(demokracie tak či naopak)

(demokracie tak či naopak)

 

♪♪♪


Když většina lidí něco chce, nemusí to být ještě lepší než to, co nechtějí. Příliš často to bývá

naopak. Většina davu tomu totiž nemusí rozumět tak, aby se správně rozhodla.

V tom je nejhorší problém demokracie, problémem jsou lidé sami. Co je většina

lidí zač. Demokracie je totiž přesně taková, jací jsou lidé, kteří ji tvoří

a pomocí ní vládnou. Když jsou dobří a na úrovni, tak je dobrá

a na úrovni. Anebo úplně naopak.

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 30.12.2022
Přečteno 147x
Tipy 2
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím, že naprosto přesně to kdysi vyjádřil Masaryk: „Tož demokracii bychom už měli, teď ještě nějaké ty demokraty.“ Smutné ovšem je, že to bezezbytku platí až do současnosti.

30.12.2022 20:53:17 | Amonasr

Přesně tak, Masaryk to vyjádřil krásně.

02.01.2023 12:10:41 | Lighter

A do budoucnosti jistotně také:-(
Tam na druhé straně, v Duchovním Světě nás čeká lepší bydlo:-)

01.01.2023 16:46:44 | Jeněcovevzduchukrásného

Mně se líbí výrok - kdyby volby dokázaly něco změnit, už dávno by je zakázaly. Nic ale proti ní. Ne, že by byla dobrá. Je to jen nejlepší ze všech špatných variant, jak nás učili na právech. To jsem ještě nevěděla, co se tím má na mysli, to bylo po revoluci. Teď má národ letitou kocovinu z euforie. Mysleli jsme si, že bude kapitalistický blahobyt za socialistické peníze při socialistickém flákání se. Za mě má náš národ, ale celá naše civilizace, málo skromnosti. Nejsou hladomory, naše děti nemusí na frontu atd. A že politici kradou? To bylo vždy všude, jen my jsme si nějak mysleli, že se stane zázrak. A taky za socialismu nebyla NOVA. Tak jsme byli ušetřeni různých dojímavých scén z celého světa. Ale kdyby lidi na ty kanály plné výkalů ducha nekoukali, tak by zanikli. :-)

30.12.2022 15:00:17 | kozorožka

Ten anarchistický citát mám rád. Ale spíše je to o tom, že není koho volit. Nikoho, kdo by chtěl opravdu něco změnit k lepšímu. Myslím lepšímu obecnému, ne lepšímu pro zvolené a kšefty pro kamarády. :-) Nejlepší ze všech špatných variant je drsná ironie. Od právníka bych něco takového nechtěl slyšet, kdybych měl problém. :-) Ale jinak s tebou vlastně souhlasím. Lidé si hrají na úspěšné, ale vlastně to po revoluci nezvládli. Hlavně mentálně. Kdybych citoval mého starého otce, kdysi antikomunistu, tak jsme si sem pustili ze Západu všechno špatné! Nejen dobré, dodávám já. A nějak ten kapitalismus nezvládáme, navíc přišel globální rozměr byznysu, to už nezvládají ani státy, ani celá EU. Máme se zatím luxusně, ale bolí nás z toho hlava, když o světě začneme víc přemýšlet. :-)

30.12.2022 15:43:03 | Lighter

V demokracii o správnosti rozhoduje většina voličů, která sama říká, co je správné. Nemůže se tedy rozhodnout nesprávně ;) Fungovala by perfektně kdyby byla správnost důvodem, proč jde většina lidí volit.

30.12.2022 14:50:50 | Slav Milo

Správné ale ještě nemusí být dobré. Mafiánům se zdá správné něco jiného, než ostatním...:-)

30.12.2022 15:28:17 | Lighter

No jo no, všichni jsme jedna velká nespokojená rodina ;-) Ale máš pravdu, mělo by to být dobře správné.

30.12.2022 16:42:38 | Slav Milo

jsme v démon- kracii a tak to vypadá .)

30.12.2022 11:33:57 | xoxoxo

Přesně tak, to slovo demo(n)kracie taky rád používám. :-)

30.12.2022 15:28:56 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí