Literatura na SŠ

Literatura na SŠ

Anotace: .........

Proč se musíme učit dějiny české a světové literatury? Tuto otázku si pokládá mnoho studentů nejen na střední škole. Učitelé říkají, že se to učíme proto, abychom nebyli "blbí", a že není na škodu se to naučit. S tím bych samozřejmě souhlasila. Proč bychom se nemohli naučit něco o našich i zahraničních spisovatelích a o tom, kdy se prosazoval jaký druh literatury.
Nepochopím však, proč se musíme o spisovatelích učit každou podrobnost, každou maličkost, znát podrobně alespoň jedno jeho dílo, někdy i víc - a umět vysvětlit, co tím autor pravděpodobně myslel. A k maturitě se musíme naučit hned několik desítek spisovatelů. K čemu nám to ale bude, až vyjdeme střední a nastoupíme do práce? Někomu se to možná bude hodit, ale většina lidí to stejně nevyužije a časem většinu z toho, nebo všechno, zapomene...
Autor Falka, 21.03.2007
Přečteno 635x
Tipy 1
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jsem literatury fanda, tak mě to dost pobavilo. Ale je jasné, že pro někoho je literatura "španělská vesnice" jako třeba pro mě biologie a učit se do toho předmětu jsou muka... Ale souhlasím s tím, že znát o autorech každý vlas je dost na nic :)

28.09.2008 21:00:00 | Stepankas

Mě osobně sice literatura zajímá, ale chtěla bych zažít střední, kde by byly všechny předměty volitelné, a každdý by si vybral jen ty, o nichž by věděl, že je bude pro svůj příští život potřebovat:) Nereálné, ale přece nápad.

27.12.2007 14:03:00 | Grafomanická MIA

No dobrý teda, tak aspoň vím, co mě od září čeká jako čerstvou studentku.:)

13.08.2007 01:11:00 | Marlene

Je jasné, že něco by o tom měl vědět každý, ale proč se toho musíme učit tolik?? K čemu nám bude třeba vědět kolik měl ten nebo ten spisovatel manželek a dětí??

22.03.2007 10:46:00 | Falka

že se ptáš zrovna ty, která se snažíš dělat autorku tady na Literu.
Učíš se literaturu proto, abys měla všeobecný kulturní přehled. Kniha (a to i beletrie) je určitý záznam, který by měl čloběka obohatit. Nejhorší je, když potkám kulturního analfabeta, kterej absolutně neví, která bije. Takový člověk nejn že neví, ale většinou ani nemá názor, ničemu nerozumí a k ničemu nebude. I když by měl 5 vysokých škol.

22.03.2007 06:56:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí