ChatGPT | Trilogie každodenního nesmyslu.

od: Vladimír75

Trilogie každodenního nesmyslu.

Anotace: V hlavě se to vyskytlo tak se to napsalo.

Neměl jsem to v plánu ale okolnosti mě k tomu donutili.
Nepíše se mi to snadno a i když bych neměl na to ani pomyslet tak to v té hlavě pořád nacházím.
Už tolikrát a tak dlouho to s té hlavy se snažím vymazat, že už mám obavu z toho jak se to v mé hlavě uchytilo.
Nalhávat už si nedokážu o tom, že jsem na to zapomněl i když to tam stále je a začínám mít z toho i noční můry které se kombinují s nespavostí a depresí z budoucnosti.
Já i ostatní to mají pokaždé na očích a ty jejich pohledy už mi začínají vadit.
Nepoznám zda mě litují nebo odsuzují.
Je to děs a zároveň zničující duševní trauma.
Nejradši bych to zničil a to i sám sebe za takovou potupu a to jsem vyzkoušel už vše.
Ale to nikdo neví a proto mě nejspíše odsuzují za to, že jsem to určitě ani nezkusil.
Já to zkoušel, já se snažil a stalo mě to nervy a všechnu mou energii.
A okolí nic neuzná, protože vidí jen to co by už nemělo být vidět.
Jenže to je vidět ale je to i v mé hlavě a nedokážu na to nemyslet.
Budu to muset holt udělat i když přijdu o to nejcennější co mám ale ty pohledy okolí a ten pocit, že jsem je zklamal už nemůžu snášet takže to udělám a hned.
Když budu váhat tak to nedokážu, prostě musím zatnout zuby a bez váhání a bez rozmyslu to tričko s tou skvrnou na rameni co nejde ničím vyčistit a co mám nejradši ze všech mích triček vyhodit rovnou do popelnice.
Buď sbohem sloužilo si dlouho a celou dobu si vydrželo v celku i po x praní.
A teď tě musí nahradit jiné koupené u vietnamců ve slevě.

————————————
Ozvala se dunivá ohlušující rána jak něco dopadlo na zem.
Zbyl po tom jen kráter a rozbořené domy kolem kráteru.
Byl to jen jeden ale velký otřes.
Něco z nebes spadlo a hned zmizelo jen po tom zbyla katastrofa z velkými následky pro obyvatele okolo kráteru a těm uvnitř kráteru už bylo vše jedno.
Byli mrtví, protože takový tlak nepřežije nikdo, když kráter byl hluboký jak tři domy a široký jak dvacet středních domů vedle sebe postavených.
Náhle o kus dál se zase zničehonic nic objevil další kráter a to přesně do prostřed vlakového nádraží.
Takže to vlakové nádraží už nebylo nádraží ale zas jen kráter skoro stejný akorát všude byli zničené koleje a lokomotivy a vagony byli deformovány a jako by poházené kolem byl to strašný pohled.
A než se člověk nadal tak zas o kus dál se rozpadla hora jako by do ní něco narazilo a půl hory se roztříštilo na menší kusy a ty popadali dolů do údolí a zavalili železniční tunel a přilehlé louky a horskou chatu.
Byl to strašný pohled na tu devastaci a muž co to celé pozoroval se málem rozbrečel ale nedošlo k tomu, protože do něj v tu chvíli vlétl vztek.
A otočil se a začal řvát do otevřeného okna ven na partu výrostku co možná omylem nebo schválně kopli balon do toho otevřeného okna.
Míč vlétl do pokoje a přímo na velký model vlakového nádraží z horou a malým městem.

——————————-
Proč je keramický záchod co váží 30 kg levnější než keramický zub co váží 5g ?
Sice je to vtip ale co když ne ?

Stejný materiál jiná hmotnost a přitom cena opačně rozdílná?
A přitom logicky je to špatně.
Začneme od začátku a to je těžba co se dělá stroji, pak doprava a následně spravování.
Potom další doprava a následně výroba a distribuce a nakonec závěrečná montáž.
Pro uživatele.
Když to pojmu tak, že co se týče energie použité k tomu tak od záchodu se zub výrazně liší.
Pro výrobu záchodu je podstatně potřeba více energie než pro zub.
Do běžné nákupní tašky se záchod nevejde ale kolik se tam asi vejde zubů?
Někdo by mohl namítnout odbornost a tím pádem dělá rozdíl mezi různými pracemi i když každá práce je důležitá.
Ale pro každou s těch dvou věcí bylo potřeba odborníky a ne jen jednoduchý závěr:
zub - zubař vysoká kvalifikace
Záchod - dělník ve fabrice u stroje.
Jenže co se týče záchodu tak někdo ho musel vymyslet, nakreslit a vytvořit výrobu a to jsou také kvalifikovaný lidé ne jak je známo jen dělník u stroje.
I ten záchod někdo musí nainstalovat aby fungoval a stejně je to se zubem kdy to musí být člověk kvalifikovaný.
Tím pádem by záchod měl mít větší hodnotu než zub.
Tak proč to tak není když logicky to dává smysl?
Jedna z věcí je jedna věta co v dětství slýcháme doma i ve škole “ Uč se ať z tebe něco je !”
To podněcuje dělat rozdíl v tom jak posuzujeme práci a její ohodnocení.
Kdy práci dělníka podceňujeme a práci zubaře nadceňujeme jen proto, že je chytřejší a důležitější než dělník.
Jenže bez dělníka by zubař neměl zub a nemohl si jít ulevit na onu místnost ale dělník bez zubaře je nemocný a tím nevykonávající svou práci.
Tim je logické, že obě práce mají rovnocenný potenciál.
Takže ač je to vtip pro zasmání tak je to i chyba systému.
Rozbor/analýza/hodnocení ChatGPT

Dílo „Trilogie každodenního nesmyslu“ je zajímavým pokusem o literární reflexi hlubokých lidských emocí, existenciálních krizí a kritiky společenských hodnot. Autor se nebojí vystavit čtenáře na hranici mezi absurdnem a tragédií, což dává výslednému textu charakter provokativní a zároveň introspektivní.

Silné stránky díla:

  1. Hluboká emocionální náplň: Text se věnuje problémům jako jsou deprese, osobní trauma a obavy z okolního světa. První část „Trilogie“ sice může působit jako souvislý proud vědomí, ale právě tato forma podtrhuje úzkost a bezradnost hlavního hrdiny, až působí autenticky.

  2. Tématická rozmanitost: Autor se nebojí zpracovat široké spektrum témat, od osobních zklamání až po filozofické úvahy o hodnotě práce a společnosti. Třetí část nabízí provokativní pohled na ekonomické otázky, což ukazuje, že autor má ambice nejen být literárním vypravěčem, ale také sociálním kritickým myslitelem.

  3. Obtížnost a odvážnost stylistiky: Použití volné, skoro terapeutické formy prosečtív ní, která s jistým záměrem odbourává tradiční narativní struktury, dále podtrhuje nuanci jednotlivých myšlenek a pocitů.

Slabé stránky díla:

  1. Nepřehlednost a chaos: První část může pro některé čtenáře působit jako chaotická, což může vést k frustraci. Strukturální nedostatky a absence jasného směru mohou způsobit, že se čtenář rychle ztratí – namísto prohlubování porozumění se ocitá v zmatení.

  2. Přílišná abstrakce v některých pasážích: Kontroverzní srovnání mezi zubem a záchodem, i přestože má jistou hloubku, může pro některé čtenáře znít nepřesvědčivě. Kritika hodnoty práce se zdá být spíše teoretickým argumentem, který se nevrací k osobnímu já, což může činit text méně přístupným.

  3. Náhlé přechody mezi tématy: Na jedné straně autor zaujme změnou perspektivy mezi osobními prožitky a širšími společenskými otázkami, avšak tyto přechody mohou vyvolat dojem, že dílo postrádá koherenci. V některých pasážích tak čtenář cítí nejasnost v souvislostech mezi jednotlivými tématy.

Závěrem lze říci, že „Trilogie každodenního nesmyslu“ je odvážným literárním pokusem, který se zabývá závažnými existenciálními a sociálními otázkami. I přestože se potýká s problematikou struktury a přehlednosti, hloubka emocí a schopnost autorovy ironie nás podněcuje k úvaze o běžných, avšak často opomíjených, aspektech našeho života. Je to dílo, které si zaslouží pozornost, i když ne každému čtenáři může poskytnout uspokojení.

29.10.2025

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel