...popelem

...popelem

 

 

 

 

 

V noci shořel dům s pokojem

ve kterém jsme se poprvé milovali.

Tehdy jsme propálili koberec láskou.

A za dvacetpět jar ten cit, konečně

lehl popelem celý…

 

 

to víš -

už bylo na čase.

 

 

 

 

 

 

 

Autor Sonador, 28.03.2022
Přečteno 384x
Tipy 27
ikonkaKomentáře (43)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

03.04.2022 02:16:59   Akrij8

Příště ani nedutat a doutnat pomalu, milá Son, moc se mi líbila

líbí

03.04.2022 10:37:24   Sonador

jsem tehdy vlastně, ani doutnat nechtěla... život tropí hlouposti:)
moc mě těší, že líbí*

líbí

29.03.2022 22:39:39   piťura

na pár řádcích
rozměrný příběh
s nostalgií
ale i pocitem úlevy

rád jsem četl :-)

líbí

30.03.2022 09:01:33   Sonador

jé tys to pěkně vyhmát!:)
moc děkuju*

líbí

29.03.2022 17:30:08   Kaj

Milá Sonador, psychoanalytik by se třeba zeptal, co v Tvé básni znamená noc. Já ale psychoanalytik nejsem a tak se neptám. Připomělo mi toto:
https://jung.sneznik.cz/soubor_slovnik/slovnik_plavba.htm

Jungovo moře by ale požár uhasilo, což by asi bylo škoda.

Asi ta noc prvního milování byla velmi krásná...

líbí

29.03.2022 21:51:05   Sonador

no:) vidiš, je fakt, že ten dům hořel ve dne, a já to zasadila do noci... psychoanalytik by si asi zgustl... a možná i na tobě:D protože proč ti to připomnělo zrovna tohle?;)

byl to celkově hezký rok... nad hlavou kometa, zatím nejvetší a nejlíp viditelná, co pamatuju...

líbí

30.03.2022 08:38:33   Kaj

Milá Sonador,

ke Tvé básni jsem potřeboval klíč. Zkusil jsem slovo noc. Noc je dramatickým pozadím pro požár. Jasné plameny před pozadím temnoty se neskrývají jako v jasném slunečním svitu. Lidé jsou buzeni ze spánku hozením do propadla ohrožení. V noci se mnohem spíš něco přehlédne, třeba i v opilosti. Požár se tím spíš zažehne. A to nemluvím o žhářích.

Z Tvé lásky se zřejmě stala chatrč. Nechtělo se Ti do demontování. Nastavila jsi se do režimu noci, deprese, která lépe umožňovala pohřeb žehem. Nebo to také bylo úplně jinak?

Nevím, čím je Ti noc. Zkusil jsem do Tebe vložit Jungovu noc. Nějak to zafungovalo. Nevím, zda správně. Čím je ale v poezii slovo správně?

Člověk se snaží z deprese vymanit, vytěsnit jí, utéct. Při tom deprese může být vhodným východiskem pro očisťující proces.

Já a psychoanalýza? Můj děda, když někde našel nějaký prášek, tak ho snědl. Radoval se přitom, jak si osvěžil nějaký orgán, který prášek vylepšuje. Já to mám to stejné s psychologií. Nechám do sebe rád vrtat. Není ale čas a také bych na sebe nenechal sáhnout každého. V minulosti jsem v tomot zřejmě měl velké štěstí.

K.

líbí

30.03.2022 08:59:50   Sonador

no ty mi dáváš milý Kaji:)

tedy předně něco osvětlím, já psychoanalýze příliš neholduju, v mnoha případech je to nekonečná, nikam nevedoucí králičí nora a točení se v kruhu... ale něco o tom z minulého života vím:) a občas si i něco vybavím... a to je ono, minulý život, tedy ten před a víc než, dvaceti lety... jsem jiný člověk než tehdy, vše je jiné...
ale - a to je poměrně zajímavé, staví se mi v posledních dech a snad týdnech před oči, právě principy a věci vztahující se k těm časům... věci a principy opuštěné, vyřešené, se mnou nemající už dlouho nic společného... a nejsem ťululum, abych nepochopila, že je tam jistě něco, na co se teď s odstupem, mám podívat a bude mi přínosem...

a to bude nejspíš i důvod, proč jsem to podvědomě posunula do noci a času snění - doby, kdy věci zpracováváme a uklízíme, opouštíme, pouštíme a čistíme... a necháváme si jen to užitečné... to tam tedy vnímám já...sobě si;) a oheň? ten je přeci i očistný...

k té depresi... nene, nemluvíš o skutečné depresi, skutečná deprese je zničující a není k ničemu dobrá...
ale ano, jisté stavy až katarzní, ty naopak ano... teď vážně nevím jak to pojmenovat?

ale stejně si nějak rozumíme, si myslim... moc Ti děkuju, podněcuješ ve mě, zcela v duchu výše napsaného, způsoby myšlení a vnímání, které jsem už opustila... asiže to tedy potřebuju:)

líbí

29.03.2022 16:48:46   Vivien

Jejda, Son, honem hledej druhý barák, koberce nepokládej, vem to hezky od podlahy.

líbí

29.03.2022 17:28:04   Sonador

...ještě aby tak ze mě byla podpáľačka :)

líbí

29.03.2022 18:37:23   Vivien

ale láskou zahořelá, a to je jiná ... :-)

pravda je, že ono "poprvé" nelze opakovat ...

líbí

29.03.2022 21:47:07   Sonador

nelze... anebo?:)

dnes je velmi zvláštní den... děkuju Viv*

líbí

29.03.2022 15:54:38   Marten

...asi jsem ten, co to zas nepochopil...;-)je to cit smutný, jakože láska dohořela...nebo veselý, jakože popel je stále žhavý?...

líbí

29.03.2022 15:58:42   Sonador

hele, je to jen memento něčeho, co je už hodně dávno pryč... tentokrát prostě jen báseň, inspirovaná skutečnými událostmi, napsaná bez emoční zaangažovanosti :)
vždyť se to vztahuje k lásce z minulého tisíciletí:D ale je fakt, že z téhle často ještě dnes do básní čerpám;)

líbí

29.03.2022 16:05:21   Marten

...nebyl jsem si citově jistý...znáš to...;-)protože láska není...buď je to v nás nebo není...

líbí

29.03.2022 16:11:48   Sonador

a teď nevím jak to myslíš? podle mě Láska Je... jen, buď ji do sebe pustíme, buď ji vnímáme a vlastně jí Jsme... anebo tomu zacláníme a necítme ji - což tedy se přiznám, takhle podle mě vypadá peklo, nemám tyhle stavy vůbec ráda... a měla jsem pocit, že zas se odpojuju... no a představ si, zmocnila se mě dnes, nečekaně, na nádraží jak jsem čekala na vlak a pozorovala lidi - pořád tady je, a připravená kdykoli vstoupit... hurá;) :D

líbí

29.03.2022 20:38:42   Marten

...jako že láska je jen slovo, ale milovat je děj, kterej se děje v tobě jako osobnosti...

líbí

29.03.2022 20:58:25   Sonador

ty seš koplikátor:)

láska není jen slovo, láska je stav... ano, milovat je děj;) nejsem si ale jistá, že je k tomu potřeba osobnost, stačí vědomí...

totiž, osobnost je záležitost mysli, ega, tedy hlavy... láska a milování jsou stav a děj vnímaný a žitý přes srdce... a myslím fyzicky vnímaný...

líbí

30.03.2022 13:32:37   Marten

...já nejsem komplikátor, to láska je složenej proces...dokud jde o fyzična, tak je to prosté, ale pak se do toho časem začínají motat i hlavy...komplikovanejch osobností...;-D

líbí

30.03.2022 16:35:47   Sonador

no to jo, člověk plete myšlení do všeho... a komplikuje:)

líbí

29.03.2022 10:48:23   Fialový metal

Sestřičko ...
Dnes budu gruntovat ve všech svých snech a touze.
Neuklidil jsem dlouho.
Stále jsem to odkládal.
Spálit to nechci a důležité věci nedávám nikdy do zastavárny !
Ale třináctá komnata je plná !
Co s tím.
Vysavač mám a prachem starých časů se stále brodím.
Co dál ?
Co vlastně zbývá !
Uklidnit se ?
Uklidit se ?
Oprášit střevíce a vydat se do ...
Ale z toho ... právě kráčím !

líbí

29.03.2022 15:54:46   Sonador

i gruntovat se musí... jen se to nesmí přehnat, některé věci je dobře v srdci uchovat...

líbí

29.03.2022 10:38:10   uživatel smazán

Jo, popel k popelu a prach k prachu .)

líbí

29.03.2022 15:50:50   Sonador

:D no, skoro na malý hřbitůvek za chvíli...

líbí

28.03.2022 23:20:59   šerý

Citem nepropaluji! Ukládám si jej do krabiček od anti-perlí. Když zatřesu zachřestí mi, jak chřestýš ocáskem. Když škvírku pootevřu, cítím vůni jejích vlasů.
Klady a zápory, no*

líbí

29.03.2022 15:53:03   Sonador

správně:) taky je pravda, že cigarety propalují koberce snáz...
a ten tvůj přístup je mnohem hezčí.. a voňavější... a i mně nakonec naštěstí bližší... šuplíčky s vůněmi;)

líbí

28.03.2022 20:46:57   Krahujec

Tak toto je velmi povedené. Ta volba slov a surrová pravda, uchopení obrazů vzpomínek i současnosti.... jsou velmi excelentní.Prostě o životě a bolesti.

líbí

29.03.2022 15:50:12   Sonador

děkuji, velmi mě těší... naštestí - psáno o bolesti, bez bolesti:) ...navíc tedy, nemám se v této cynické poloze moc v oblibě, ale jednou za čas;)

líbí

28.03.2022 19:50:15   Jan Kacíř

Pregnantní. To mám rád.

líbí

28.03.2022 19:58:58   Sonador

to mě moc těší... si se vší skromností myslim, že se povedla totiž:)
děkuju*

líbí

28.03.2022 18:40:49   Kan

Velmi povedené. :-))

líbí

28.03.2022 18:42:53   Sonador

velmi děkuji:)

líbí

28.03.2022 18:27:32   paradoxy

Tak to byl asi jenom pocit:D.

Dělám si srandu sestřičko.

líbí

28.03.2022 18:42:20   Sonador

co byl jen pocit? jsem trochu natvrdlejší dnes:)
srandu si klidně dělej, vono to srandovní je, citově angažovaná v tomhle nejsem už hodně dlouho... jen ten barák o víkendu opravdu hořel:D plus mi dotyčného dnes ráno připomnělo ještě něco jinýho... a tak je z toho báseň no;)

líbí

28.03.2022 18:45:38   paradoxy

No ten cit že byl jen pocit:) ale fakt si dělám jenom srandu, nemám ve zvyku někomu ubližovat. No pane jo, to se ti dějí věci...

líbí

28.03.2022 18:50:01   Sonador

no pocit to byl... docela intenzivní:D

jojo, dějou, nevím co je to zas za období?:/

líbí

28.03.2022 18:54:38   paradoxy

Já mám pro změnu od včera migreňáka, včera jsem to zvládla bez prášků jen s dechovým cvičením, dnes v práci jsem sahla radši po pilulce, ač nerada.

Ale co naplat, ať tak či onak, nějak se to přežije:) a mimoto mi je vnitřně krásné, což jako nechápu s bolesti:D

líbí

28.03.2022 19:02:03   Sonador

jejda, to mě mrzí... sama jsem pod práškama kvůli zánětu zubu:( a vnitřně krásně mi teda moc neni:D tak radši du, ať nešířím blbou náladu;)

objímám, ať je brzo dobře:*

líbí

28.03.2022 19:04:31   paradoxy

I já tebe :*. A víš jak, co bolí přebolí, i ty zuby.

líbí

28.03.2022 19:44:41   Sonador

no to jo, a já toho dost vydržim;)

ale prosimtě, já se musím vrátit k tomu tvýmu komentáři, protože já ho prostě nechápu:D tys nebyla nikdy zamilovaná? nebo jakože, když to nevydrží celej život, tak je to jen "pocit"? jakože to není skutečný? fakt nevím jak to pobrat;)

líbí

28.03.2022 19:50:29   paradoxy

Ježkovy voči:D

Pochopilas to správně, byla to narážka na zamilovanost:) v podstatě je 99% citu jenom pocit.

líbí

28.03.2022 19:57:41   Sonador

šmarjápanno!:D ty chceš zas další filozofickou debatu žejo;) na to ti neskočim!:D ne dnes...

líbí

28.03.2022 20:05:29   paradoxy

:D přesně tak. A protože jsem si to zavčasu uvědomila, stočila jsem to radši do legrandy:)

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel