ZTRÁTY A NÁLEZY (variace na dané téma)

ZTRÁTY A NÁLEZY (variace na dané téma)

Anotace: Děkuji za báječnou inspiraci Tiché meluzíně: http://www.liter.cz/basne-ostatni-784860-cist

 

ZTRÁTY  A  NÁLEZY (variace na dané téma)

 

 

Za vše, co mám, vděčím i tomu, co jsem ztratil.

 

Beze ztrát by nebyly ani nálezy.

 

Čím víc jsem toho ztratil, tím větší hodnotu má to, co jsem nalezl.

 

Nic jsem neztratil zbytečně, pokud jsem pochopil důvod či smysl ztráty.

 

Radost z nalézání  dokáže vyvážit i bolest ze ztrát.

 

Kdo se nevyrovná se ztrátami, ten nedokáže ani nalézat.

 

Pokud ztratíš sám sebe, nikdo jiný tě nemůže nalézt, než zase jen ty sám.

 

 

 

Praha, 8.1.2014

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=X2kbvcEaLfs

 

 

Autor Amonasr, 08.01.2014
Přečteno 761x
Tipy 9
Poslední tipující: Inna M., Sýkorka07, isisleo, jitoush, Jana B.
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..hezké a pravdivé..
..nicméně si dovolím..lehounce..nesouhlasit s pátým a posledním řádkem..
;-))
..ale jinak..klobouk dolů :-)))za čas a nápady a osedlanou Múzu..

09.01.2014 05:53:47 | isisleo

Děkuji, isisleo, nejen za zastavení, ale hlavně za lehounce oponentní komentář :-) Myslím, že vím, co máš na mysli, a škoda jen, že to tady nemůžeme konkrétně rozvinout, protože formát komentářů by asi nebyl vhodný na podrobnější nepochybně zajímavou další diskuzi, v níž bychom se nejspíš dokonce většinou shodli v tom, kde ty výroky úplně neplatí.

Snad jen obecně, a vůbec tím neodrážím Tvůj zmíněný lehký nesouhlas se dvěma tvrzeními. Svým způsobem zřejmě každý nebo téměř každý aforismus či citát, a to i ty obecně přijímané, od slavných myslitelů, lze do té či oné míry zpochybnit, jen máloco asi platí absolutně, nahlíženo z různých stran. V případném souhlasu s tím či oním výrokem pak je většinou asi nepřímo obsaženo i vstřícné pochopení autorova úmyslu, v jakém kontextu to či ono bylo řečeno a co tím měl na mysli i pochopení toho, že sám autor si byl vědom také toho, že k danému výroku nelze vztahovat absolutní platnost bez výjimek. Jsem proto rád, že se díváš na to, co píšu, i kriticky, protože kritický pohled na vše v životě je to, co ho dále posouvá a obohacuje. Nemyslím tím samozřejmě nikotinovskou paušální negaci všeho přesahujícího jeho úzký myšlenkový potenciál, která ani není pravou kritičností ve smyslu skutečně kritického myšlení – to tu naopak představuješ například Ty a naštěstí i mnozí další a je to v literské mozaice opravdu něco velmi cenného.

Možná se k těm dvěma lehce oponovaným výrokům vrátím někdy v samostatném textu, abychom si na tom nejen my dva trošku šířeji vyzkoušeli, jak se dá vést polemický dialog se zapojením kritického myšlení... ;-)

09.01.2014 09:51:24 | Amonasr

;-))..anoano..to by už bylo na filozofickou disputaci..
..ale podstata je to, že chápeme..co ten druhý jaksi míní..svým výrokem..
..a u Tebe s tím opravdu nemám problém:-))) což Ty víš:-)))..
..tudíže ta ona filpřestřelka by byla hodně zajímavá.. ;-)

10.01.2014 05:46:41 | isisleo

Tak tak, vím a děkuju, je to vzájemné :-)
No, je to výzva, snad to někdy zkusím... ;-))

10.01.2014 07:12:58 | Amonasr

:-)))..raději ne...nestíhám trénovat......;-)

10.01.2014 17:28:04 | isisleo

:-D Tos mě zaskočila, bravo... ;-)) Tak to nechme osudu, aspoň se nemusím stresovat... :-)))

10.01.2014 17:40:17 | Amonasr

:-)))jojo..žádnej stresík..náhoda je mocná dáma..
..nechme to na ní........alespoň posebéřu silu na pravidelné cvičení:-)))

10.01.2014 19:29:01 | isisleo

;-))

10.01.2014 19:35:27 | Amonasr

Snad mi to nebudete míti za zlé, ale chci vás oba (Amonasr + Meluzína) pochválit za aktivní činnost zde na Literu, co se komentářů týče.
Není to vězte samozřejmost a stojí to nějaký ten čas a rozjímání...to já dobře vím...nědy i odezva nemusí být adekvátní, ale vašeho úsilí si moc cením:-)
RM.

08.01.2014 21:53:11 | Robin Marnolli

No tak to Ti děkuju, Robine, a snad můžu i za Tichou meluzínu... :-) Však kdo jiný to musí vědět, jak ty komentáře dají zabrat, než Ty... I když já Ti mám pocit, že Tiché meluzíně to jde tak nějak samo - zato já se nadřu jako kůň, než něco vyplodím... ;-)) Ale baví mě to, jinak bych to nedělal - škoda, že toho nezvládnu víc, už tak to budu muset začít asi omezovat, nestíhám skoro nic jiného... Ale kam se hrabu na Tebe - poklonu recipročně vysekávám tudíž hlavně Tobě... :-) A třeba enigman se taky tuží ostošest, i jiní... ;-)

09.01.2014 00:03:04 | Amonasr

Pěkné,vy dva,Ty Amonastře s Meluzkou jste mě svým rozhovorem inspirovali
k tomu,že jsem někdy vyvěsím svoji trochu delší báseň s názvem Síla slov.
Hezky se to řetězí....JI.

08.01.2014 20:05:19 | jitoush

No hezky... :-) Tak to už se těším a Tichá meluzína určitě taky. Děkuju :-)

08.01.2014 23:55:12 | Amonasr

Moc krásně, a pravdivě napsáno...

08.01.2014 17:04:45 | Jana B.

Děkuji :-)

08.01.2014 17:05:33 | Amonasr

Velká pravda života v krásném podání. Klidně by tam mohl být podpis Chalíl Džibrán, ale naštěstí už ho předběhl jeden Pepa. Bezva Pepo. :O)

08.01.2014 12:56:33 | Tichá meluzína

Blanko, mám radost, žes to takto vstřícně přijala :-) To přirovnání ale samozřejmě neberu vážně, aby si snad někdo nemyslel… :-D Po přečtení Tvé básně mě napadlo takové jádro aforismu, kterým jsem Ti chtěl odpovědět v komentáři. Jenže čím víc jsem ho brousil, tím víc se mi vyjevovaly další tvary a polohy těch životních ztrát a nálezů a košatělo to tak, až jsem to musel utnout a umístil to raději jako samostatný text ;-) Až příště budu marně hledat inspiraci či nápad pro nějaký nový text, už vím, kde vyvěrají bohaté prameny krásných námětů… ;-)

08.01.2014 13:28:50 | Amonasr

Díky. Taková poklona pro mě moc znamená. V životě by mě nenapadlo, že můžu někoho k něčemu dobrému inspirovat. A mám z toho radost. Teprve teď a tady přicházím na to, že obyčejné slovo, a i to moje, má svoji sílu. A toto zjištění je pro mě z těch velkých darů, jaké život rozdává jen velice vzácně. :O)

08.01.2014 16:21:28 | Tichá meluzína

Umět přijímat poklony s takovou grácií, i to je dar... :-) A síla slova - to je samostatná kapitola. Síla toho Tvého je naštěstí ta z léčivých, inspirativních a tvořivých... ;-)

08.01.2014 16:48:35 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí