Myslet srdcem

Myslet srdcem

 

Tvá mysl je tvým pánem

Však srdce také máš

Uvidíš pak krásný svět

Když se srdcem podíváš

 

Tisíc má podob láska

Láska je však jediná

Jí se všechno rodí

Jí se život počíná

 

Celým tvým životem

Tě láska v skrytu doprovází

Nemůže být šťasten ten

Komu láska v srdci schází

 

Ať jsi sluha nebo pán

Stejný osud je ti dán

Lásku nemít nebo mít

Láskou žít či bez ní smutný být

 

I když se klidně můžeš

Za svůj rozum se skrýt

Bez pocitu lásky

Nelze šťastně žít

 

Můžeš se klidně hněvat

A psát o tom básně

Nám v lásce je to jedno

Nám je prostě krásně

 

 

 

Autor kozorožka, 04.05.2023
Přečteno 421x
Tipy 13

Poslední tipující: Anfádis, BArBArKO, ukrytá v máku, Psavec, Kan, Koala, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

30.07.2023 07:55:39   BArBArKO

Pěkná myšlenka-Když se srdcem podíváš

líbí

30.07.2023 17:26:10   kozorožka

Ano, ale rozum do toho furt kecá :-). A ještě ke všemu má občas pravdu. Jak se v tom má jeden vyznat (natož dva) :-)

líbí

05.05.2023 09:39:50   Admirál

Obdivuji všechny autorky,které umí na téma lásky psát. Já k nim nepatřím. O lásce mi to opravdu nejde. Tento text se mi líbil, je napsán upřímně.

líbí

05.05.2023 11:04:01   kozorožka

Děkuji za ocenění. Je to tak. Báseň je obraz duše, čím člověk zrovna žije ;-). Každý umíme něco, každý máme své limity. Každý hledáme, co “je naše”. Já to našla až po padesátce :). Nikdy není pozdě být sám sebou. Těší mě těšit, ještě jednou ti děkuji.

líbí

05.05.2023 01:05:54   Ovaleš

Zamilovanost trvá nanejvýš 3 roky. Potom to je již jen zvyk a neochota něco měnit. Tak, zkazil jsem vám to :).

V té předposlední sloce (a nechcu autora jakkoliv podcenit) je možná nezamýšlená změna výrazu kvůli tomu že je použito "Bez pocitu lásky" namísto "Bez pocitu Lásky", ovšem mě tak báseň příjde mnohem hlubší (i když trochu méně koherentní), protože znám lidi kteří dokáží žít bez "Lásky" k lidem, ale lásku stále znají. Pokud to bylo zamýšleno, tak na to chci jen upozornit jako na zajímavý bod.
Děkuji že jste přišli na můj TED talk.

líbí

04.05.2023 19:38:17   ukrytá v máku

Láskyplných veršů není nikdy dost :)!

líbí

04.05.2023 19:39:00   kozorožka

Ano. Díky :-)

líbí

04.05.2023 16:55:09   Koala

Láska - věčné vděčné téma. Je to poetické odpoledne.
Příjemné dílko.

líbí

04.05.2023 19:40:00   kozorožka

Ano, dík. Od toho je Liter, že. ;-)

líbí

04.05.2023 13:01:17   mkinka

Ráda jsem četla.

líbí

04.05.2023 14:23:37   kozorožka

Děkuji ti Jíťo, jsi duše citlivá ;-). Měj krásný láskyplný den :-)

líbí

04.05.2023 21:18:02   mkinka

Ty též vše dobré.

líbí

04.05.2023 11:59:08   uživatel smazán

Tohle je zajímavé, dokonce jsi dala všechno do jedné "básně", co jsem ti tak trochu vytýkal. Zní to fakt už moc zájmenově láskyplně .) Neříkám, že to tak necítím, že to nemám nějak podobně, ale pro mě je to slovní a slohový horor .)

líbí

04.05.2023 12:12:39   kozorožka

To věřím :-))). Šlo mi zde hlavně o sdělení, forma je zde úplně vedlejší. Je to jakýsi manifest mého současného vnímání světa. Rozum je jen nástroj. Cítění, srdce, je to, proč tu jsme. Pomůže rozum ke štěstí? Jako nástroj snad. Ale sám je bezcitný. Je chladný. Smysl života ti nenajde. Ten dá srdce. Ale to se člověk musí podívat do sebe, do srdce, po čem touží. Rozum tě jen bude děsit a varovat.

líbí

04.05.2023 12:19:04   uživatel smazán

O tom bychom se mohli pobavit, když ty i lidé pokládají rozum(i logiku) za chladnou. Proč? Protože si ji takovou udělaly. Kdyby celý život nebyla formována do těchto úrovní a rozměrů, nemusela by být zlý sluha, je zlá, protože je zlý páníček .)

líbí

04.05.2023 12:25:21   kozorožka

Samozřejmě že rozum je takový jaký jeho pán. Ale člověk který žije více rozumem než citem prostě furt zvažuje a méně cítí, méně prožívá. Žila jsem vtom skoro 50 let. Znám to dobře ;-)

líbí

04.05.2023 12:27:50   uživatel smazán

Stejně si myslím a domnívám se, že moudrý člověk dokáže obojí. Myšlenky jsou hmotné, tudíž mají i význam citový, jen je správně pochopit a pozorovat. Je jasné, že běžní lidé vůbec neví, co to je a o čem tu píšu, ale tak to je .)

Dám zase příklad, který nebude jen tak někým pochopen.
Sedí stařík u krbu
a sleduje myšlenku.
Cítí, něco cítí,
když vzpomíná...
Je to síla myšlenky,
vzpomínky
nebo síla srdce?

líbí

04.05.2023 14:12:33   kozorožka

Ano, jistě to musí, mělo by být obojí. V souladu. Ale o co člověk usiluje, je přeci štěstí. A to je cit. Proto je podle mého cit významnější. Dám příklad: jeden můj děda v 88 měl rakovinu, a přesto byl spokojený, když ho zrovna nic nebolelo. Tchán, 81 let, je nešťastný, protože se bojí, že za chvíli na tom bude zdravotně hodně zle a mrzí ho, že si nepořídil dřív zbraň, aby se v nejhorším zastřelil. Nemá žádnou vážnou nemoc. Děda prostě žil, ze dne na den, zatímco tchán se topí ve svých myšlenkách. Říkám mu, dělej co tě baví a neřeš, co bude. Nejspíš zemřeš, ani si toho nevšimneš. Mozek furt něco řeší. Srdce žije. Ale vskutku je třeba používat oboje. Ale dnešní doba je moc racionální, proto je podle mého dobré na to upozornit. ;-)

líbí

04.05.2023 14:15:57   uživatel smazán

Příklad iracionálního chování, nezdravé mysli a podle toho funguje tělo :) každý normální člověk se bojí, že zemře v bolestech, to je asi normální, ale aby tomu podřídil život, tak to asi ne, leč se to děje. Nicméně jsem odkazoval na jinou stránku věci .)

líbí

04.05.2023 14:22:46   kozorožka

Psal jsi: moudrý člověk dokáže obojí. Říkám: ano. Stačí? :-)

líbí

04.05.2023 14:26:17   uživatel smazán

moudrých lidí je jak máku .) nicméně má poesie v próze byla směřována na ten problém, zda člověk může cítit i pozitivní myšlenku(debatu o tom, zda je to možné vypustím), nikoliv jen srdce, či duše, prostě to .)

líbí

04.05.2023 14:30:46   kozorožka

Já myslím že ano. Myslím že hodně myšlenek má pozitivní nebo negativní náboj. Upřednostňuji ty pozitivní. Proto se nedívám na zprávy apod.

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.4 ⋅ Facebook ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel