhé žvaníme o svobodě a přitom nám vyhradili jen plochu s elektrickým ohradníkem zapomněli jsme kým jsme a proč jsme tady indiáni jsou jedni z posledních kteří žijí v souladu s přírodou ale nakonec je taky tedy část oblbli kořalkou technikou zabrali jim zem a i dnes je vraždí kolik zůstalo šamanů kolik ještě zabijem zvířat pokácíme lesů je to furt dokola vůbec jsme se nikam jako lidská rasa neposunuli i když si myslíme jak o moc jsme vyspělejší než v minulích dobách,staří mayové nepotřebovali složitou techniku ani jiné vyspělé kultury před námi a přesto věděli víc ...

28.06.2020 10:27:53 | xoxoxo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí