Naše peklo

Naše peklo

Anotace: Na obranu Jardy Duška

 

Je třeba říct pravdu zlou

Naše média naším peklem jsou

A nelze toto nevidět:

Naše média, to je náš svět

Zde končí všechna legrace

Náš svět je samá negace

Ďábelských médií dílo

Smutek, hněv a frustrace

Lež s davy vyřvává a tančí

Pravda v koutě sedí

Sama a v tichém pláči

Média nás nutí k zlosti

V honbě za sledovaností

Vědí dobře, co nahněvá lid

Vědí oni, co tím činí?

Když chtějí lid více rozzuřit

Dobře tuší, co by rádo

Za oběť chtělo tupé stádo

Předhoďte oběť tupému davu

Vrhne se na něj a urve mu hlavu

Jaké on provedl hrozné činy?

Stačí jen jeden, je prostě jiný!

Když se nebojí za svou pravdou stát

Musí pak hlavu na špalek dát.

Proto říkám zas a znova

Dejte druhým svobodu slova

Hloupá média nechte být

Zkuste v klidu sami sebou být   

 

Autor kozorožka, 19.07.2023
Přečteno 247x
Tipy 26
Poslední tipující: BArBArKO, Dejvis, Iva Husárková, marketkova, MatyhoZmaty, Marten, Marťas9, Psavec, Lioness, kudlankaW, ...
ikonkaKomentáře (71)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

výrok pana Duška o rakovině je nebezpečný nesmysl - přičemž nezpochybňuji svobodu slova - ve jménu všech lidí, které jsem milovala a kteří zemřeli na rakovinu, mých dvou kocourků, kteří ve 12 letech odešli za duhový most, Matýsek na rakovinu kostí, Tomík na progresivní maligní lymfom...

21.07.2023 04:48:34 | Iva Husárková

Dokážu pochopit, že to působí necitlivě. Je to ale vytržené z kontextu, jak bylo řečeno. Podstata věci není urážlivá ani negativní, a to, že člověk může své zdraví velmi ovlivnit svým přístupem, nejen k tělu, ale hlavně ke své duši. Souvislost mezi psychikou a nemocí je obecně známá. Jen záleží na míře významu, jaký se tomu dává. Za mě je horší, když řekne lékař, s tím se nedá nic dělat. Pokud tomu pacient uvěří, sám si přivodí špatný konec. Placebo efekt je běžně známý, ale stejně funguje nocebo efekt. Placebo efekt se dnes zesměšňuje a nocebo podceňuje. Slovem lze ale zachránit nebo taky zabít. To je dobré vědět.

21.07.2023 06:54:57 | kozorožka

souhlasím, že jeho výrok je vytržený z kontextu. nezpochybňuji placebo efekt. souhlasím, že člověk může své zdraví ovlivnit svým přístupem. souhlasím se souvislostí psychiky a nemocí. narodili jsme se ale zcela závislí na okolí, osudu, okolnostech. pan Dušek může chodit v sandálech a nebrat atb, ale radit někomu, aby se tak choval, by neměl. radit někomu zcestné věci je nebezpečné. ve vztahu k rodičům na dětském onko oddělení jsou jeho slova bezcitná. pokud někdo žije v klidu a bez nemocí, má kliku. nemyslím si, že pokud lékař oznámí konec a pacient tomu uvěří, musí to tak být. souhlasím, že pokud někdo ze své vůle vzdá život a nemá už sílu - tatínek měl rak moč. měchýře. ze své vůle přestal jíst a tělo nemělo sílu bojovat. krásný den, Veru.

21.07.2023 07:10:22 | Iva Husárková

Rozumím ti Ivo. Já zde vůbec nemluvím o vědomém rozhodnutí, a myslím, že Dušek taky ne. Naše nevědomí má ohromnou moc. Ve všech oblastech života. O tom je biblické Bože odpusť jim, neboť nevědí, co činí. A také věř, a víra tvá tě uzdravila. Samozřejmě je to složitější, ale princip je takový: čemu věříme, tedy o čem nepochybujeme, to žijeme. Ať je to pěkné nebo špatné. To je moc naší mysli, které jsme si málo vědomi. Proto zklidnění mysli může změnit život. Ale bohužel i naopak. Také se měj krásně Ivo, A buď veselé mysli - je to půl zdraví, že :-)

21.07.2023 07:51:31 | kozorožka

:-))*

21.07.2023 11:34:21 | Iva Husárková

Viděl jsem rozhovor s ním. Je to zajímavý člověk se zajímavými názory :)

20.07.2023 10:32:47 | MatyhoZmaty

Ano

20.07.2023 10:38:50 | kozorožka

myslím, že těm lékařům jde hlavně o to, aby někteří inteligenčně stydlivější občané nezavrhovali léčbu proto, že si z Duška vyrobí nějakého guru, který jim radí, že proti raku je nejlepší veselá mysl... což se určitě stává a stane, lidi jsou divní... protože do té pozice se on v pořadech staví a lidi neustále vyhlížejí "spasitele"...

19.07.2023 21:46:09 | ZH

...Každý je zodpovědný za svůj život,jen on sám....může vyslechnout mnoho protichůdných náhledů a názorů,ale vposledku se musí rozhodnout naprosto sám....a hučet to může zprava i zleva.....někdy to není jednoduché....ale vzít to přes sebe je jediná možná cesta.....Ji.

19.07.2023 22:02:20 | jitoush

Ano, lidé vyhlížejí neustále spasitele. Chtějí, aby se někdo o ně postaral. Nejlépe zázračně. Kdo by to nechtěl. Ale každý by se měl primárně o sebe, své zdraví a duši, starat sám. Kněží v bílých pláštích podají prášeček, hezky papej a nečti příbalový leták, a ono to bude dobrý (nebo taky ne)... A proč by proti raku nebyla nejlepší veselá mysl? Nemá vedlejší účinky. Léky taky můžou pomoci, někdy a někomu. K tomu mě napadá výrok Miloše Kopeckého: medicína je dnes tak pokročilá, že nikdo neumře bez lékařské péče.

19.07.2023 21:58:33 | kozorožka

No máš slovy Kopeckého díl pravdy.
Tuším, že to byl slovutný neurochirurg Beneš prostřední, který říkal, že v mnoha případech je lepší neoperovat. Bral do úvahy řadu faktorů. Kdysi odmítl operovat i svého tchána který měl údajně nález na mozku a bylo mu okolo 80 let.
V USA na to jsou statistiky kolik lidi umře po některých typech zákroků. A nešlo o jednotky procent.

Ahoj

19.07.2023 22:48:40 | kudlankaW

..Přesně,jak jsem si myslela,omrkla jsem si ten inkriminovaný rozhovor,je tam jen zkrácený,jeho celá verze je jen za úplatu.....tedy určité věty,co tak dráždí, jsou vytrženy z kontextu.Samozřejmě,že kontext je ještě obsáhlejší,než jen tento celý rozhovor.....jen jsem si vzpomněla na Duši K,kterou J.D.dělal s Vladimírem Kafkou,který pomáhal lidem,aby byli sami schopní slézt hrobníkovi z lopaty a byli tam přítomni i lidé vyléčení z těžkých rakovin ....je toho více.Nemám ambice to hodnotit,posuzovat či odsuzovat atd.,J.D.rozumím,ale onoho moderátora,který ani o mnoha záležitostech nemá tucha,spíše podezírám z obyčejného marketingového
tahu,aby získal více platících posluchačů,aby na sebe strhl více pozornosti....v závěru zkrácené verze J.D.říká,že si je vědom,že někteří mohou s tím,co říká prostě různě manipulovat,vytrhávat z kontextu....a ejhle,už je to tady.....každý jsme někde a chápeme věci tak,jak jsme k nim dorostli,to je naprosto v pořádku.......byl vyslán určitý signál a každý jej dešifruje po svém.....takže té hysterii nemá cenu věnovat pozornost....ta to jen přiživuje,........Ji.

19.07.2023 21:17:07 | jitoush

Je to tak, jak říkáš. Ano, nemá cenu věnovat té hysterii pozornost. Spíš jde o to uvědomit si, jak to celé funguje. Kvůli tomu jsem to psala.
A souhlasím, Kafka byl skvělý člověk.

19.07.2023 21:27:37 | kozorožka

https://www.stream.cz/cestmir-strakaty-podcast/dusek-vim-ze-jsem-trapnej-a-pro-lidi-blazen-je-mi-to-jedno-zijeme-ve-sneni-a-mame-nekonecna-tela-64644625#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

19.07.2023 21:26:00 | stormeater

...To je ta zkrácená verze.....a platit Č.S.nebudu,abych si to poslechla celé...

19.07.2023 21:39:05 | jitoush

omlouvám se za zbrklost, zdálo se mi, že je toho dost na to, aby to bylo celé...když jsem se proposlouchal ke konci, zjistil jsem to...

19.07.2023 22:08:40 | stormeater

...Nic se neděje...ten konec je právě velmi "šikovně"narafičen,to musí prohlédnout snad každej.....a to já se té mediální masírce zcela záměrně vyhýbám.....Ji.

19.07.2023 22:12:38 | jitoush

přesně tak...je evidentní, že jde o klasickou letní okurkovou pseudoaféru...nezaráží mě, že to jede žurnalistická žumpa, zarážející je jen fakt, že se toho účastní ministr české vlády

19.07.2023 22:52:43 | stormeater

...bulvár je peklo...;-)mediální vládní nejvíc...

19.07.2023 20:38:24 | Marten

Je to tak :-)

19.07.2023 20:39:20 | kozorožka

Jak píšeš vypnout media
a raději zajit na komedii do kina.
Misto zpráv v rádiu pustit si hudbu, zpívat a tančit, až z toho zhubnu.

19.07.2023 18:48:44 | Marťas9

Ano :-)

19.07.2023 19:21:42 | kozorožka

Jejda, to bych potřeboval;)))

19.07.2023 18:50:50 | stormeater

Co ti v tom brání? :-)))

19.07.2023 19:21:32 | kozorožka

asi moje tlusté já...drží se zuby nehty, špekoun jeden

19.07.2023 20:24:13 | stormeater

Nejsem odpůrce ,ani fanoušek pana Duška. Myslím, že Dušek jen vyjádřil svůj osobní názor a hyperkorektní doba to nesnáší. Nepoplatný názor mocensky oficiálním představám. Jiné názory se odsuzují bez přemýšlení! Ale vždyť si klidně může myslet, že země je placatá, není přece odborník, ale jen herec, co má zálibu v duchovnu, ezo, atd. Takže proč z toho dělat mediální bouři veřejného mínění? :-) Tolik k dnešní svobodě slova a myšlení.

Pravdu má, že rakovina je civilizační nemoc; žijeme civilizačně tak nezdravě, až se vlastně otrávíme, to je její příčina. Fyzicky, mentálně každý snese různě ten tlak na imunitu. Někdo ho ignorantsky nevnímá a dělá, že se ho to netýká; někdo se mu preventivně brání, podle uvědomění jednotlivce. Asi tak.

19.07.2023 15:21:37 | Lighter

Ano

19.07.2023 19:23:10 | kozorožka

Nejde mi o to, abych “bránil” onoho pána, ale přiznávám Tvé horlení proti senzacechtivým pisálkům.
Objímám Tě, filosofko, zdvořile Ach na dálku

Štuclik Marty

19.07.2023 14:48:16 | kudlankaW

Děkuji. Také mi víc než o toho pána jde o princip. Znáš to: vyšší princip :-)

19.07.2023 14:58:23 | kozorožka

bránit Jardu Duška
musí býti fuška
možná pomohla by
dvouhlavňová puška

pro každého Jardu
jednu vlastní pravdu! -
(na skladě jich máme
nejmíň miliardu

pravd i různých Jardů...)

malé pravdy trošku
i pro Kozorožku...

19.07.2023 13:52:05 | ZH

Vtipné :-). Nejde mi zde o jeho názory, i když s nimi souhlasím, ale o právo na názor a respekt k jinakosti druhých. To je podle mého to nejdůležitější v mezilidské komunikaci. Nesnáším dogmatismus dnešní doby maskovaný za různými kecy :-)

19.07.2023 14:37:57 | kozorožka

:D promiň že reaguji sem nahoru pod ZH.
Ale souhlas.
S Duškem mám stejnou zkušenost

Už jen jak je proklamovaný a co se kolem něj pohybuje za podivná individua. Vím proč jsi měla potřebu to napsat.
Jeden čas se každý ptal a už jsi slyšela Duška, pustila..byla jsi na něm.
Apod.
Hrozně se to rozjelo. Je to jeho bysnys.
V podstatě ve všem si máme hledat
jen, to co k nám patří a nějak nás oslovuje, nebo doplní naše, nic není to pravé pro všechny a to je to celé i s knihami
hudbou. V tom je ta svoboda myšlení
a otevřená mysl. Zas posouvá někam nás. Každý máme své.
On nehlásá své úplně vše, má spousty převzatých, jen byl ten první, koho to napadlo, touto cestou osvěty tady jít.
Nebo mezi prvními, nebo to chytře uchopil marketingově.
Nic proti němu nemám. Také jsem si to poslechla. Ale jako běžně čtu, poslouchám, vezmu si z toho pro sebe, pokud je co a co ke mě patří.
Ale lidi jsou jak zfanatizovaní a to doslova.
:)
Moje dcera dělá v kavárně v divadle, kde vystupoval a musely se ještě nosit roušky.
Nikdo s tím problém neměl a oni za barem ji mít musely.
Samozřejmě Dušek a jeho "sorta" obdivovatelů se tam pohybovali bosy a bez roušek, pravidla každý dle svých.
Nikdo to přece nedělal rád. Ale musely jsme.
To už mi přijde jako jisté privilegium a pozérství.

19.07.2023 14:51:35 | jenommarie

Respektuji tvůj pohled. Já žádné informace o lidech kolem něj atd. nemám. Jen jak se dívám na Duše K, Malé vizity a sem tam vyslechnu nějaký rozhovor, působí na mě jako moudrý a laskavý člověk.

19.07.2023 19:28:12 | kozorožka

Já zde nezmiňuji jeho povahu.
To jen to, co dělají lidé kolem něho.
To je zkrátka o lidech.

Anetka také říkala, že byl moc fajn,
ale že lidi okolo něho, byli zvláštní, až podivní.
A to ona má opravdu rozsah přátel kolem sebe, různé typy a není nijak předpojatá vůči lidem, byly tak nějak zvláštně intelektuální.
A že nerespektovali žádná pravidla.
No, ale zná se jistě se spousty lidmi a vše je jen o jednotlivci.
;)
Zas, shodou okolností jsem na masáži jsem měla pána, který je ze Šumavy poblíž Boubína. Má firmu na koloidní stříbro a mají chalupu, ve které žila Duškovo teta, nebo vedle ní.
Pořádají na zahradě kurzy v altánu ve tvaru pyramidy a Dušek k nim pravidelně jezdí. Svojí tetu miloval a prý se tam moc rád vrací.
Asi jsem to neměla zmiňovat:D.

19.07.2023 19:51:20 | jenommarie

Nevadí zmínit cokoli, když máš čisté srdce, a to ty máš :-). Na každého velkého člověka se lepí lidé malí, jak jsem ti psala o pár komentářů níž. Nohsledi... :-)

19.07.2023 20:01:59 | kozorožka

Děkuji, máš pravdu, jen třeba s odstupem ..kolikrát i ledasco se teprve poskládá. ;):)
Přeji ti pohodu pěkné dny. M

19.07.2023 22:34:20 | jenommarie

Je to už taková doba a musíme se s tím i smířit..že naučit se neposlouchat vše a umět si své střežit pro dny bez napětí a abychom uměli lépe i fungovat v dnešním světě..je to na každém..distancovat se úplně nelze..chce to střední cestu. Slabí jedinci ať si vůbec zprávy nepouští.
Ochránit sebe..není nic zbabělého.
Každý má na co má.
Raději se naplňovat jinými.
než být ve stresu.
..
Teď mi došlo že asi píšu trochu na jiné téma. No..:D
Krásný den Kozorožko

19.07.2023 13:25:39 | jenommarie

Ono to souvisí. Hlavní je nepropadnout negaci, to se týká všech. Já jsem se tady zdravě nasrala na moderní kamenování moderních kacířů. Ale to nemusí každý. Být v klidu úplně stačí :-)

19.07.2023 14:40:56 | kozorožka

Psala jsem výš..o tom k tomu Duškovi, netýká se to pouze jeho..je to jen v lidech a na jejich způsobech chování, všeobecně se lidi rádi zviditelňují a parazitují i na těchto "celebritách" a jejich tzv."svatých" myšlenkách. Samozřejmě i jedinci, které to oslovuje a berou to za jistou změnu životního stylu.
No..já bych to nerozebírala.
V podstatě s tebou souhlasím. Děkuji a omluva za ten dlouhý komentář nahoře:);)

19.07.2023 14:59:25 | jenommarie

V pohodě. Jinak, co píšeš, tak to bylo vždy: na Ježíše se nabalila církev i s inkvizicí, na Husa husité se všemi zvěrstvy a na Nietzscheho nacisté. Je to daň za velikost. Myslím, že je lepší být velký, za nímž se táhnou malí, než ve strachu z malých být prostřední :-). No nejlepší je být sám sebou :-)-

19.07.2023 19:31:44 | kozorožka

Všeobecně, se vždy terč snadno najde.
Když jej někdo hledá. To tak je a bude.
Jinak bych to úplně neztotožňovala.
Ono to zas utichne.
:)
Hezký večer a děkuji TI za toleranci.
Já si raději zalezu na tu zahrádku:D
to bude lepší :))

19.07.2023 19:59:27 | jenommarie

Tobě taky :-)

19.07.2023 20:03:25 | kozorožka

:):)

19.07.2023 22:35:00 | jenommarie

Kozorožko moc se omlouvám.
Já opravdu nesleduji, co se moc děje, moje chyba. Tak teď až jsem měla chvíli a zjistila poentu o tom co se řeší a vyšlo v médiích.
Tak.
Asi i dobře, ale neměla jsem zde dávat komentář o něčem jiném.;)

19.07.2023 18:29:08 | jenommarie

Vyprávěl nám přítel Standa ...
(Zkušený bojovník ze zálivu)
Perlil příběhy jak Hašek.
A vždy končil slovy:
"Propaganda není nikdy sranda."
Hmmm ...
Co s tím?
Je to jen v nás co vyvolává zlo.
***
Mávám křídly (jak holubice?)
Bílou vlajkou .. nikdy ;-))
Jsem nezávislý PODVODNÍK.

19.07.2023 13:23:19 | Fialový metal

:-)

19.07.2023 14:41:45 | kozorožka

pro pochopení toho, co říkal, je nutné mít přehled nejen o věci samotné, ale i o něm a jeho dlouhodobých názorech. Stav těla odráží stav duše, o tom mluvil...jak to ale vysvětlit lidem, kteří ve své zabedněné úpornosti nechápou základní věci a zblblí nesmysly z novin jen omílají jednu tupost za druhou...pro mě, i kdybych o tématu nevěděl vůbec nic, jako že vím celkem dost, je jasným ukazatelem, kde leží pravda, už to, jak se do věci vložila ta nula s bradavicí MrVálek...

19.07.2023 13:05:19 | stormeater

Ano, je to tak. Obávám se, že je to ještě horší. Dotyčný politik hledá hromosvod pro všeobecnou blbou náladu. Proto píšu o oběti…

19.07.2023 14:43:46 | kozorožka

Já bych Jardu zase až tak neobhajovala, jsou to dva názory proti sobě. Jarda to vidí taky dost jednostranně, je tolik faktorů, o kterých nemusíme vůbec vědět, které způsobí rakovinu- od životního prostředí po vlastní životosprávu a psychiku atd., atd., Říct, že mám rakovinu, protože se mi nechce žít je dost omezené...no je to taky jen můj názor:)

19.07.2023 12:55:56 | paradoxy

Respektuji názor každého. To by měl každý. Politici také. Jsem pro dialog. Válek o dialog evidentní nestojí. Myslím, že ho ani Dušek nezajímá. Zneužil ho jako hromosvod všeobecného napětí ve společnosti. Proč byli pronásledováni Židé, čarodějnice atd? Vnější důvod je známý. Psychologický je společný. Najít nepřítele a na něm se vybít. A získat politické body - najít řešení. Hitler to dotáhl do dokonalosti. Našel konečné řešení. Zdá se to nesouměřitelné, ale princip je v jádru stejný. Najít příčinu problémů světa a zničit ji, po tom touží každý. Jak snadné je tu touhu zneužít …

19.07.2023 14:50:08 | kozorožka

*!

19.07.2023 18:15:28 | šerý

přesně tak... když hlásám "pravdu" bez empatie, musím počítat s následky... realita a existence je mnohem složitější a velmi vrstevnatá... proto by měl člověk umět rozlišit ke komu mluví, a jestli spíš nezraní, než pomůže...

19.07.2023 13:12:19 | Sonador

Ano. Ale něco říct a počítat s následky je, pokud to říká člověk ze srdce, projev statečnosti. Pokud je v hněvu, je to fanatismus, že. Statečnost obdivuji, proto jsem toto napsala.

19.07.2023 14:52:49 | kozorožka

já bych v tom viděl i další věci...okurková sezona...v Krupce cigoši křičí Sláva Putinovi, na východě už se lže 48 hodin denně, stav společnosti je nejhorší co si kdo pamatuje, chystá se reforma, která část lidí ožebračí a část ochudí, na úkor několika majitelů firem a bank...čím tak odvést pozornost a ještě víc ty šmejdy rozhádat? Mám to, pošleme oblíbeného klauna, ať je nasere nějakou kravinou, kterou stejně nepochopí...zkrátka další řez napříč společností...tentokráte mezi hmotou a duchem...tady se krásně ukáže, kde kdo je...
smutné, kolik lidí podlehlo afektu a zapomnělo na skutečnost, že vše je pouhá iluze

19.07.2023 13:24:47 | stormeater

Přesně tak :-)

19.07.2023 14:53:40 | kozorožka

stav společnosti je naprosto stejný už 10 000 let, bo jsme pořád stejní lidé... svět je krásný, doba nejlepší co kdy lidstvo zažilo, dokonce se máme tak skvěle, že nemusíme od rána do večera shánět jídlo a bojovat o přežití, ale můžeme sedět v klídku u PC a psát si tu blbosti a špekulovat o jakýchsi pravdách... paráda!!! :-)

19.07.2023 13:58:47 | ZH

tak o tom není sporu, navíc si myslím, že s radostí po něm skočili... ale já to včera jen přelítla a moc pozornosti tomu nevěnovala... on si to ve zdraví ustojí, nebo ne - zcela v duchu toho, co říká;)

19.07.2023 13:27:10 | Sonador

přesně tak... ;)

19.07.2023 13:32:35 | stormeater

jdi o patro výš, do doby, kdy si duše vybírá, jaký úkol a v jakém těle přijme...nemyslíš, že součástí toho je i toto? Zkušenost tohoto druhu? Nebo třeba být pomocníkem pro prožití zkušenosti ze strany rodičů, kterým zemře dítě? Vidíš to, řekl bych, stále z pozice hmotného těla, zkus se od něj odpoutat...vím, že to umíš

19.07.2023 13:08:10 | stormeater

No jasně. Z mě: A co když si má duše vybrala jej takto podpořit :-)

19.07.2023 14:57:13 | kozorožka

Máš vlastní zkušenost, že si duše vybírá do čeho půjde? Já bohužel ne a proto na to nemám žádný názor:), ani pro ani proti, ale něco mi říká, že se vše odehrává v mysli. Vedle člověka, který má zdravotní problém můžu jenom s klidem sedět, případně pomoct prostředky, které jsou v mých silách...vím o tom své.

19.07.2023 13:36:10 | paradoxy

každý ji má, jen si to každý nepamatuje...říká tomu osud...karma...
také mám zkušenost s nemocnými a také mě bolí, že odešli, ale tak to prostě je...
tady mluvíme celou dobu o něčem jiném...o stavu duše a projekci toho stavu do fyzického těla...předurčení je věcí, kterou si vysvětluji ty malé děti, to jinak neumím...
a nepopírám, že se mýlím, jen mi to prostě připadá lepší, než svádět to na Boha nebo životní prostředí

19.07.2023 13:41:00 | stormeater

Neber to prosím jako rýpání, ale ptala jsem se tebe, jestli máš konkrétní zkušenost o tom, že si tvá duše něco naplánovala.

19.07.2023 14:44:11 | paradoxy

nemám, když se takto ptáš. Nejsem na takové úrovni, abych to dokázal...i když jsem, snad, na dobré cestě;)

19.07.2023 18:50:00 | stormeater

Co když nic takového jakože si duše vybere svúj osud ani neexistuje? Co když si něco takového vymýšlíme my lidé, abychom se měli čeho chytit? Abysme neplavali v nejistotě?

19.07.2023 19:05:59 | paradoxy

Jestli k tomu mohu: já slyšela, že co ti z minula zůstane, nejsou myšlenky, ale pocity. My, v naší racionální době, dáváme velký důraz na myšlenky a malý na pocity. Já se na ně zaměřuji, a dost mě to změnilo. :-)

19.07.2023 15:02:53 | kozorožka

Jasně že můžeš:) já už na věci z doslechu moc nedám, ale pokud to někomu pomůže a je šťastnější, tak proč ne:)

Někdo mě velmi blízký měl zkušenost, že aniž by něco dělal nebo umyslně vyvolával, večer před spaním se mu před očima ukazoval život z dětství, byl zároveň tím dítětem a zároveň divákem a pochopil spoustu jakoby křivd z dětství...
Je fakt, že v budhismu ( možná se pletu a bylo to v jiném náboženství) učili o pěti obalech těla tzv. mókša, přesně si to nepamatuji, ale zvnějšku zhruba takto- fyzický obal, psychycký, emocionální nebo tak nějak. Proč o tom píšu- asi jsi vklouzla pod dva obaly:)

19.07.2023 16:27:21 | paradoxy

Lidi třeba liberálně tvarovat. Jen jednu pravdu milovat.*

19.07.2023 12:48:59 | šerý

:-)

19.07.2023 14:34:05 | kozorožka

Stačí nevěřit blábolům a mít vlastní rozum v makovici.

19.07.2023 12:41:11 | Jan Kacíř

Přesně :-)

19.07.2023 12:42:40 | kozorožka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí