Dospělé dítě

Dospělé dítě

Anotace: ...kdo je to?...

Kdo je dospělým dítětem?Může to být dospělá žena i dospívající dívka.Jedna se cítí být více dítětem,druhá dospělým.Jak je,ale možné v sobě najít a spojit takto zdánlivě protichůdné věci?Vždyť rozdíl mezi hraním si na písečku a každodenním shonem práce je veliký.

Jaké je to asi být dospívající dívkou s mentalitou na vyšší úrovni než její vrstevníci?Myslím,že není nic špatného na tom být "rozumnější" než okolí,ovlivňováno pubertálními výstřelky.Avšak i vím,že se onen člověk musí cítit určitým způsobem vyřazen z kolektivu.V očích spolužáků se stává pomyslným "šprtem",posmívají se mu za to,že čte knihy a ne Bravíčko a časopisy podobného kalibru.A právě tito lidé dělají velkou chybu,když odsuzují takovéhoto člověka.Stačí se k němu přiblížit,získat si jeho pozornost a zjistíme,že takový "rozumný puberťák" je vlastně skvělý a atraktivní,zajímavý právě tím,jaký je.Každý jsme něčím atypickým,tak proč se hned odsuzovat?

U dospělého člověka s duší dítěte je to jinak.Naši rodiče se již nedokáží,tak spontánně radovat jako my.Problémy si většinou nechávají pro sebe a své city neprojevují bezprostředně.Tohle vše je,ale jen a pouze tím,že se na svět dívají z jiných úhlů.Zjistili,že sny není,tak lehké žít.

Dospělé dítě vidí často ženy ve svých mužích,kteří si opravdu,jak malí hrají s letadýlky či něco opravují s opravdu dětským zápalem,ale jejich družky na tom nejsou jinak.Stačí si vzpomenout,jak rády se dívají na panenky v obchodech,když jdou se svými dcerami nakupovat či s jakou radostí sledují pohádky o Vánocích.

Kdybychom to,co zde bylo řečeno nebo demonstrováno příkladem,měli shrnout,došli bychom nejspíše k názoru,že každý dospělý je svým způsobem dítě,protože sny,právě sny,v nás utvářejí ty nádherně bláhové pocity,které k dětství patří.Oproti tomu vyspělé dítě nepotkáte na každém rohu.To musíte objevit a podporovat,aby se necítilo tak samo v davu lidí.
Autor Haydée, 22.04.2007
Přečteno 373x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jsem pocity úplné batole...

25.04.2007 16:51:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí