(sobci proti všem)

(sobci proti všem)

 

♪♪♪


Společnost přestává existovat, když lidé už nechtějí hájit žádné společné hodnoty

a zájmy, ale každý jenom své vlastní. Mnoho výhradně sobeckých prospěchářských

postojů netvoří žádný pocit sounáležitosti a nezlepšuje společné soužití lidí, ani ve

vztazích, ani v rodině, ani ve společnosti. Pak se nedá o žádné fungující společnosti

ani mluvit, jen o davu sobeckých individuí bojujících konkurenčně krutě všichni proti

všem; žádná lidsky ohleduplná demokracie, jen nelidsky bezohledný kapitalismus,

z kterého na úrovni národů, států, globálních všemocných firem, geopolitických

vojensky-ekonomických uskupení států vznikají úmyslné mocenské lokální konflikty

až globální války bez ohledu ke všem ohroženým lidem, kteří jsou tím

existenčně zasaženi.

 

 

 

Autor Lighter, 09.05.2024
Přečteno 72x
Tipy 5
Poslední tipující: Sonador, zase já, mkinka, Žluťák
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

mě nejvíc facsinuje, že lidi jsou sobečtí způsobem, který jim nejen neprospívá, ale dokonce i škodí... proti zdravému sobectví nemám nic, jen je ho míň jak šafránu;)
k tomu pode mnou - stvořili jsme, a žijeme v narcistní společnosti... a podle toho to vypadá...

ale, já to vůbec nevidím tak černě, když se podíváš jiným směrem, uvidíš úplně jiný obraz... mnohem hezčí, začínáme to chápat, ale to jen díky tomu, že jsme si osahali způsoby, které nikam nevedou a poznali jsme je...

09.05.2024 18:48:42 | Sonador

Když je to zdravé, tak to není sobectví, ale sebedůvěra. A té je málo u každého. Já to nevidím černě, ale kriticky. Ti, co mají aspoň trochu sebedůvěru se nebojí kritizovat, co je špatně...

10.05.2024 11:26:37 | Lighter

kritizuje dnes kdekdo, je to ta nejsnadnější a skoro nejpopulárnější věc - zaměřit se jen na to špatné, zveličovat to a nenabízet žádné řešení... to nemá se sebedůvěrou co dělat...
...realita ale není jednostranná, záleží na člověku kam zaměřuje pozornost... bohužel ale hlavně přesně tam, kde si potvrdí svůj světonázor... myslím si, že sebevědomý člověk se nebojí dívat i jinam a je připravený přiznat, že se třeba mýlí, a hlavně si je vědom toho, že svět vnímá skrze své momentální filtry a vzorce...

10.05.2024 20:44:33 | Sonador

Jasně, kritika je sice jednoduchá, ale měla by být analytická až k příčinám. Pak je možné lépe chápat, co by mohlo být řešením problému, který je obvykle složitější než se zdá...

Sebevědomí je tak zprofanované slovo, že se jím už moc neoznačuje to pravé zdravé, ale spíše přehnané sebevědomí, které se spíše blíží namyšlenosti.

13.05.2024 12:20:17 | Lighter

Ta nehájená společná hodnota je ovšem zřejmá vnějšímu pozorovateli, zatímco společnost své společné (konzumní) zájmy prostě nemá důvod hájit. Společnost funguje spokojeně, prospěchářsky dokonce sounáležitě a není co zlepšovat. Ale co upadá jsou "vyšší" hodnoty. Jako třeba "duše". Tomu termínu se nevyhneme a tím se od masy zásadně odlišíme - avšak zhyneme vinou globalistů spolu. Pro globalisty jsou obě skupiny (proroci a masy) k nerozeznání stejně neškodní a blbí... aby to zakončil optimističtěji.

09.05.2024 11:56:46 | Ezop

Souhlasím, zájmy konzumentů jsou ale ryzí individualismus, není na nich nic "sounáležitě" společného, ani společenského, natož hodnotově "vyššího". Pro mě je "globalisté" sprosté slovo pro ty, kdo dělají pro tupé masy konzumentů svůj "globální byznys". Bohužel jejich jediná dnešní hodnota je "profit"...

09.05.2024 12:17:59 | Lighter

... zdá se, že někteří zdejší diskutující se tváří, jako kdyby jich se ten všeobecný konzum netýkal a za všechno mohli "ti jiní"... pokud nejedí jižní ovoce, nekupují si každou chvíli nové hadry za hubičku, nenavštěvují fast food, mají jedno auto dvacet let atd, atd., pak mají pravdu a skutečně nepatří mezi ty jiné, kteří tenhle, podle nich marasmus, způsobili a způsobují...

10.05.2024 21:07:20 | mravenec

Popsal jsi mě správně :-), snažím se šílenství konzumu pokud možno nepropadat...

13.05.2024 12:11:38 | Lighter

Už jsem tisíckrát slyšel, že společnost je pořád stejná, všechno co se děje teď se dělo vždycky a je jenom dílem internetu a digitálního propojení světa, že se o tom teď víc ví a mluví. Nesouhlasím s tím obecně a tahle sebestřednost a upřednostňování vlastních zájmů nad zájmy komunity, nebo dokonce na její úkor, je rozhodně čím dál, nejen viditelnější, ale skutečně zhoršující se stav.

09.05.2024 11:34:24 | Žluťák

Díky. Každé heslo typu "společnost je pořád stejná" je zjednodušující. Obecně je to pravda, ale...Právě dnešní možnosti medializování všeho ukazují, že je to stále otázka míry. Jak je stejná, jak je odlišná od toho, jaká "společnost" byla...A jeden aspekt, který není stejný je "míra globalizace". Nikdy v historii nebyl svět tak globální, se všemi dobrými, ale i špatnými následky. Proto jsem se snažil vystihnout, že příčiny "zla ve světě" jsou v jednotlivcích, sobecky "sebestředných na úkor společnosti". Jak říkal Jiří Menzel, volně parafrázováno, "když jsou hajzlíci úspěšní, je něco špatně".

09.05.2024 11:54:02 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí