osud a já

osud a já

Anotace: jestli to tak opravdu neni....

Osud a já

Kam kráčíš osude, kam vedou tvé kroky?
Tam kam si chtěl. Já jsem jen nástroj tvojí touhy.
A myslíš, že pravda je, že každý svého osudu strůjcem je?
Je a není. Já kráčím kam ty chceš. Ale nemůžu za tvé okolí.
Když tě někdo zradí, tak s tím si osud neporadí a vidí-li lásku upřímnou, tak se klidí stranou protože, když miluješ, svůj osud si sám nepíšeš. Píše ti ho láska a tvé srdce.
A pověz co bude dál. Nechci jen hádat nebo se bát. Říká se, že osud je předem daný. Tak jak to tedy je?
Osud ti napoví i cestu ukáže, ale napsaný to ne. Snad jen konec, ale ten je vždycky stejný.
Takže osudů je víc, nebo jeden. Myslím jeden pro všechny nebo má ho každý zvlášť. A když ho hned nepoznáš, tak ho pozná někdo jiný. Víš, jestli je chvíli tady a chvíli tam. Nenudím tě třeba já?
Každý má osud svůj a jen na něm záleží, jak si s ním poradí a ty mě nenudíš. Já nevím co to je nudit se a až to poznám, tak ti odpovím.
Tak to jsem rád a máš také svědomí?
Svědomí? Co je svědomí. To máš jen ty.
Takže ty nemáš zábrany a špatné myšlenky?
Nemám. Ty máš přece ve své hlavě a cokoli uděláš, tak se to ve mně zapíše.
Takže ty za nic nemůžeš, viď?
Nemůžu. Mě vedou tvé kroky a sejdeš-li z cesty, sejdu s tebou.
A prosím tě, smím ještě otázku? Osude, pověz, co když myslím na lásku.
A ty, jak jsi říkal, stojíš stranou. O čem tak přemýšlíš?
Čekám, jakou cestu si vybereš. Tu s láskou, co zdá se nejhezčí. Jenže je posetá trním a bodláčím a nebo tu druhou, tu cestu samoty. Ale věř, že támhle za rohem cesty se spojí zas a teď hádej ty, v kterou se promění.
Já asi vím, v tu cestu samoty, viď?
Tak co, po které bys šel, když to víš?
Půjdu tou za láskou i když vím, že o ni se potrhám a srdce se rozlomí.
Tak chceš tedy trápit se a na konci smutný být?
Chci. Vždyť za ten kousek, co po ní můžeš jít, tak pro ten kousíček stojí ti za to žít. A na té druhé to nikdy nenajdeš. Srdce ti netluče a vlastně nežiješ.
Tak vidíš, to je tvůj osud. Žít, ale trápit se, milovat a být sám. Žít jen tak bez lásky. Ten život ty nikdy nepoznáš a jsem za to strašně rád. Jsem rád, že tě mám a ty máš mne. Proto se nenudím a nudit nebudu. Za to ti tu dlouhou cestu. Za to ti děkuju.
Tak běž a miluj dál. Trap se a nebuď sám. Běž po cestě s bodláčím a snaž se být jaký chceš, ale žij. Jinak bych zahynul po cestě samotou. Nedej se a per se co se dá s láskou i samotou, se smutkem, bolestí. Já budu vedle stát. Člověče, mám tě rád a až budu popsaný, tak budem na konci a řekneš osude, stálo to za to žít. Sbohem a děkuju a pak teprve i naše cesty navždy se rozdělí. Ale neboj se, bude to překrásné loučení. Než tenhle okamžik však ale nastane, šťastně žij a šťastný buď.
DĚKUJU OSUDE!
Autor jára spots, 20.03.2007
Přečteno 702x
Tipy 21
Poslední tipující: Helena Buchtová, jedam, kavec, Agniezka, Makoušek, Denny3, Bíša, Triffid Kolbe, spare, Iva Borecká, ...
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

občas si říkám, co že mi to ten můj osud připravuje...někdy mi přijde, že je toho fakt emočně dost.Je to zvláštní...hezká úvaha

05.12.2008 12:39:00 | Agniezka

:o)

11.10.2008 18:26:00 | Bíša

tolik hloubky v obyčejných slovech
ty snad nemyslíš jen na sebe
............. časem se člověk velice najde

28.08.2008 19:28:00 | cado

asi máš pravdu no:-)) to už sem psal dávno ale upravit bysem to moh:-)) jako v životě člověk se roztrhá ale cejtí že žije:-)))

11.06.2008 10:30:00 | jára spots

Snad spíše báseň, než pouhá úvaha, ale moc dobrá.
Možná by tomu prospělo, víc oddělit to, co říkáš Ty a co Osud.Třeba uvozovky nebo odstavce...
Takhle se člověk trošku ztrácí, v té vaší debatě, ale to je jako v životě, ne?

11.06.2008 10:25:00 | spare

Pěkné povídání jsi napsal, pokuď jsem to pochopila, je to rohzovor s osudem, chtělo by to jako rozhovor napsat. Jinak na osud předem daný věřím, nic se neděje zbytečně, a lidi co v životě potkáš, ty taky nebyli jen náhoda, všechno má svůj účel.

08.12.2007 11:58:00 | Veríssek

ahol dík za pochvalu:-) jen nerozumim některym slovům:-)hm malá zásoba asi:-)

09.10.2007 10:31:00 | jára spots

Deliberativní parafráze na známé téma, skulpturálně v pořádku a dostojevskij je šťasten.
O.K. evaluace - jedna

08.10.2007 17:18:00 | PatriceB

Hezky napsáno. Avšak jsou v životě období - a mohou trvat i delší čas - kdy člověk nejraději kráčí cestou samoty. Miluji samotu, ale vím, že z ní mohu utéci - chci-li ovšem!

10.04.2007 12:02:00 | Juhunka

To je krásné..fakt perfektní..takové zamyšleníčko, fakt se mi to moc líbí-umíš báječně vyjádřit to co chceš, prostě pocity tam vedou! SUPER :)

21.03.2007 19:10:00 | -Jojo-

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí