(nemoc zdravotnictví)

(nemoc zdravotnictví)

 

 

 

Zdravotnictví je vámi dobře placeno hlavně za to, jak dlouho a draze vás léčí, ne za to, že vás rychle a levně vyléčí!

 

 

 

Autor Lighter, 10.08.2015
Přečteno 625x
Tipy 7
Poslední tipující: Robin Marnolli, jitoush, Jort, Nikita44, Amonasr
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Perfektní! Naprostá pravda. sám mám podepřeno několika zkušenostmi svých příbuzných. nicméně...nesoudím všechny stejně...najdou se i upřímní doktoři...dnes jsou ale žel v menšině...

10.08.2015 23:17:26 | Robin Marnolli

Ano, souhlas. Pár těch "charakterních" poctivců se najde. Je to ze života.

11.08.2015 10:49:56 | Lighter

.....mně to připomělo pro mě docela sympatickou informaci,že tradiční
čínský lékař dostával odměnu od svého pacienta jen v případě,že byl zdráv...
......opravdu dost silná motivace k léčení a zdravému vychovávání k péči o své
zdraví.....Ji.

10.08.2015 20:16:35 | jitoush

Ano, tak by to mělo být i u nás, "podnikání s nemocí" ale vynáší víc. A máš pravdu, že prevence je jediná možná cesta (a výchova k ní), jak nebýt přinucen stát se dojným "klientem" ;-)))

11.08.2015 10:56:55 | Lighter

Myslím, že jsi tu úplně vedle. Nástupní plat lékaře po škole je nižší než plat kdejaké prodavačky a než je lékař vůbec dobře placený, jak tu píšeš, trvá to spoustu let. Štve mě, jak lidi pořád brblají, kolik mají doktoři peněz. Že mají piloti letadel spoustu peněz nikoho nepobuřuje, ale doktoři všem pořád leží v žaludku. Medicína je zatraceně těžká škola a ta následná odpovědnost za lidské životy se ani penězi vyvážit nedá. A zatím jsem se nikdy nesetkala, že by před člověkem dostala přednost farmaceutická firma. Naopak by se nad sebou měl zamyslet stát, nad tím, kolik peněz dává na zdravotnictví. Na některé nemoci existuje biologická léčba, která by mohla mnoha pacientům výrazně pomoci, ale jejda, máme kvótu třeba pět ročně, protože nejsou peníze. Hlavně, že jsou peníze na hokej a podobné pitominy. Ale o tom samozřejmě nikdo nenapíše. Zas jen to klišé, že doktorům jde jen o peníze. Promiň, ale tohle je úplná blbost.

10.08.2015 17:51:01 | iluzionistka

Já s tebou v podstatě souhlasím, je to jen rýpnutí do toho základního problému, protože když z lékařů udělali "podnikatele", začalo jít v první řadě o peníze. (Mediálně se upozorňuje jen na platy a kolik stát dává do zdravotnictví financí a kam "mizí".) A to je špatně pro léčbu pacientů. Nemoc a zdraví se stala trhem a ten "musí" být ziskový. To je pravý cíl systému, zdraví bylo odsunuto na vedlejší méně důležitou kolej. Z vyléčení pacienta totiž neplynou zisky.

11.08.2015 11:28:48 | Lighter

Pokud bychom hovořili o soukromém sektoru, tak ano, tam bylo skutečně zdraví odsunuto na druhou kolej, pro takové lidi je samozřejmě zajímavější, když to řeknu hnusně, udělat někomu prdel než přemýšlet nad léčbou pacienta v kritickém stavu. Tam to byznys je a je to leckdy fakt smutný. Ale je taky otazný, jak jsou takoví lékaři obecně přijímání ostatní lékařskou veřejností. A řeknu ti, že nijak dobře ani vlídně. Mně tady šlo pouze o to paušalizování, je-li to jak píšeš, pak souhlasím.

11.08.2015 13:22:28 | iluzionistka

Na tom je založen nejen systém lékařské péče, ale zejména farmaceutický průmysl a jeho skvělá prosperita - mnozí lékaři slouží dokonce bezprostředně spíš zájmům farmaceutických korporací (jsou jimi všemožně upláceni) než svých pacientů ;-)

10.08.2015 17:05:03 | Amonasr

Ano, byznys je byznys, ten vládne "lékařskému průmyslu". Chudáci ti poctivý lékaři, co se nepodřídí.

11.08.2015 11:42:28 | Lighter

Když už mluvíme o uplácení, tak jde většinou o to, jestli od dané účinné látky lékař předepíše ten nebo onen generický přípravek. Ale na zdraví pacienta to žádný vliv nemá. A rozhodně to neprodlužuje léčbu.

10.08.2015 17:54:55 | iluzionistka

Milá iluzionistko, nevnímám ten aforismus jako přímý útok na všechny lékaře - jistě i v tom, co píšeš (i výše), je spousta pravdy. Poněkud obecněji to vnímám spíš jako Lighterův správný postřeh, že systém lékařské péče u nás je místo na vyléčení pacienta postaven na nákladovém principu – čím víc výkonů se vykáže, tím pojišťovny víc zaplatí. Ovšem to by bylo na dlouhou diskuzi a nebylo by asi úplně snadné najít efektivní systém, který by odměňoval podle výsledku (t.j. zdraví) a ne podle nákladovosti (t.j. nemocnosti) – tím se ovšem na té absurditě v odměňování z hlediska pacienta nic nemění, není to však vina lékařů.

Jako medička ale jistě víš, kolik pseudokonferencí farmaceutické firmy pořádají pro lékaře, kteří předepisují jejich drahé léky – ve skutečnosti se nejedná o vědu, ta je pouze zástěrkou, ale o drahé dovolené pro ochotné lékaře. Kdysi se tomu mohutně věnovala média, farmaceutické firmy se začaly chovat sofistikovaněji, aby to tak neřvalo, ale systém, pokud je mi známo, běží vesele dál. Měl jsem také možnost v závěru života své mámy sledovat, jak jí různí specialisté vnucovali všelijaké nesmyslně drahé léky či „potravinové doplňky“, které jí nijak nepomáhaly. Kupovala si je kolikrát přímo od nich v ordinaci, i když víceméně věděla, že jsou to vyhozené peníze a pro důchodkyni i poměrně značné částky - nechtěla lékaře „urazit“ anebo si říkala, co kdyby. Parazitovat na strachu nemocného starého člověka je přece tak snadné. Netvrdím, že se tak chovají všichni, těžko by se zištný úmysl i prokazoval, ale zase tak úplně zanedbatelně málo lékařů, kteří se k takovým praktikám kvůli dodatečným vedlejším příjmům uchylují, také myslím není. Snad jí tim zdraví nezhoršili, ale z morálního hlediska to považuju za vadné – od lékaře tím spíš. Lékař by měl léčit a ne obchodovat s léčivy.

Jako každý aforismus, i tento by měl být brán s odstupem a nadhledem, např. MUDr. Hnízdil by ho možná tak úplně negativně neviděl ;-) Já jsem se v životě setkával spíš s poctivými lékaři a věřím, že je jich stále většina, ale i jim rád do očí s úsměvem tvrdím, že je lepší se jim vyhnout a že existují pro člověka přijatelnější cesty, jak si chránit zdraví, než je zrovna polykání prášků. Většinou se tomu spolu zasmějeme a místo prášků se dohodneme třeba na upravení životosprávy nebo větším pohybu – zatím se mi to vyplácí a farmaceutické firmy jsem tak už o nějaké drobnější zisky s chutí sám připravil ;-))

10.08.2015 18:36:42 | Amonasr

Ano, skvěle jsi to popsal, mám dost podobné zkušenosti. ;-) A nadhled je potřeba, nejde přece jednou větou vystihnout všechny možné nuance problému.

11.08.2015 11:48:23 | Lighter

No já to vnímám trochu jako útok na lékaře, protože je toho v poslední době jak hub po dešti. Ono je totiž strašně jednoduchý říct, že ze všeho máme prachy a že léčíme pro prachy, protože většina lidí, co s medicínou přijdou do styku jen jako pacienti, do toho vůbec nevidí a nevidí ty starosti kolem pacientů a úsilí, jaký na jejich léčbu ten doktor musí leckdy vynaložit.

Nicméně souhlasím, že asi jsou lékaři, jaké popisuješ, já se sice zatím s žádným takovým nesetkala, ale může to být tím, že jsem zejména v nemocničním prostředí a tohle se týká spíše soukromé sféry. Prostě i doktoři jsou jen lidi a jsou mezi nimi vychytralci a podvodníci jako mezi jakoukoli jinou profesí.

A taky souhlasím, že je lepší, když člověk žádný pilule brát nemusí a že farmaceutický firmy jsou parchanti. Ale tady je to podáno jakože ti špatní jsou zejména lékaři. A doba konferencí pokud vím už docela pominula, nebo to aspoň není už tak, jak to dříve bývalo. A běžný nemocniční lékař se k tomu prakticky nedostane, zase jde spíše o soukromou sféru.

Ale asi je celkem zbytečný o tom vést nějaké diskuse, každý zřejmě máme svůj názor, což je v pořádku :)

10.08.2015 22:27:55 | iluzionistka

Nezpochybňuji náročnost snahy o léčbu pro lékaře, vím jak jsou lidé špatní pacienti! O špatném přístupu ke svému zdraví jakbysmet. Mám pár kamarádů lékařů, hlavně z nemocnic, tak tě chápu. Myslel jsem tu kritiku asi víc na soukromníky, to jsou ty horší případy. O farmaceut.průmyslu ani nemluvě. Celý ten "systém" zdravotnictví nevyjímaje. Takže je to trochu zjednodušelé, promiň. Možná bych mohl místo slova "lékař" dát "zdravotnictví", na smyslu kritiky by to nic neubralo, naopak ho rozšířilo..;-) Dík za diskuzi tobě i Amonasrovi.

11.08.2015 12:04:12 | Lighter

Blbost,blbost,blbost.Člověk neznalý věcí!

10.08.2015 16:57:54 | Limun

Dobře. Každý má svůj názor,, ale chtělo by to podložit fakty, aby byl "pravdivý". Jestli o tom víš víc, poděl se o zkušenosti.

11.08.2015 11:13:41 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí