Čekání na lístečky

Čekání na lístečky

Anotace: Reflexe v pozdní zim, ponuré odpoledne

 

Jsem příliš znaven na skutečnou poezii, odloučenou od života,

znavem bezesným ponurem dní,

v práci absurdní, existenciální kolobĕh tragikomických scén,

nic než pocit v dekoracích, stín zákulisí, nikdo s hlasem nĕkoho.

 

Volný čas, únik z reality do digitária kvantového svĕta, skrytého vesmíru, podivných bizardních postav s nadpřirozenými schopnostmi, fluidních-blob monster s dírami, expandujících do prostoru, dokonalé prázdnoty cinematografické existence, produkt přehlušené současnosti a předtím již vidĕného, recyklovaného.

 

nic než šeď, únorová metropole, s občasnými poryvy pohledných žen, nových pohledů na průmyslové obrazy, výřezy, úhly. Procházíš se, jako bys zabíjel čas, nenaplnĕn, nenalezen, odlidštĕn bez ztracených soch počitků, přítomnosti, poezie.

 

A to chtĕl psát ponuře, střeženĕ vzletů, širokodechů a metafor. Jen s únavou volá mu žena v depresích, že zmizela jí radost, cítí nejistotu a chybí ji iniciativa, scénáře, na druhé stranĕ hovoru prázdnota, propast poznání a nepoznaného. 

 

Snaží se ji povzbudit, ale je to příliš tĕžké, sám se necítí příliš šťasten, ta nejistota, čekání, neustálé, opakující se čekání a vršení slov, slov a dalších slov. 

 

 Za okny kavárny se rozvĕcují brnĕnské lucerny, čte recenze desky r'n'b zpĕvačky, objedná si cappucino, volá si s ní, cítí samotu, zapomíná hesla, zapomíná milovat, tvořit, žádat od života víc než jen mód přežívání.

 

Vnuká mu myšlenka zapsat ji sem do modrého archivu nebe, který nikdo nečte, který nikoho nezajímá, který se čte sám a mizí se zaznamenáním v pomíjivé příčetnosti vteřin, jak se myšlenky tvoří za sebe, jitří a tříbí. Jsi v tom, skrz práci, skrz proces, skrz toužení přání myšlenky, dosáhnout satisfakce, spokojenosti, vyznĕní, souhry, souznĕní s beatem života, dosáhnout lásky, milovat, stávat se láskou, milováním, být milován, být osamocen, být poezií, být, jen tak být...

 

Příliš unaven myšlenkou na skutečnou poezii, 

stvoří ji, jdouce naproti,

barvám jara a nových sní...

 

 

Autor Happyyz, 21.02.2023
Přečteno 175x
Tipy 8
Poslední tipující: šerý, mkinka, kozorožka, Lighter, Frr
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji za komentáře a podporu, jsem rád, že se v tom někdo našel, jaro je každým dnem blíž a s ním sílící paprsky slunce na tváři. :)

26.02.2023 10:53:24 | Happyyz

Ale, ale, netřeba čekat na lístečky!
Vyrazil jsem z jižních Čech, v této malé zemičce, natáhnout jiné mravy a jinou řeč, tentokrát na Žďársko. Je stejná, stejně mluvící a slyšící. Jasně, architekti neznají pojem "funkcionalistický statek". Já ano, mám pod kůží grunt. Protože tehdy lidský život fungoval, měl cenu. To pochopíte za jedno odpoledne zrovna v takovéto komprimované expozici a jako bonus neodtrhnete dětičky od místních hracích lákadel.
No ano, ty lístečky. Musím letos dosázet plantáž, ještě je čas, ještě bude trochu mrznout. Až tak za měsíc začne fofr, zatím je třeba připravit sazenice, prýty a připravit techniku. Zatím ještě je čas kácení aby mohlo vzniknout cosi nové.
Poslední odstavec autora zdá se mi dobrý. Připadá mi ale, že nestačím býti dosti unaven, zmaten a nic nehledám. Teď nevím, zda-li je to úplně dobře...
https://www.dumprirody.cz/zdarskevrchy/

22.02.2023 05:29:12 | lesan-3

Zajímavý proud pocitů a postřehů, zachycení nálady doby, lze-li to vůbec nazvat náladou. Možná je charakterem doby jakési přežívání, takové o jakém píšeš.

21.02.2023 18:52:51 | kozorožka

Skutečná poezie je ta "odloučená od života"? :-) Ne, je taková jako je život...Proto ji lidé čtou, nalézají v ní sami sebe. Empatizují...Jako třeba já spolucítím právě s tvými pocity, co se podobají mým...

21.02.2023 18:04:54 | Lighter

jen piš soukmenovče přičinlivý....domnívám se, že píšeš dobře*** ST*

21.02.2023 18:00:57 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí