Zradná pamäť

Zradná pamäť

Kto sa nepamätá na smrť,

ten nevidí vzkriesených ...

 

Autor P.Balam, 04.07.2023
Přečteno 180x
Tipy 3
Poslední tipující: Pettie, paradoxy, mkinka
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Napadlo mě, že souvislost mezi Janem křtitelem a Eliášem v Novém Zákoně je z jednoho prostého důvodu- čistota. Proto Ježíš tvrdil, že tu byl předtím a bude i potom....:)
Ta skládačka přes genetiku může být i naopak, třeba v sobě máme i budoucnost, ale ta bude asi tvárná, těžko říct...

Je skvělé zpracovávat tohle téma literálně, protože nejsme vázáni dogmaty :)

31.10.2023 13:40:26 | paradoxy

Zaujímavý postreh s tou budúcnosťou ... Možno význam našej existencie je daný nejakým zámerom týkajúcim sa niečoho budúceho.

Raz ma napadla taká úvaha, že záznam môjho života v skutočnosti prežíva niekto z "iného sveta" (ako keď pozeráme životopisný film) ... len stále netuším, v čom je práve ten môj život takým výnimočným, že sa ho "dotyčnému" oplatí sledovať :)))

31.10.2023 15:39:30 | P.Balam

Možná je to tak, že je nejdůležitější TEĎ a každý okamžik mění minulost i budoucnost :)

Ten životopisný film jsem zažila :) vrátily se mi prožitky z dětství a já se na ně dívala s rozumem dospělého člověka a pochopila jsem tím spoustu věcí :) Ale proč jsem to zažila nebo co to vyvolalo nevím :) To je možná důvod, proč by někdo zvenčí mohl sledovat tvůj život, mohl bys to být ty z budoucího času :)

01.11.2023 11:54:01 | paradoxy

Hebrejčina vraj pozná iba prítomný čas.

Zaujímavá úvaha, že moje budúce JA pozerá na moje súčasné JA :)

02.11.2023 11:13:08 | P.Balam

Není to tak, že moje přítomné já se dívá na minulé já. Minulé já už neexistuje, díváš se na minulou situaci a tam už nikdo není, jenom vlastně film, při kterém si vybavíš minulou situaci i s pocity, které tenkrát byly, ale jsi pouze jako divák, který už chápe :) Snad jsem to vysvětlila dobře :)

02.11.2023 12:26:32 | paradoxy

No občas pri pohľade späť je to práve naopak, lebo niekedy zisťujem súvislosti, ktoré som vedome neurobil, nenapísal a pod., no ktoré sú tam z dnešného pohľadu zrejmé. Napr. texty majú omnoho širší význam, než aký som im prikladal v čase písania a pod.

02.11.2023 13:42:26 | P.Balam

No a není možné, že vidíš minulost, na které si teď všimneš detailů? Jako když sleduješ v TV film, který jsi předtím viděl už stokrát, ale nějaké zajímavé scény sis všimnul až teď. Děje se ti to přece v současnosti, že si něčeho všímáš :)

02.11.2023 13:48:28 | paradoxy

Tu nejde o detaily, ale súvislosti významov.
Jeden dlhší text som začal písať bez toho, aby som mal úplne jasno ako ho ukončiť, dokonca som ani po skončení každej kapitoly nevedel, čo má nasledovať. Napriek tomu som ho po každej kapitole zverejňoval istým osobám a tak to išlo až do konca. Keď som text dokončil, zistil som, že nejakú logickú korekciu predošlých textov vôbec robiť nemusím a že dokonca mnohé úseky v tých starších kapitolách dostali konečne význam, lebo vtedy keď som ich písal, tak som ani netušil, prečo som ich tam vlastne dal.

To je akoby človek išiel neznámou cestou a došiel k cieľu, pričom by až potom zistil, že išiel po jedinej správnej ceste a že na každej z mnohých križovatiek na nej si vždy zvolil ten správny smer.

02.11.2023 15:56:39 | P.Balam

Děkuju za vysvětlení. Tak to jsme se dostali jinam:) Tvé psaní mi přijde stejné jako život, něco prožíváme, třeba i hodně zlé a nepříjemné a až s odstupem času zjistíme, že to mělo smysl, myslíš to takhle? Že to až později začne dávat smysl?

02.11.2023 16:32:58 | paradoxy

Ano, debata sa casto vyvinie do necakaneho smeru.

Myslim ze si pochopila spravne, co som posledne napisal. Vyznam mnoheho pochopime casto az dodatocne. A niekedy sa jedna i o skutky, ktore ked sa deju, zdaju byt nespravne ci dokonca z nasej strany nemoralne, no dodatocne zistime ze iba vdaka nim sa nasledne nieco pozitivne udialo.

03.11.2023 09:45:19 | P.Balam

Tahle debata se vyvinula stejně správně jako život :).

A to nás dostává k tomu, že nejlepší je mlčet, moc nehodnotit, a zkoušet používat rozum a cit ve správné míře :) Ono se to všechno rozvíjí jak je potřeba...

03.11.2023 10:20:27 | paradoxy

Tomuhle vůbec nerozumím a nevím, jak to uchopit. Můžu dostat nápovědu? :)

30.10.2023 11:36:57 | paradoxy

Napr.: Vyšší stupeň reinkarnácie ...:)


Je to ale skor iba taka slovna hracka, vyjadrenie niecoho tuseneho

30.10.2023 16:12:11 | P.Balam

Tuším správně, že ty tušíš, že reinkarnace vlastně není? :)

30.10.2023 17:21:32 | paradoxy

Hm...asi je to s tou reinkarnaciou zlozitejsie. Kazdy sme jedinecny a tak zrekme "doslovne" obnovenie , znovuzrodenie asi mozne nie je, hoci v Novom zakone sa naznacuje ista suvislost medzi Janom Krstitelom a prorokom Eliasom.

Ale tak ako telesne a mentalne sme skladackou nasich predkov, tak je mozne, ze cez genetiku sa prenasaju aj useky ich pamatí.

No tematika je to zaujimava a obcas ju do svojich textov komponujem. Literne texty su v tomto smere vhodnejsou formou ako nejake poucujuce ezotericke texty.

31.10.2023 08:39:22 | P.Balam

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí