(demo(no!)kracie vítězí)

(demo(no!)kracie vítězí)

 

 

 

Není většího trapného ticha a zklamání občanského jako den po volbách.

Můžeme si za to VĚTŠINOU sami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 23.10.2017
Přečteno 705x
Tipy 6
Poslední tipující: piťura, Frr, Akyš
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mně se ten výprask zavedeným a už také pořádně zprofanovaným stranám líbí a ze svého okolí vím, že nejsem zdaleka sám - voličům s nimi konečně došla trpělivost, bylo podle mne víc než na čase. ODS už si katarzí prošla dřív, teď jsou na řadě další. Aspoň v tom tentokrát demokracie zafungovala docela hezky a sympaticky... (Nejsem přitom volič ANO a už vůbec ne SPD, aby si snad někdo nemyslel, že to je pravý důvod mé spokojenosti...) ;-)

23.10.2017 17:00:19 | Amonasr

Vidím to podobně, politická kultura je sice na dně, ale má to svá pozitiva. Uvidíme jaká, jestli se nějaká vláda vůbec složí. :-)

Na druhou stranu, volby nikdo nevyhrál, všichni prohráli. Málokdo si to uvědomuje. Získal někdo většinu ze všech voličů? Ne. Získal někdo většinu ze zůčastněných voličů? Ne. Jen 30%? Takže po přepočtu na celek pouhých asi 18%? Vždyť je to NEDEMOKRATICKÉ s tak trapně bídnou podporou chtít samolibě vládnout. Všichni zase prohráli, hlavně my jako občané. Jako v každých volbách.

24.10.2017 11:30:07 | Lighter

Nevidím v tom zatím nic nedemokratického. Nesdílím přesvědčení, že k vládnutí je nutná pohodlná většina, aby tak mohla směle válcovat všechny ostatní, kdo jí jakkoliv překáží. Ten letošní výsledek nutí všechny k hledání konsensu a kompromisu a v tom je podle mne velká šance pro demokracii - aby se partaje začaly konečně učit domlouvat, věcně si naslouchat a hledat přijatelná východiska (nejsem samozřejmě naivní, vidím v tom zatím jen šanci, nikoliv záruku). Tedy pokud to nedopadne jako opozičně smluvní vládnutí ODS a ČSSD, kdy šlo pouze o pro stát devastující dělení kořisti, jehož důsledky, včetně obludného korupčního prostředí, si neseme až dosud, a nebude jednoduché s tím něco doopravdy udělat... Takže uvidíme... ;-)

24.10.2017 11:43:33 | Amonasr

Ano, opoziční smlouva byla to nejhorší, co jsme zatím zažili. Ale jsi idealista, co se týká vyjednávání. Hledání konsenzu, programový průnik, kompromis? Demokracie končí volbami, po nich jde nekompromisně o mocenské zájmy a byznys. Teď už jednají obchodníci na nekontolovatelném trhu kapitalismu. Ne nejsem pesimista, jen realista. :-)

24.10.2017 11:55:04 | Lighter

Ano, to zní velmi realisticky :-)) Já si v sobě ale rád pěstuju špetku toho idealismu - co kdyby se náhodou někdy něco změnilo třeba i k lepšímu, proč o tom alespoň nesnít... ;-))

24.10.2017 13:59:45 | Amonasr

Hezké, ale žádné škatulkování mě příliš neomezuje. Užívám si škatulky skeptika, ale jsem spíše realista; nadávám na naivní optimisty, ale v hloubi duše bych rád byl idealista. :-))) Ono je asi dobré se na věci dívat z různých pohledů, neustrnout na jednom.

24.10.2017 21:58:28 | Lighter

Jo, naprosto chápu... Já se vlastně do jakéhosi strategického optimismu asi spíš podvědomě nutím - ono to pomáhá tak nějak líp a veseleji přežít... :-)

25.10.2017 11:16:26 | Amonasr

Máš pravdu, to je zřejmě nejlepší strategie. Aspoň je člověk víc v klidu a o to jde. :-)

25.10.2017 13:55:05 | Lighter

;-)

25.10.2017 22:14:37 | Amonasr

...uvidíme, čas ukáže.

23.10.2017 11:13:18 | Šípková Růženka

Čas ukáže všem záda, jako obvykle. Něco se možná změní, nikdo ale netuší jestli k lepšímu nebo horšímu. Obvykle k obojímu a jak pro koho. :-)

24.10.2017 11:31:27 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí