Moderní doba

Moderní doba

Anotace: pořád je proč být naštvaný, bezradný, otrávený...

**

Peníze, money, děnky,

Získat, dostat, najít,

vydělat

Zoufalost…

Ukrást

 

Nač ?

No – utratit, ztratit…

Zaplatit

Být okraden

zoufalost…

 

Auta, letadla, supervlaky

Telefon, internet

Jezdit, lítat, volat,

spěchat...

Nespat

 

Stávka na letišti

zácpa na dálnici

zpoždění na železnici,

havarie autobusu

Stát, čekat,

zuřit, vztekat…

 

Mrtvice, infarkt

 

Stojí to za to ?

Autor aravara, 13.09.2019
Přečteno 516x
Tipy 19
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

29.01.2020 17:32:57   aravara

V mém chápání nejsou špatní (tihle) - spíš zabloudění a svedení falešnými proroky a taky iluzorními cíli.. Ten povýšenecký šmejd si nezaslouží poetického zpracování... (:-D

líbí

27.01.2020 10:03:42   jenommarie

Tohle ani ne, do této doby je umění naučit se tam vložit i ty mnohem mnohem lepší, které za to stojí, ale vždy je to každého volba a jeho život, to se nezměnilo. ^ST^ ;-)

líbí

27.01.2020 16:36:33   aravara

Tady si možná trochu nerozumíme - to není o době, ale o lidech v této době...

líbí

27.01.2020 22:42:15   jenommarie

Aha, přesto myslím, že jsou i v této době výjimky. Hlavně mladí se zájmem, ty jsou stále.
I tato doba je má.
Jsou pro ně dveře otevřené,
tím i možnosti si vytvořit názor. ;-)
Ale chápu to jako určité shrnutí

líbí

21.09.2019 14:35:39   Now

Vytvořili jsme si spěch, protože jsme zapomněli být trpěliví. Pohodlí jako výhru lenosti. A odcizení neb jsme opustili život v souladu s přírodou. Jen těžit a brát dokud studna nebude prázdná a pak se pobít o poslední kapku.

líbí

21.09.2019 21:30:42   aravara

Bohužel je to naprosto přesné... chtění mít je vlastně i příčinou válek... Dík.

líbí

20.09.2019 20:12:33   aravara

Děkuji vám všem ještě jednou najednou... mně samotnému to později přišlo až příliš zkratkovité...

líbí

18.09.2019 07:36:18   JSJ

...P.S. a pořád je proč být radostný - dokud tu jsi..:)

líbí

18.09.2019 08:56:53   aravara

Souhlas... je to jen obraz - žádné zoufalství. Toho se buď zúčastníš - nebo nikoli. O nic jiného nejde...

líbí

17.09.2019 22:42:15   Špáďa

Říkám pořád:
Dokaď to stojí, tak to za to stojí. Rovněž lepší stát v zácpě než zácpa ve mně.
A ostatní, co popisuješ, je daň z civilizace.

líbí

18.09.2019 08:59:49   aravara

Ono to za to stojí i když už to nestojí. Jenom se posunou priority a může mít člověk radost i z něčeho jiného, než stálé erekční pohotovosti (:-D

líbí

14.09.2019 08:20:16   uživatel smazán

Myšlenka a pointa se mi líbí. Název je pěkný, i když stejný jako slavný Chaplinův film stejné tématiky. Uvnitř asi šlo dát lépe symetricky tu "zoufalost" a místo "nač" bych dal "proč".
Básnička těmi infinitivy věrně vystihuje hlavní problém civilizace dostatku, kdy se možnosti mění v povinnosti, nicnedělání a pohodlí v neurotický spěch, který nás až zničí.
Aravaro starý brachu, dílo se mi tematicky hodí do sbírky literu tak jestli nejsi proti to tam dám.

líbí

14.09.2019 08:37:40   aravara

Hm, na Chaplinův film jste mi přivedli až vy, zde... při psaní jsem si tu souvislost vůbec nevybavil. Jinak - co je libo... píšu pro všechny, každé použití tu hříčku zhodnocuje. Dík...

líbí

13.09.2019 19:38:55   uživatel smazán

Když si to tak čtu, tak bych řek, že to stojí za tu srandu ;-)

líbí

14.09.2019 08:39:40   aravara

Ano, taky si myslím, že další šanci už nebudeme mít... osobní život, život jednotlivce nemá kontinuitu.

líbí

17.09.2019 11:14:01   uživatel smazán

to nevím jestli život, nebo bytí v něm, ale možná nás čeká bytí třeba ve věčnosti ;-) A pokud ano, jsme tu všichni adepti věčného bytí, a toto naše živobytí je jen přechodný stav, pokud se nám ovšem nepodaří vstát z mrtvých. ;-)))

líbí

13.09.2019 18:31:00   šerý

Dovolím si. Tohle téma nejde rozebrat do několika odpovědí! Vždy zde bude pohled majetných a dál mladých pragmatiků versus selských a starých moralistů. Myslím, že vše co lidstvo k důstojnému a pohodlnému životu potřebovali už máme. Nic by se nestalo kdyby se pokrok "zpomalil" na jednu třetinu. Nic by se podstatného nestalo a svět nechudl a nehroutil se! Téměř vše nového-pokrokového, už cílí jen k lidskému pohodlí a k udržování tempa zisku!!
Oproti tomu už téměř nedokáží spolu dlouhodobě žít národ s národem, muž s ženou. Absolutně se vytrácí lidská logika a přibývá chamtivost! Takže penicilín tu máme (lěčiva ať mají svůj vývoj.) Automaty-od praček, myček, vysavačů, eskalátorů, dveří na foto buňku atd. taky. Už tolik nohy nepoužíváme a většinou k chůzi do auta k přesunu se z objektu do objektu" a zpět. Budeme prý bydlet a osidlovat vesmír. Jezdit tam na dovolenou... je to už za rohem a ta pokroková nezbytnost je konečně zde.
Můj kamarád do Čr. lítá ze stesku každých pět neděl letadlem z Londýna, jak regio meziměstskou dopravou. Jednosměrná srpnová cesta, za sedm stovek - super, ne?

Tak a už jsem v tom! Dalo by se psát na mnoho stran. Ale moralizování lidi otravuje a prý nechtějí zpět "na strom." No lidstvo se dočká až se Země naštve. Hmm, jen aby zde vůbec nějaké stromy byly.
Díky za odvahu, Aravaro.

líbí

14.09.2019 08:41:56   aravara

Spíš nápad, než odvaha. Ta analýza je dokonalá a já ti za ni Ď!! Každé slovo bych pocínoval... Jak píšu: Ď!!

líbí

13.09.2019 14:49:31   A42

Stojí to za to. Např. když si na ten infarkt přivoláš mobilním telefonem včas záchranku, když na angínu si vezmeš antibiotika, když nepíšeš brkem, ale propiskou, když si můžeš s kamarádem v Austrálii on-line pokecat, když můžeš vložit báseň na server, když... myslím, že víš. ;-)
(Jinak jsem si vzpomněla, jak ve Třech mužích ve člunu mluví Jerome Klapka Jerome o uspěchaném 19. století.)

líbí

14.09.2019 08:47:41   aravara

Máš pravdu: na život se dá koukat z dálky jako na celek a je to prima, když si uvědomíš, že ti jsi ta šťastná spermie z miliard. Jakmile ho však podrobíš sebepovrchnější analýze naskakují otázky a odpovědi - a někdy dost různé... Já právě už začínám sčítat plusy a minusy, ale přesto mám ze života dobrý pocit... tak jsi to - asi - myslil?

líbí

15.09.2019 19:27:10   A42

Myslela jsem to tak, jak jsem to tu napsala.

líbí

16.09.2019 12:26:21   aravara

Jasan, to je tvé plné právo a: i trochu jednoduchého antagonizmu mi nevadí, ale snad připustíš, že píši o něčem maličko jiném. Řekněme o kmenu - a ty (sice správně a pravdivě) o větvičkách a listech... ale samo - i za to dík: dobrý komentář i v tomto případě podporuje dílo i autora.

líbí

16.09.2019 13:55:54   A42

Nemyslím, že je to tak moc o něčem jiném... nakonec i pračlověk se stresoval, jestli mu vyroste ta nová odrůda dvouzrnky, co má od souseda výměnou za prasečí kůži.
Život je složitý tisíckrát jinak a pořád stejně. ;-)

líbí

13.09.2019 13:33:16   Krahujec

Konzumní společnost versus smradlavej kapitalismus.Vždy jsem uctíval vyváženost.Ta tu zřejmě neexistuje a veškerý svět, bytí...ubírá se do zaniknutí-lidství- vztahů-přirozenosti-štěstí.Mnoho lidí, stávají se stroji a vydělávají, aby uspokojili -SVÉ POTŘEBY....Ovšem vlastně nikdo neví, proč se to tak děje?U těch, kteří mají děti, bych to chápal, ale ten, kdo se zabejvá materiálnem a touží po věcech...Ale s tím se zřejmě musíme smířit.

líbí

14.09.2019 09:01:00   aravara

Směřuješ k tomu, co já ve své nicotnosti předvídám: člověk se jako druh zničí a ještě není vyloučeno, že zničí i planetu, na které žije. Člověk začal být blbcem, když poprvé vzal do ruky špičatý zlomený klacík a píchl do něčeho živého. Pak už evoluční program z něj udělal zabijáka a nakonec zabijáka svého vlastního druhu... Možná, že je to vývojová linie toho, kdo na Zemi naimplantoval život... říkejme mu dál Pán Bůh. Jediný pro celý Vesmír - jen oddělené skupny různobarevných lidí si ho přivlastnili a další jeho jména a variace prohlásili za kacířská, ba nepřátelská. Člověk je vůl...

líbí

13.09.2019 13:28:02   Frr

...kdy až člověka napadá otázka, která je od začátků nasnadě ? :-D*

líbí

14.09.2019 09:10:00   aravara

Veršovánky na svatby, narozeniny, promoce a jiné významné příležitosti jsem na objednávku psal už na průmyslovce (1952 - 6). Začátky mé tvorby, které se zdráhám říkat poezie, začaly až 7. 12. 2005, kdy jsem poprvé vlezl na literární server hledat jednu autorku. Našel jsem ji a nejen ji. Začal jsem psát a tu - paralelně s tím jsem začal vnímat vedle souvislostí i protiklady, nedostatky a blbosti... Jestli se mi podařilo odpovědět? nevím...

líbí

13.09.2019 13:25:35   Lighter

Já si vzpomněl na Chaplina a jeho gagy v Modern times, dík...:-)

líbí

14.09.2019 09:12:54   aravara

Už to tu někde píšu: tuhle souvislost jsem si vůbec neuvědomil, ač samozřejmě ten film s Charliem jsem viděl za život asi třicetkrát... poprvé 1946...

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel