(mír je míra)

(mír je míra)

 

♪♪♪


Každá tolerance má svou míru; hranu, za kterou jít je začátek pohrdání sebou samým.

A stále slabošsky tolerovat věci špatné je přímo charakterová vada a zbabělství.

Zachránit si ale život tím, že se vzdám a smířím se i s nevýhodnými podmínkami,

je ten nejčastější důvod kompromisu,

základ mírových smluv.

 

 

 

Autor Lighter, 16.03.2022
Přečteno 282x
Tipy 5
Poslední tipující: mkinka, Amonasr, Sonador
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Každá tolerance nepříjemných názorů a nepřátelských postojů má svou míru; hranu, za kterou jít je začátek pohrdání sebou samým. Její mírou je čas, který střídá den a noc. Dokud spím, toleruju, ale jakmile se probudím zpříjemňuju a zpřátelšťuju si den. ;-)

22.03.2022 10:12:43 | Slav Milo

A stále ne jen na sobě slabošsky tolerovat věci špatné je přímo charakterová vada a zbabělství. Přičemž je potřeba si od boje se slabošstvím odpočinout vlastní nenávistí (zaháněním) svého vědomí, abychom se zotavili do druhého dne a mohli si dál uvědomovat milost svého bytí.

22.03.2022 10:03:43 | Slav Milo

Zachránit si ale život, čest a své slovo tím, že se vzdám po vzájemné domluvě s nepřítelem, kterého zatím nenávidím a smířím se i s nevýhodnými podmínkami, které časem upravím na oboustranně výhodné, je ten nejčastější důvod kompromisu, základ mírových smluv, které se obrací v upřímné přátelství.

16.03.2022 16:50:13 | Slav Milo

Řekl bych, že války končí mírem, úpřimným nepřátelstvím. Některé věci nejde zapomenout.

17.03.2022 17:58:17 | Lighter

Ano nejde, třeba nagasaki a hirošima.
Souhlasím, že končí upřímným nepřátelstvím, ale k čemu?

21.03.2022 13:30:09 | Slav Milo

K diplomacii mezinárodní je to nutné.

21.03.2022 14:28:57 | Lighter

Nepřátelství k mezinárodní diplomacii? Když jsou diplomaté hlupáky, kteří neumí svou práci pořádně dělat, pak je potřeba jim trochu pomoci, ale mě spíš přijde, že jakákoli válka končí upřímnou nenávistí k násilí, vraždám, mučením atd.

Z toho, co jsem četl a zažil si myslím, že člověk napřed musí mír doopravdy chtít. Dejme tomu se za něj modlit. Pak až k němu má skutečnou vůli. Nejde o to, co říká ústy, ale co si doopravdy přeje. Někdo může říkat že chce mír a přitom provádí genocidu svých vlastních občanů. Jiný může říkat, že chce mír a přitom sousedům vraždí nejen vojáky, ale i ženy a děti.

Jde o to mít k míru vůli a to v tomto světě bohužel funguje na principu zažívání opaku. Člověk musí zažít zlo, aby toužil po dobru, válku, aby toužil po míru, atd. I z toho důvodu, chce podle bible Bůh tento svět zničit a postavit ho na jiných principech. Jen doufám, že se mu to na podruhé povede ;-)

22.03.2022 09:14:35 | Slav Milo

I přes všechny řeči o spolupráci, přes všechny potřásání rukou, všechny úsměvy, všechny objetí politiků je mezinárodní diplomacie založena na nepřátelství, které je regulováno smlouvami o neútočení. Říká se jim eufemisticky Mír. I pračlověk si přece hlídal své teritorium a mocenskou hierarchii ve vlastní tlupě a mezi tlupami. Právě proto, že ti agresivnější se stále pokoušeli o to mít víc. Území nebo moci, to už je v lidském charakteru, nejsme mentálně lépší než kdysi. Proto se někdy cynicky říká, že lidská historie je stále historie válek.

22.03.2022 12:53:51 | Lighter

Jo tak,regulace nepřátelství. Ano docela si myslím, že to tak je. Ale zvažuju jestli se diplomati spíš neflákaj. Jestli neregulujuou příliš málo ;-)))

25.03.2022 06:46:23 | Slav Milo

Přesně tak.

25.03.2022 12:50:39 | Lighter

...tady se skoro shodnem;) jen douška - netolerovat vše je taky projevem opravdové lásky k bližnímu... nejde tedy jen o nepohrdání sebou samým, ale především tím druhým...

16.03.2022 13:25:44 | Sonador

Chápu jak to myslíš, je to přece otázka míry.

17.03.2022 17:56:54 | Lighter

to je pravda... pro mě to bylo důležité životní prozření...

17.03.2022 20:08:05 | Sonador

Někdo to rozlišuje, někdo nedokáže. Mírně řečeno nerozumí ničemu.

21.03.2022 14:27:03 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí