Neposuzuj člověka podle toho, co získal, ale podle toho, co dal

Neposuzuj člověka podle toho, co získal, ale podle toho, co dal

Anotace: ...

Neposuzuj člověka podle toho, co získal, ale podle toho, co dal

 

Neposuzovat čslověka podle jeho dosažených úspěchů, ale spíše podle jeho schopnosti dát druhým, je důležitým poselstvím. V dnešní společnosti je často kladen příliš velký důraz na to, co člověk získal - výsledky jeho práce, majetek, společenský status. Tato vnímavost ke věcem je samozřejmě důležitá, ale neměla by být jediným měřítkem hodnoty člověka.

Když posuzujeme člověka podle toho, co získal, můžeme snadno přehlédnout jeho skutečný charakter a to, co přinesl svému okolí. Člověka neměřme pouze výsledky jeho práce, ale spíše jeho přístupem k životu a schopností pomoci druhým. Skutečná hodnota jedince spočívá v jeho schopnosti vytvořit pozitivní změnu ve světě, ne jen v jeho vlastním prospěchu.

Každý z nás má schopnost utvářet svět kolem sebe tím, jak se chováme a jakou hodnotu přinášíme. Chceme-li naši společnost posunout kupředu a vytvářet lepší místo k životu, je důležité nejen usilovat o vlastní úspěchy, ale také dávat druhým.   Nechme se inspirovat těmi, kteří jsou schopni podporovat a pomáhat druhým bez ohledu na vlastní zisky. To jsou lidé, kteří rozumí pravé hodnotě a smyslu života. Není nic cennějšího než láskou a péčí o druhé přispívat ke společnému dobru. 

Neposuzujme tedy lidi jen podle jejich úspěchů a majetku. Podívejme se na jejich srdce, na to, kolik lásky, času a energie jsou ochotni dát druhým. Skutečná hodnota člověka se totiž měří jeho schopností šířit lásku, vzájemnost a pozitivní energii ve světě.

Autor Misha, 14.12.2023
Přečteno 137x
Tipy 10
Poslední tipující: IronDodo, Lighter, o3_gambit, cappuccinogirl, Žluťák, RadoRoh, mkinka
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to krásné jako myšlenka, ale těžké jako čin, být dobrým.

15.12.2023 13:11:22 | Lighter

přesně tak...

15.12.2023 20:10:29 | Misha

krásné...

14.12.2023 17:12:13 | o3_gambit

děkuji moc, je to od Tebe moc milé:-)

15.12.2023 20:10:46 | Misha

Tesat do kamene, aneb potřebná to k lidu slova, obvzlášť v této "hrubé" době.

14.12.2023 14:50:02 | RadoRoh

děkuji Ti za komentář i zastavení, potěšils mě:-)

15.12.2023 20:11:11 | Misha

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí