United 93 & terorismus

United 93 & terorismus

Anotace: Úvaha o terorismu, lásce a o životě

Už je to asi půl roku, co jsem viděl tenhle film a když jsem nad ním dnes přemýšlel, uvědomil jsem si, jak na mě zapůsobil. Film zobrazuje poslední minuty cestujících v letadle, které je uneseno teroristy 11. září (což asi není třeba připomínat). Ve filmu, který získává diváka především tím, že je sestaven podle skutečných událostí, se povedlo zachytit velmi silný duševní jev. Ten den zemřely tisíce naprosto nevinných lidí a svět se ponořil do stínu všudypřítomného nebezpečí. Ale v letadle se nestaly jen vraždy. V telefonech mezi letadlem a zemí byla slyšet jen slova lásky mezi lidmi, kteří se milují. Lidé odsouzení na smrt volali svým bližním a loučili se s nimi, jak nejlépe dovedli. Možná si řekli tolik krásných věcí, jaké si neřekli nikdy za celý život, přestože se velmi milovali. Je to velice smutné a zároveň dojemné. Další silný okamžik nastal o pár minut později, když se několik mužů pokusilo převzít moc nad letadlem. Byl to samozřejmě pokus marný a skončil katastrofou, ale ti lidé předvedli tolik odhodlání a odvahy, jakou většina z nás nikdy nepocítí.

Nevím, jaký je zločin věřit v našeho Boha nebo nevěřit ve vůbec nic. Jaký je zločin žít v Evropě nebo v Americe. Jaký je zločin jíst pečená kuřata s hranolkami, kde se vám zachce, jezdit autem, pracovat, koukat se na televizi, kdy se vám zachce, jaký je zločin trestat zločince, létat letadly po celém světě, bavit se s lidmi z opačného konce planety, poslouchat krásnou hudbu z celého světa, zobrazovat krásné postavy, jaký je to zločin, když žena ukazuje své krásné tělo.

I kdyby to byly nejkrutější zločiny lidstva, mohou za to ti nevinní lidé? Lidé, kteří cestují za svými bližními, do práce, lidé, kteří jdou po ulici protože po ní jdou, lidé kteří šíří lásku, tvoří umění, tvoří život nebo budou tvořit život, lidé, kteří mohou obracet svět k lepšímu a činit ho krásnějším místem na to, se na něm narodit, lidé, kteří jsou ze stejné krve jako my, kteří jsme měli štěstí, lidé, jejichž rody bojovaly po generace, aby se dostaly až sem a bojovaly dál, lidé, kteří byli jinými "lidmi" odsouzeni na smrt.

,,Možná je láska lepší než válka" (Flea)
Autor SirPsycho.sexy, 17.03.2007
Přečteno 458x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A jak si můžeš být tak jistý, že všichni lidi v dvojčatech byli nevinní? ;-)

06.10.2007 00:41:00 | Zerkalo

Amerikcká vláda vycvičla Al-Kaidu, když válčila o afgánistán se sovětským svazem.
Umíralo tam tisíce lidí úplně, taky zbytečně. A zmíněné hovory se nemohly nikdy uskutečnit, protože American airlines zavedly technologie pro přenos mobilního signálu do letových výšek až v roce 2003. Celé je to podvrh. Americké tajné služby byli ve spojení s Al-Kaidou a naplánovaly tuhle akci, aby sjednotili americký lid, sehnali nové spojence, beztrestně zabrali Irák a Írán, postavili u nás radar a zvýšily svoje bezpečnostní opatření připomínající nyní totalitní stát.

http://neuf.neuf.sblog.cz/911

06.10.2007 00:38:00 | Zerkalo

Hele Danieli, nevim co tady plácáš za nesmysly...asi jsme podle tebe všichni zločinci

21.03.2007 17:14:00 | Strawy

Hézký...A jinak, s teroristy se nevyjednává.. Jedině bojuje!

19.03.2007 17:18:00 | Husky

Zločin je, když žereš hranolky a kuřata, zatímco jinde mají hlad. Zločin je, když tvé bohatství je vyždímáno z chudáků v číně a africe, zločin je, když každý den spotřebuješ tolik energie, co jiným musí stačit na rok.
Nebo si snad myslíš, že náš nadbytek vznikl u nás? Ne, ten vznikl v africe, protože tam lidi nemají nic.

19.03.2007 10:37:00 | Daniel S.

Nejhorší svinstvo je terorismu, válka a násilí obecně. Jeden člověk bere druhému člověku, svobodu, přátelé, rodinu nebo dokonce život. Co k tomu říct? Hlavně se musíme snažit, aby k tomu docházelo co nejméně

17.03.2007 13:25:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí