Koleda

Koleda

Koledy
Tak ty se dají a musí poslouchat každý rok.
A teď se do nich vsírá agent ze senátu, agent z hradu a ještě filosof z Brna.
A mě napadá příměr kapitánů Titanicu a Costa Concordia tedy J.Smitha a
profesního kolegy Francesca Schettina.
První jmenovaný obětoval svůj život ve prospěch záchrany pasažérů a nabádal k britskému stoickému klidu.
Druhý kapitán opustil loď jako jeden z prvních a nečekal na evakuaci do posledního pasažéra.
Pragmatické hodnocení je že kapitán Titaniku, který zachránil spousty životů, avšak 1500 ne zaplatil svým životem.
Kapitán druhý platí šestnáctiletým vězením kam byl pro zanedbání povinností v roce 2017 poslán.
A co bych chtěl od vůdce plavidla?
Aby dokázal vyhodnotit sjízdnost, cestu, počasí, náklad, náladu, zásoby, kondici posádky.
Mám-li v týmu sólové hráče vrtající v podpalubí do kýlu díry nemůžu se zbavit dojmu, že loď půjde ke dnu.
Podobný pocit mám z působení Fialový vlády.
Vystrčil s Pekarovou jezdí po světě s úkolem přerušit mnoho obchodních kontaktů.
V Číně se mu podařil huronský kousek, kdy Škoda tamní trh opustí.
Stavby, které byly plánovány v ČR jako giga factory přenechávají spolehlivějším partnerům.
ODS s ČSSD rozprodali a rozkradli přírodní zásoby nerostných surovin, fabriky, pozemky, vodu, transporty plynu, ropy.
Postupně dochází k útlumu všech energeticky náročných provozů a tak končí hutě, výroba oceli, skla.
Zavírají se doly.
A Fiala obklopen týmem politických červotočů jen udiveně mává rukama a vše svádí na své předchůdce.
Plete se v jednom a to v tom zásadním.
Kapitánem je teď on.
A on je odpovědný za tu plavbu ke dnu.
Jsem si téměř jist, že škody jím napáchané jsou nevratné, demoralizující a ničivé.
Do vesmíru se nedostane loď bezduchým žvaněním, ale soustředěnou silou a rozumem tvůrců a ovládáním posádky.
Celé toto týmové snažení může zničit jedná drobná chyba.
A naše pětikoalice má jako recept zpívání koled, aby odvrátila pozornost od potápějícího se trupu rozkradené lodě bez záchranných člunů, pohonných hmot.
Cestou pomáháme druhým a potřebným, které nabíráme pro urychlení katastrofy.
Vlastně nevím jak by měla znít dnešní koleda.
Zdá ta o Štěpánovi nesoucím koledu, upadnuvším na ledu se džbánem, na kterého se psi zběhli, aby mu ji snědli - není vlastně trefná.
Autor umělec2, 20.12.2023
Přečteno 76x
Tipy 3
Poslední tipující: mkinka, šerý
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí