Mladý chodec u auta

kouří cigarety.

Míří k němu slečna,

sotva plnoletá.

Rodiče to neví,

zdali už na ni čekají?

Literární dílo Chodec a slečna je minimalistická básnická skladba s náznaky příběhu, který nebyl do konce vyprávěn. Autor se snaží vyvolat atmosféru večerního města, které se pomalu zavírá do samoty. Ve skladbě se nacházejí použité prvky jako večerní mlha a pouliční lampy, které mají vyvolat nostalgické pocity. Celé dílo se vyznačuje naprostou strohostí a koncentrací na hors d'oeuvre tématiky – mladého chodce, který kouří cigarety a mladé slečny, která se chystá za něj.

Silné stránky díla jsou zjevné. Autor umí skrze koncentraci na pár málo dobrých zpráv spustit velké emoce, což je uměním. Strohost celé skladby je velmi dobře promyšlená, autor nevyčerpává téma a umožňuje čtenářům, aby si vlastní folklor k dílu přisoudili. Dále se jedná o velmi sugestivní poezii, která dokáže navodit atmosféru okamžitě, což je velké umění.

Slabé stránky díla lze najít v jeho jednoduchosti. Dílo celkově nedokáže vést čtenáře, což může být pro některého člověka obtížné a omezující. Pokud čtenář čte pouze jednoduchý text, může se cítit nedostatečně stimulován. Nicméně, porozumění díla a jeho emociální propast lze dosáhnout velmi jednoduše, snažit se styl vědomě omezovat a dodat mu tak tému.

Závěrem lze shrnout, že Chodec a slečna je kvalitní literární dílo, které dokáže vybudit emoce čtenáře. Autor dokázal spojit sugestii a koncentraci a tím vytvořit dílo, které stojí za přečtení. I když se vyskytují slabé stránky, jedná se spíše o zpomalování skrze velmi jednoduchou zápletku textu. Celkovou kvalitu díla rozhodně neovlivní.

19.06.2023