"Žiješ jen jednou!"

"Žiješ jen jednou!"

Anotace: Asi to není zrovna typická úvaha, spíš jen takové zamyšlení nad vrtkavostí života...

V životě se pořád o něco snažíš, za něčím utíkáš a o něco bojuješ... Ale k čemu ti to je, když to ,za čím tak zběsile pádíš, můžeš kdykoliv ztratit?

Když si projdu dnešní den krok po kroku zpátky, zjišťuji nemilou skutečnost, že jsem celý den promrhala snažením se o něco, co mi ani není souzeno získat. To, že se učím každý den jak blázen, a stejně nezískávám úspěchy, které bych očekávala, mě nenaplňuje. Na co mi je každodenní honba za dobré známky, když vůbec "nežiji"? Kdy jsem byla naposledy doopravdy šťastná? Nevím... Už si ani nedokážu vybavit ten pocit, kdy srdce vibruje ve vysokých obrátkách.

Jedna dost otřepaná fráze, která mě nutí k zamyšlení, vystihuje doslova a do písmene cíl jakéhokoliv života. Tvého, mého, i života našich přátel.
"Žiješ jen jednou! Tak si všechno pořádně užívej a nespokoj se jenom se stereotypem, kterého je všude plno." Jenže jak vyběhnout z toho koloběhu všedních věcí?! Už tak dlouho jedu jako dobře zaběhnutý stroj, který nezná zádrhele ani poruchy. V životě je to zpestření, něco nevšedního, co dodá životu tu pravou šťávu. Nevím, jak zastavit, ten neutichající nenaplněný život.

Žiješ jen jednou a nikdy nevíš, kdy to skončí. Dneska, zítra nebo jindy. Ale jednou to jistě skončí. A já se nechci sama nad sebou pozastavit a zjistit, že jsem si vlastně nic neužila a jenom se dřela. Chtěla bych se ohlédnout a vidět prožitý a ne pouze přežitý život. Musí to přece jít nějak změnit...
Autor somewhere, 04.05.2007
Přečteno 927x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dýcháš? Žiješ! :-)
Jakým způsobem, to je už jen na Tobě. :-)

09.04.2009 07:43:00 | Karlička

Asi vím, proč si mě hodnotila... máš podobný myšlenky, jako já... je ti sice o polovinu míň... o to jsi ale oproti mě dál...
Dost ti rozumím.... a vlastně chci jen říct, že ve tvém věku můžeš ještě víc než já... rozhodnutí o tom, jak chceš žít... a na nic se neohlížet....
Držím pěsti... to zvládneš... i já to zvládám... teda někdy je to dřina, ale cítím mnohem víc častěji, že je mi moc dobře... ty pocity, o kterých si mluvila... (žít a nepřežívat apod.)
páčko :-)

11.07.2007 12:55:00 | Teri Jane

Myslím,že za každý den se ti něco povede...

10.07.2007 06:46:00 | Arey

O té jeskyni stínů jsme se nedávno bavili několik hodin s kámošem a došli jsme k podobnému názoru... že je to něco nepoznatelného... ale myšlenka je to skvělá

01.07.2007 21:37:00 | d---

To se asi nikdy nedovíme, jak to vlastně s námi je - zda jsme odleskem krásy nebo jen nejsme dokonalí. Něco na tom bude...

29.06.2007 10:40:00 | somewhere

... a teď si to vem ze zcela jiného úhlu. Co když náš svět neexistuje. Není reálný (Platónova filozofie). Co když si jen MYSLÍME že reálně existujem a přitom náš svět je jen odleskem skutečně existujícího světa idejí, kde je všechno jasnější a opravdovější. Co když je to duchovní to reálné a to hmotné nikoli? V tom případě by bylo cokoli co děláme pomíjivé...

28.06.2007 10:31:00 | Metcheque

Dnešní den jsem žil naplno. Hodil vše za hlavu a jen tak odjel... Je nádhera, jak to všude žije... Chodil jsem, jezdil jsem jen tak za ničím. Psal si a zase trhal, viděl spoustu lidí různých nálad. Šel kolem řeky Svratky s duší zatemnělou. Až začal prudký liják. Všechno jsem měl promočené, v botách mi čvachtalo, mé zápisky rozpité a nečitelné. Jen jediné mi vadilo, žil jsem ten den dám a ne s ní. Nakonec to stálo za to a usnu únavou... Zase jsem jednou žil a den byl strášně dlouhý... Sněl jsem o dívce a přemýšlel, jestli je někde taková, s kterou se nikdy nezradíme...

21.06.2007 22:37:00 | d---

Jeden z papežů říkal něco v tomto smyslu:"Člověk zde není proto, aby tady zanechal nějaké skvostné dílo, ale proto, aby zemi proměnil v rajskou zahradu pro další generace." Myslím, že je v tom kus pravdy. Co znamená žít naplno? Chlastat, brát drogy, sexovat, užívat si do rána? Houby s octem. Sám jsem tak dříve žil a byl to spíše smrt než život. Ale co láska? Jedině když člověk pracuje pro druhé, když pomáhá tam, kde je to potřeba, je jeho život naplněný. Vyběhni z kolejí, ale ne směrem ke špatnému. Směrem k dobrému! Tam najdeš smysl života a jeho krásu.

S požehnáním

06.05.2007 11:26:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí